Paard/pony aan de teugel getrokken. Er wat van zeggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard/pony aan de teugel getrokken. Er wat van zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:24

Ik zou het wel zeggen, maar dan op een manier van: 'geef je pony eens iets meer ruimte, zo loopt hij helemaal niet lekker..'

En als ik dan gesnauw oid terugkrijg zoeken ze het maar uit ;)

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:30

Tegen vreemden zeg ik het niet, omdat je hier dan toch een stom antwoord terug krijgt.
Als we het op wedstrijd zien, kijken we wel eens raar naar die persoon, maar we blijven vriendelijk :+ !
Tegen m'n vriendinnen zeg ik het wel, heel vriendelijk en spontaan, maar ze weten dan toch wel wat ik bedoel *D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:33

Tsja, ik durf er weinig van te zeggen, bij mij op de manege is ook een vrouw die een paard met slof rijdt, en zij trekt 'm ook op de voorhand, dat is gewoon zo duidelijk te zien!

Maarja op wedstrijd mag je niet met slof, maar ik zie mensen vaak genoeg hun pony in de krul trekken :n

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:48

Jammere is dat mensen die dat doen meestal denken dat ze het goed doen en ze nog boos worden als je er iets van zegt dus nee ik zeg er niks meer van zoek het maar uit hun paard hun keuze om hem naar de Knopen te rijden.

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:49

Ik zeg er niks van.. denk het alleen ;)
Vrees dat het ook niet veranderd wanneer je er iets van zegt. Alleen wanneer de jury het echt af gaat keuren en er op de juiste manier wordt les gegeven (en genomen), gaat er pas wat veranderen denk ik..

Hoop dat dat snel mag gebeuren :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:54

Tja, ondanks dat ik er een handje van heb om me overal mee te bemoeien :o denk ik dat ik ook m'n mond zou houden. Ik kom eigenlijk nooit op wedstrijdterreinen maar ook daarbuiten zie je genoeg waarvan je denkt: dat zou ik anders doen :7 Zoals al gezegd is, je kent de combinatie vaak niet en weet je veel, zo'n ruiter weet misschien ook niet beter en ik zou het zelf ook niet op prijs stellen als ik commentaar krijg op mijn "rare" rijden.

Feit blijft wel dat er aan mijn paard NIET gesleurd wordt. De eerste keer dat een toenmalige instructrice (vanaf de grond, terwijl ik reed) aan mijn teugels rúkte en rúkte was ik te geschrokken en verbaasd om wat te doen. Aangezien mijn paard daarna anderhalve week geen bit in kon heb ik toen ze het een paar weken later nog eens deed haar geslagen tot ze losliet :o

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:26

Ik zou denk ik óf mijn mond houden óf proberen het op een vriendelijke manier te zeggen, zodat diegene misschien wat eerder bereid zal zijn om naar je te luisteren.

Maar zoals al eerder gezegd is, denk ik dat het weinig zin heeft om zoiets op een wedstrijd tegen iemand te zeggen. Vaak trekken mensen zich er dan toch niets van aan. Maar als het iemand op stal betreft, probeer ik diegene in ieder geval te wijzen op zijn/haar gedrag, in de hoop dat het enig effect zal hebben.

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:39

Ik ben eigenlijk best bang, dat als echt niemand wat zegt er ook niets verandert... Iedereen denkt dan dat het wel goed is zo...

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:28

Ik zal maar eerlijk zijn, ik heb dat vroeger ook gedaan. Handen achter je knieën en drijven maar.. Ik dacht destijds dat het goed was wat ik deed, mijn pony liep immers 'aan de teugel', en dat is wat moest.
Pas na een jaar, door een ponykamp waar ze echt totáál anders reden dan ik gewend was, besefte ik eindelijk echt dat het fout was wat ik deed. Ik zou nu willen dat iemand me in het begin al duidelijk had gemaakt dat het fout was wat ik deed en me had uitgelegd hoe het wel moest, of me er in ieder geval op had gewezen dat het zó niet juist was.

Nou verschilt dat natuurlijk per persoon, maar als ik mensen persoonlijk ken, zou ik er wel wat van zeggen. Al is het maar voor mezelf dat ík weet dat ik het in ieder geval heb geprobeerd. ;)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:49

Als ik zie dat een paard of pony echt gigantisch in de krul wordt getrokken kan ik me niet inhouden om er wat van te zeggen. Dit kan variëren van "Moet dit nu echt zo" tot "Je zou in een houtzagerij moeten gaan werken, zagen kun je als de beste". Alles wel afhankelijk van de situatie en de persoon. Heb zelfs wel eens continue het liedje "zagen zagen wiede wiede wagen" gezongen bij iemand die hardnekkig aan het scheuren en trekken was.

Die onzin van iedereen moet zelf weten hoe hij met zijn paard omgaat gaat er bij mij niet in. Niet wanneer het welzijn van het paard in het geding komt.