Meeting bij Debo, Rydar & Mexx

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:16

Joyce schreef:
Fouten maken mag zeker!! tuurlijk ben ik het meteen met je eens!!
maar de dingen die ik hoor vind ik niet kunnen, vind ik zelfs richting gevaarlijk gaan. Nee ik heb het zelf niet gezien maar zoals ik al zei, hoef ik zulke dingen geen eens te zien. Foto's liegen niet, en degene waarvan ik het gehoord heb al helemaal niet. Maar het is niet alleen uit deze foto's of uit deze verhalen waaruit ik deze mening heb...

maar vooral het 10 maanden JONGE ponytje wat hier belast word.. Maar het is natuurlijk gaaf om het jongste VD paardje te hebben Lips are sealed

Maar goed, Debo vraagt mij of ik haar topic niet wil verzieken (want dat doe je als je een andere mening hebt dan haar.. ) dus zal ik het verder negeren en wens ik haar heel veel succes ...

Ok ik reageer nog 1 keer ook om Debo der topic niet te verzieken Haha!
Mensen praten snel rot over andere mensen...als je het nooit gezien hebt...hoe kan je dan zo in een verhaal geloven?
Terwijl 9 van de 10 mensen toch wel weten hoe mensen zijn lijkt mij?
Ik ben er ook bij geweest en ik snap niet wat mensen in ieder geval over deze demo kunnen zeggen?
Ok je kan zeggen dat Mexx te jong is ga ik niet verder op in, want meningen verschillen.
Maar hoe kan je nou blind op andere mensen afgaan?

Namen noemen ok...dan zou je ruzie krijgen met die mensen, maar noem eens op dan wat er volgens die mensen gevaarlijk was tijdens deze demo.
Niet hier maar bv in mijn pb zodat we verder gewoon naar de foto's kunnen kijken en kunnen lachen om de leuke sterretjes op zijn kont en dat soort onzin.

Dieren en mensen maken fouten maar vergeet niet dat er overal niet alleen op bokt veel geroddel en jaloezie is.

Dus ik ben zelf erg benieuwd naar je pb zonder namen maar wel met wat er dan zo gevaarlijk was aan deze demo...want daar gaat het in dit topic om....en niet over de vorige demo's en foto's.
Oude koeien zijn al verdronken...weinig zin meer om ze eruit te halen nu Verward

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:19

Evy"]
[quote="Sily schreef:
Mensen sorry boor het off topic gaan maar zo verschrikkelijk kinderachtig heb ik het niet meer meegemaakt sinds de kleuterklas.

Sorry, maar ze geven alleen hun mening?!! Maar dat mag tegenwoordig natuurlijk niet meer Verward
Ze geven alleen maar adviezen dat Debo dat beter niet kan doen, vanwege belasting etc. Maar goed, je kon natuurlijk al op je vingers natellen hoe er gereageerd zou worden...
[/quote]

Dit was dan even mijn mening en ik heb het niet over ze.
Ik reageerde op 1 iemand die aan de hand van verhalen van anderen een mening over iemand had waar ik het niet mee eens was.
Verschil van mening dus Haha!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:40

de pb is gestuurd.. Verder zal ik dit topic dan maar met rust laten Lachen

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:42

Sily"]
[quote="Evy"][quote="Sily schreef:
Mensen sorry boor het off topic gaan maar zo verschrikkelijk kinderachtig heb ik het niet meer meegemaakt sinds de kleuterklas.

Sorry, maar ze geven alleen hun mening?!! Maar dat mag tegenwoordig natuurlijk niet meer Verward
Ze geven alleen maar adviezen dat Debo dat beter niet kan doen, vanwege belasting etc. Maar goed, je kon natuurlijk al op je vingers natellen hoe er gereageerd zou worden...
[/quote]

Dit was dan even mijn mening en ik heb het niet over ze.
Ik reageerde op 1 iemand die aan de hand van verhalen van anderen een mening over iemand had waar ik het niet mee eens was.
Verschil van mening dus Haha!
[/quote]

Oke, ik snap het Lachen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 07:40

heey debora....

ik vind het er wel heel leuk uitzien en ik vind ook dat het helemaal niet zo erg is hoor!
Maar verschil van mening moet er inderdaad zijn....
ik zie liever dat een paardje van 10 Maanden vertrouwen heeft in zijn baasje dan een paardje van ruim 2 ( niemand hoeft zich aangevallen te voelen, gaat over een kennis van mij) dat hartstikke schrik heeft en niks durft....
Debora ben maar trots op zo'n super shet....vroeg geleerd oud gedaan... Knipoog
en inderdaad, ook gaat er af en toe iets mis, zoals ry op het blok, maar als het paard zich niet bezeerd is er niets aan de hand.
ook vind ik dat dat je echt kunt zien dat mexxje het niet uit dwang doet, maar gewoon om bij stief-papa Ry te horen...*LOL* en natuurlijk voor een snoepje...Haha! ook dit is MIJN mening, maar dat is voor iedereen verschillend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 07:49

Mo4ever schreef:
heey debora....

ik vind het er wel heel leuk uitzien en ik vind ook dat het helemaal niet zo erg is hoor!
Maar verschil van mening moet er inderdaad zijn....
ik zie liever dat een paardje van 10 Maanden vertrouwen heeft in zijn baasje dan een paardje van ruim 2 ( niemand hoeft zich aangevallen te voelen, gaat over een kennis van mij) dat hartstikke schrik heeft en niks durft....
Debora ben maar trots op zo'n super shet....vroeg geleerd oud gedaan... Knipoog
en inderdaad, ook gaat er af en toe iets mis, zoals ry op het blok, maar als het paard zich niet bezeerd is er niets aan de hand.
ook vind ik dat dat je echt kunt zien dat mexxje het niet uit dwang doet, maar gewoon om bij stief-papa Ry te horen...*LOL* en natuurlijk voor een snoepje...Haha! ook dit is MIJN mening, maar dat is voor iedereen verschillend..

thanks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 07:52

Afbeelding

deze was ook leuk......... "heb je je goed vast" Extreme duivel .... sliy "hoezo" ... " nou gewoon zitje goed" ....sily "uhh ja "....."oke goed vast houden he" Extreme duivel Haha! ....... "ry Hoog" Schijnheilig Whaha jammer dat je gezcihts uitdrukking niet te zien is op de foto Haha!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 07:54

Debo schreef:
Afbeelding

deze was ook leuk......... "heb je je goed vast" Extreme duivel .... sliy "hoezo" ... " nou gewoon zitje goed" ....sily "uhh ja "....."oke goed vast houden he" Extreme duivel Haha! ....... "ry Hoog" Schijnheilig Whaha jammer dat je gezcihts uitdrukking niet te zien is op de foto Haha!

ik vind hem gewoon echt super leuk, ze zit helemaal vast geklampt...Haha! Haha!

GO SILY..... *LOL*

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:08

Leuke foto's weer.

Je had die kop moeten zien van syl nou je had het niet meer.Echt jammer dat daar geen foto's van zijn.
En die mexx blijft een leuke aandacht trekkertje hihi.Alles voor een snoepje.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:14

Leuke foto's
Stoer dat blauwe in rydar ze staart *LOL*
Maar max is hier te jong voor! , iedereen staat hier te oordelen over anders zen pony die te jong is, maar hier staat erook een jonge pony, en daar word amper over gesproken heel vaag Lips are sealed

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:32

Mo4ever"]
[quote="Debo schreef:
Afbeelding

ik vind hem gewoon echt super leuk, ze zit helemaal vast geklampt...Haha! Haha!

GO SILY..... *LOL*
[/quote]

Ja vindt je het gek!!!!
Hihihihi, eerst maakte die een capriool en toen zei ze heb je je goed beet....echt veel vertrouwen in mijn zitkunst had ik niet meer na 6 jaar paardloos *ok Loontje op een paar na;-)*

Maar achteraf heb ik er echt zwaar spijt van dat ik er af ben gegaan!!!
Had nog wel wat kunstjes willen doen, maar vindt spaanse pas zonder zadel wel vreemd hoor, je schuift door die bewegingen bijna van het paard af hahahahaha.
Heel erg leuk om mee te maken

Iemand nog ergens een steigerend paard waar ik op mag klimmen? Knipoog Haha!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:32

Joyce schreef:
een pony van 10 maanden vraag je zulke dingen niet te doen naar mijn mening, nee!
en als ik er bij was geweest? dan had ik me nog veel erger geirriteerd na dat ik bepaalde verhalen heb gehoord van mensen die er WEL bij zijn geweest (nee ik noem geen namen! )
Ik ga me nu even heel erg inhouden...
een 3 jarig dochtertje en mexx is geen vergelijk en ik hoop dat je dat zelf ook wel inziet..

Wat een ze*kmuts ben jij zeg.
Jij trekt conclusies van foto's en verhalen, hoe triest kan je zijn Gaaaap En het lijkt er sterk op dat je haar gewoon absoluut niet mag en haar daarom afze*kt. Kinderachtig....

En ik vind het wel een vergelijking van dat 3 jarig dochtertje, maar ja jij kraakt toch alles af wat ze zegt dus je neemt niet eens de moeite om erover na te denken.

Tsss, hoe diep kan je zinken.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:43

Manda"]
[quote="Joyce schreef:
een pony van 10 maanden vraag je zulke dingen niet te doen naar mijn mening, nee!
en als ik er bij was geweest? dan had ik me nog veel erger geirriteerd na dat ik bepaalde verhalen heb gehoord van mensen die er WEL bij zijn geweest (nee ik noem geen namen! )
Ik ga me nu even heel erg inhouden...
een 3 jarig dochtertje en mexx is geen vergelijk en ik hoop dat je dat zelf ook wel inziet..

Wat een ze*kmuts ben jij zeg.
Jij trekt conclusies van foto's en verhalen, hoe triest kan je zijn Gaaaap En het lijkt er sterk op dat je haar gewoon absoluut niet mag en haar daarom afze*kt. Kinderachtig....

En ik vind het wel een vergelijking van dat 3 jarig dochtertje, maar ja jij kraakt toch alles af wat ze zegt dus je neemt niet eens de moeite om erover na te denken.

Tsss, hoe diep kan je zinken.
[/quote]

AMEN.....

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:40

ahh leuke foto's hoor.. en mexx deed het toch uit zichzelf had ik bij iets anders gelezen? maja laat ze lekker als ie het toch wil.. zo kun je alleen maar vertrouwen krijgen hoor.. trek je er maar niks vaan aan *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:48

whahaha manda toch Haha!

Zoals je op alle foto's kan zien staat Mexx te springen om aandacht.. hij loopt er constant bij en staat meteen naast me als ik Ry stil zet... Een paardje wat zo graag iets wil doen , laat ik ook wat doen.. Niet te veel maar gewoon om hem ook bezig te houden.. de leeftijd maakt niet uit.. als mexx geen intresse had gehad had ik hem ook met rust gelaten , ik heb afgewacht tot hij naar mij kwam . Nu hij wat dingetjes geleerd heeft staat ie te springen om meer en tja die neiwschierigheid/ leergierighied beloon ik.., doe ik dat niet dan is voor hem ook de lol er af...
Ik heb hem natuurlijk de pas en de piroette geleerd maar met behulp van rydar .,. Mexx had t door in een paar minuten en rydar heeft daar ind door het te doen mee geholpen , door het "voor"te doen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:57

Toch ben ik het helemaal eens met Joyce.
Je laat een kind van 4 ook niet de marathon lopen omdat hij het graag wil.
Maar goed, als Mexx kapot is met een jaar of 10 koopt ze toch gewoon weer een nieuwe? Frusty
En al die types die als kippen zonder kop achter Debo aanlopen om het mooie plaatsje, moeten eens goed nadenken. Het is een leuk plaatje, maar is het nou echt zo goed voor een veulen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:13

Billy schreef:

dat komt omdat jij me ook niet mag... Maar ach das jouw probleem niet de meine Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:21

ik heb je nog nooit ontmoet, dus of ik je mag weet ik niet. Wat ik wel weet is dat jij in mijn ogen niet verstandig en verantwoord met paarden omgaat.
Verder moet jij een verschrikkelijk leven hebben, want iedereen die het maar even niet met je eens is die mag jou niet (volgens jou dan). Ik vind het wel zielig als je alleen meepraters om je heen wilt hebben.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:26

Ik ga het verder niet hebben over het nut van een shetveulen dit soort dingen laten doen, en al helemaal niet over de gevolgen niet het kan hebben voor de omgeving of voor het diertje zelf.

Wel zou ik me beter verdiepen in de hulpen die jij geeft,
bij bijv. je schouderbinnenwaarts hangt de buitenste lijn helemaal los...
Daar hoor je naar mijn mening juist contact op te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:58

Sjuimpje"]
Ik ga het verder niet hebben over het nut van een shetveulen dit soort dingen laten doen, en al helemaal niet over de gevolgen niet het kan hebben voor de omgeving of voor het diertje zelf.
[/quote]

Nee tuurlijk niet... maar toch zeg je even wat je er van vind.. Lips are sealed Schijnheilig

[quote="Sjuimpje schreef:

Wat de teugels betreft rydar loopt op mijn pinken aan de lange lijnen de kleinste hulp is alvoldoende hem te laten doen wat ik wil.. waarom zou ik aan die teugels gaan hangen als t bniet nodig is Verward alleen omdat t er dan mooier uit ziet...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 13:07

Billy schreef:
Je laat een kind van 4 ook niet de marathon lopen omdat hij het graag wil.
Maar goed, als Mexx kapot is met een jaar of 10 koopt ze toch gewoon weer een nieuwe? Frusty
En al die types die als kippen zonder kop achter Debo aanlopen om het mooie plaatsje, moeten eens goed nadenken. Het is een leuk plaatje, maar is het nou echt zo goed voor een veulen?

En als dat kind van vier dan buiten rondjes gaat lopen rennen om het huis, of blok of wat dan ook?

Mexx gedwongen hebben kunstjes te doen zou ik op tegen zijn.
Maar stel dat dat beessie op zijn 10de kapot zou zijn...en dat beessie heeft sinds zijn 1ste of zelfs jonger kunnen doen wat hij graag doet, want dat straalt die uit....dan zou die daar zelf denk blijer mee zijn dan een weitje op tot zijn ??? en dan afentoe eruit om op gereden te worden als die geluk heeft en afentoe een wandeltje en een aai.

Voor sommige shets is dat misschien de ideale oplossing, maar Mexx heeft kwa aandacht en plezier niets tekort.
Dus wat is dan het beste voor het dier?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:32

Debo"]
[quote="Sjuimpje schreef:

Wat de teugels betreft rydar loopt op mijn pinken aan de lange lijnen de kleinste hulp is alvoldoende hem te laten doen wat ik wil.. waarom zou ik aan die teugels gaan hangen als t bniet nodig is Verward alleen omdat t er dan mooier uit ziet...
[/quote]

Nee, omdat je hem rechter in zijn lijf hoort te hebben en altijd aanleuning hoort te hebben op je binnen-EN je buitenteugel. Maar goed, dat viel mij ook al op op sommige van de foto's maar daar ga ik me verder niet mee bemoeien, ik leg je dus nu alleen uit WAAROM. Hij kan dus wel op de kleinste hulp reageren maar dat wil niet zeggen dat hij het dan ook maar gelijk goed doet.

Het valt me op dat niemand heeft gereageerd op mijn stukje over het belasten van de spieren en pezen dmv die oefeningen, en waar die oefeningen hun oorsprong hebben. Ik woon in het land waar die oefeningen vandaan komen en waar ze voorkomen in de training mits het paard OUD en sterk genoeg is. Als jij denkt dat het goed is voor je paardje en leuk dat hij zo leergierig is, verpest er dan gerust je VEULEN mee. Leergierig is hij niet, geloof me, hij wil gewoon een snoepje en daar is alles mee gezegd.

Maar wel heel hard roepen dat het toch allemaal zo leuk is en dat het zo goed voor Mexx is. Als hij een keer iets aan zijn schouder krijgt piep je wel anders.

Goed, ook ik maak verder geen woorden meer vuil hier, het is mij wel duidelijk dat je 1) niet weet waar je mee bezig bent, en 2) totaal niet open staat voor tips en opmerkingen van andere mensen. Je WILT gewoon nix aannemen en erbij leren, goed, dan maar niet.

Ik denk dat je pas naar andere mensen zult gaan luisteren als er een keertje wat gebeurt met een van jouw ponies, en dan nog zul je het eerder op iets anders afschuiven dan op jouw eigen onverantwoordelijkheid.

Wat Joyce zegt, dat ze niet naar jouw demo's zou komen gaat voor mij nu idem dito: ik heb genoeg gezien.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:38

Sily schreef:
En als dat kind van vier dan buiten rondjes gaat lopen rennen om het huis, of blok of wat dan ook?

Een kind van vier is MENTAAL nog niet zo ver dat het uberhaupt in hem opkomt dat hij dat uit zichzelf gaat doen. Een kind van 4 is een kleuter, hij DENKT al een kleuter. Bovendien, zelfs al ZOU hij het doen, denk je nou echt dat je een kind van 4 een marathon kan gaan laten lopen, dat kan dat lijfje toch helemaal niet aan? Mensen denk toch eens NA.

Een veulen van 10 maanden denkt als een peuter, ze zijn echt nog babies in dat koppie. Misschien zal de ene wat eerder wijs zijn dan de ander maar in hun HOOFD zijn ze allemaal peuters. En hun lijfjes zijn in de groei en niet volledig ontwikkeld, en zeker nog niet ver genoeg ontwikkeld voor dit soort oefeningen. Het feit alleen al dat je je pony dit laat doen bewijst al dat je er echt NIX van weet.

Wat het beste is voor het dier? Hij wil gewoon snoepjes, maak daar geen misbruik van. Ik zou mijn paarden zowiezo al geen snoep aanbieden, zeker geen hengsten! Lips are sealed Ze worden er alleen maar happerig van. Wat het beste is voor het dier is lekker de wei op met een leeftijdsgenootje, laat ze elkaar maar opvoeden en natuurlijk gedrag vertonen, dan heb je het langste plezier van hem, en geloof me, dan heeft hij ook de meeste plezier.

Maar goed, genoeg woorden hieraan vuilgemaakt..... *ZUCHT*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:48

DinkeyGirl schreef:
Maar goed, genoeg woorden hieraan vuilgemaakt..... *ZUCHT*

gelukkig ben je nou eidenlijk klaar? Lips are sealed Schijnheilig

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:51

tsjongejonge Debo, jij bent wel heel erg aso hoor. Je pony verzieken en ook nog mensen afkatten die je willen waarschuwen.
Ik heb geen verstand van de technische kant van al die kunstjes, maar zelfs dat doe je blijkbaar niet goed.
Met andere woorden, je hebt geen verstand van paarden, je overbelast een veulen en je bent nog arrogant ook.
En oh ja, niemand mag je, dat beeld je jezelf ook nog in.
Zielig type Misselijk