roybrit schreef:DaniBanani schreef:Maar hoe zit dat dan met wedstrijden? Want daar heb je niet de luxe om te wachten tot je paard besluit nageeflijk te gaan lopen. Zijn er mensen die hun paard dusdanig goed voor elkaar hebben dat ze echt een hele proef uit kunnen rijden met een correct lopend paard, zonder van voren het paard naar beneden te vragen? Of is dat toch bijna niet te doen?
ruim van te voren het paard gaan (los) rijden je kan natuurlijk neti stap draf galop toen en die spieren die rekken in de proef wel even uit na beneden, als je paard goed los is door het lijf dan gaat die vanzelf mooi nagevenlijk. ( als het goed is besluit jij wanneer paard nagevenlijk gaat lopen en niet je paard?
Hoezo besluit jij dat?
[/quote]haha, zij zegt:Want daar heb je niet de luxe om te wachten tot je paard besluit nageeflijk te gaan lopen
ik zeg: dat ik bij mij paard zelf besluit wanneer die nagevenlijk gaat lopen. ik ga niet af zitten wachten ik stap me paard en draaf een stukje en dan besluit ik van ja en nu gaan we nagevenlijk en binnen 1 rondje loopt die braaf nagevenlijk.
snap je?
Als je bij hem meer dan 2 rondjes niet correct rijdt, gaat hij de staak in. Er zijn ook heel veel mensen die niet met hem kunnen rijden, die kunnen het gas, rem en stuur niet eens vinden, terwijl het er echt allemaal op zit hoor. Ik moet er niet aan denken dat ik hem ooit verkopen moet, want dat gaat me nooit meer lukken
Geloof mij, verkoop is inderdaad verschrikkelijk ! Hetgeen bij mijn paard nog wel werkte, was er een absolute beginner opzetten, die van zichzelf weet dat ie beginner is, en die ook echt luistert naar wat je zegt. Bij die beginners liep mijn paard na tien minuten echt super netjes, zouden er direct een B proefje mee kunnen winnen. Er heeft één iemand mee gereden die zelf Z reed, die lag er na vijf minuten naast
(terwijl ik er in zes jaar tijd ocharme één keer ben afgevallen, doodsbraaf beest)