Pony af en toe zoooooooooooooo zat!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:28

Ik ben hem eigenlijk nooit echt zat ofzo, maar af en toe... :(

Dan komt dat beest helemaal modderig de paddock uit (= schimmel) dus dan weer wassen. Maar ik kan het hem niet kwalijk nemen, want ik doe het eigenlijk zelf. In de paddock ligt zand, en dan wordt ie dus veel viezer dan gewoon in het gras in de wei. Maar hij staat nooit in de wei, en op stal laten staan vind ik zielig. Dus... dan maar extra wassen |(

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:34

ik moet meestal wel lachen om me pony met der gekke acties :P
net ook ging ik der binnen halen en liet ik er ff los bij het hek (doe ik altijd) om het draadje dicht te doen en ik had nog een andere mee en die liet ik ook ff los maar die gaat meestal draven, ging me pony ook mee draven en toen ging ik die andere pony pakken kreeg ik de mijne niet meer te pakken XD
dus ik die ander op stal zetten komt de mijne naar me toe lopen van wrm nam je mij nou niet mee XD

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:36

Ps, in mijn vorige bericht hierboven, heb ik het wel over mijn SCHAT, dus die doet niets kwaad, en is echt superlief. Maar het ligt bij mij ook aan het soort paard.

Zo heb ik ook ooit een paard gehad die (ik overdrijf niet) én deed kribbebijten, én luchtzuigen, én je aanviel, én je beet, én je schopte. Compleet vals dus. Maar oké, als het beessie gewoon fijn rijd, oké ;) Maar nee hoor, meneer deed zonder bijzet zijn hoofd in de lucht, met bijzet zijn hoofd tussen zijn benen... Uiteindelijk kreeg hij geen voer meer, want meneer had teveel energie... En ik heb het jaren volgehouden om te kijken of het toch nog wat werd. (en nee jong was hij niet, als het een jong paardje was, kon ik het nog wel aannemen, maar deze was 14, en gewoon door en door getraind) Hoe mager ook, toch maar doorgaan met etteren, nog vaak na laten kijken, maar dit was gewoon een compleet probleempaard.

Dat beest is nu lekker weg, en naar de .... hemel hoop ik voor hem :o Ps. Het was ook niet een slechte klik, dat paard deed bij iedereen zo... onhandelbaar dus.
Het klinkt misschien wat bot, maar wat was ik blij dat ik er vanaf was. Dat paard was ik dus zoooooo zat! :(

Maargoed, dus het kan ook liggen aan het soort paard dat je hebt ;)
Laatst bijgewerkt door Evanescence8 op 11-06-09 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:37

Joh zo vaak, :+ Eigenlijk botst het karakter van mahoi nogal enorm met mij, hij is rustig ik hyper/druk/actief, hij is heel lief en ik af en toe wat ruw, hij speels ik serieus.. Dus ja af en toe [vaak :') ] ben ik hem goed zat :D
Laatst bijgewerkt door ZusJacobs op 11-06-09 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:38

Evanescence8 schreef:
Ps, in mijn vorige bericht hierboven, heb ik het wel over mijn SCHAT, dus die doet niets kwaad, en is echt superlief. Maar het ligt bij mij ook aan het soort paard.

Zo heb ik ook ooit een paard gehad die (ik overdrijf niet) én deed kribbebijten, én luchtzuigen, én je aanviel, én je beet, én je schopte. Compleet vals dus.

Sorry, maar wat heeft kribbebijten en luchtzuigen er mee te maken :+ ?

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:40

ZusJacobs schreef:
Evanescence8 schreef:

Zo heb ik ook ooit een paard gehad die (ik overdrijf niet) én deed kribbebijten, én luchtzuigen, én je aanviel, én je beet, én je schopte. Compleet vals dus.

Sorry, maar wat heeft kribbebijten en luchtzuigen er mee te maken :+ ?

Je ergert je eigen er bont en blauw aan ;) De heeele dag kkkrrkrkkrkkrkrkrkr en schhoooo slchooooo Echt vreselijk irritant. De rust op stal is gewoon weg.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:42

ag het kan toch gebeuren dat je het niet n de hand hebt :)
lekker gaan lessen en hem lekker opvoeden dan komt het echt wel goed hoor..

als iedereen maar een paard verkoopt omdat ie even onhandelbaar is en je er af lazerd komt er op de paardenmarkt strax alleen maar op dat moment onhandelbare beesies.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:48

Tat_jana schreef:
ag het kan toch gebeuren dat je het niet n de hand hebt :)
lekker gaan lessen en hem lekker opvoeden dan komt het echt wel goed hoor..

als iedereen maar een paard verkoopt omdat ie even onhandelbaar is en je er af lazerd komt er op de paardenmarkt strax alleen maar op dat moment onhandelbare beesies.

Dat paard was zo onhandelbaar dat hij gewoon was afgevoerd. We hadden ook wel kunnen zeggen dat het een goede is (want een prachtig beessie was het wel hoor :o ), en nog voor veel geld verkopen, maar zo zijn wij niet. (het gebeurt helaas wel in de paardenwereld) Dat paard was te gevaarlijk en een ramp voor iedere ruiter, en dat was ook het beste voor hem. De oorzaak van die valsheid was dat hij als jong paard heel erg was verwend. En je krijgt het er niet meer uit, nooit meer.
Laatst bijgewerkt door Evanescence8 op 11-06-09 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabine_Axel

Re: Pony af en toe zoooooooooooooo zat!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:50

ik ben mijn pony echt nooit zat. ik ga juist elke dag met plezier naar hem toe. Ik heb ook een haflinger en die kan ook eigenwijs zijn maar je kan niet verwachten van je pony dat ie het elke dag perfect doet toch?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:53

Ja hoor, ik ben mijn paard ook weleens zat. Maar wel op een goede manier. Ik zal nooit dreigen der te verkopen, maar weleens dat ik haar wel achter het behang kan plakken.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:12

Evanescence8 schreef:
Je ergert je eigen er bont en blauw aan ;) De heeele dag kkkrrkrkkrkkrkrkrkr en schhoooo slchooooo Echt vreselijk irritant. De rust op stal is gewoon weg.

In die zin is het idd begrijpelijk :P
Gelukkig heeft mijn meisje het niet zo extreem, en een band om :D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:18

@ Sarona25: Denk na en zie nu eens in dat het je eigen schuld is en niet die van je pony......................................

Ik ben zúlke mensen als jou zooooooooo zat op een forum ..............................

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:25

ben mijn paard eigenlijk ook nooit zat heel soms en dan ga ik vreiheids dressuur doen en dan komt het meestal wel weer goed :D

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:36

Ik kom op stal: zwaar gehinnik van Fent, de hengst, niet altijd even leuk 's morgends vroeg!
Neem je een merrie uit de box/passeer je voorbij zijn box? dan brult 'ie alles bijeen.
Op wedstrijd is hij soms heel hevig en iets te voorwaarts, puur hormonaal!
Hier erger ik me aan, echt waar, maar zelfs toen Fent uit de wei was gesprongen was 'k niet boos.
Ik was blij dat 'k hem terug had & dat 'ie niets had(hij was de baan op gelopen)
Want hij is een deel van mijn leventje en ik zou het verdorie missen moest er geen paard loeihard hinnikken als ik aan de stallen kom.

Nee, hij is wie hij is en ik ben wie ik ben.
En ookal erger ik me er soms aan, ik neem hem zoals 'ie is, mijn beste vriendje en een beetje een lawaaimaker :D

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:19

Door mijn paard is mijn teen weer eens gekneust en ach ik hou nog steeds heeeeel veel van hem!

Alleen zijn adhd tja ik heb heel veel geduld, maar hij moet er geen rare tics bijdoen en gaan drammen want dan erger ik me wel een beetje.. Maar zat nooit, ik weet dat t gewoon een druk paardje is, maar hij doet nooit gek en hij is echt ontzettend lief.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:37

Stravero schreef:
@ Sarona25: Denk na en zie nu eens in dat het je eigen schuld is en niet die van je pony......................................

Ik ben zúlke mensen als jou zooooooooo zat op een forum ..............................

Hoe kóm je erop! Dat doet die pony allemaal! Net als al die paarden die alleen maar klieren in de wedstrijd ring!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:51

Vjestagirl schreef:
Ik was mijn paard ook weleens zat.

Totdat ik doorkreeg dat dat echt aan mij lag, aan het feit dat ik geen overwicht had en aan het feit dat mijn paard wat dominanter was dan dat ik aankon. De momenten dat ze lief en leuk was lag er niet aan dat ik goed kan rijden, maar aan het feit dat ze dan gewoon toevallig geen zin had om te klieren.

Paard wat naar mijn been slaat, wat er vandoorgaat op buitenrit enz is gewoon onopgevoed. En dat was die van mij ook, maar tis wel handig om er wat aan te doen. Heeft er namelijk niets mee te maken dat het (in jouw geval) een haflinger, of (in mijn geval) een fjord is, tis gewoon onopgevoed.

Mijn het-maakt-niet-uit-dat-het-een-IJslander-is-IJslander ;) heeft dat ook. Ik ben veel te lief voor 'm geweest. En aangezien het een paard is van het type dat als je 'm een vinger geeft je arm uit de kom rukt heb ik nu een probleem. Dat ik aan de hand met 'm aan het oplossen ben, dat gaat inmiddels goed, en in de bak rijden zit verbetering in. Ik durf alleen nog niet met 'm buiten te rijden :=

En 't is allemaal zijn schuld, hij heeft zo'n schattig hoofd en maakt allemaal steeds maar grapjes waardoor ik hem dan weer lief vind en over me heen laat lopen :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:51

Hola, 1 post is wel genoeg :Y) :+
Laatst bijgewerkt door Koper op 12-06-09 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 01:12

Ach, mijn pony, met buitenrijden, schrikt overal voor, en verstijfd dan helemaal, en gaat opzij springen enzo, ook met springen, hij weigerd vaak genoeg, en bokt ook vaak genoeg, zelfs op buitenrit.
Hij heeft ook zovaak op mijn voet gestaan.
En me laatst nog een bloedlip bezorgd :\ .
Maar ik houd nog steeds even veel van hem hoor, ik ben zijn gedrag inmiddels wel gewend!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 01:15

Ja, bloedlip ja, hartstikke link zo'n paard. De mijne heeft denk ik het begrip kopstoot uitgevonden :P En daar loop je dan, met je helm op. Náást je paard :+

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 01:23

hestejente schreef:
Ja, bloedlip ja, hartstikke link zo'n paard. De mijne heeft denk ik het begrip kopstoot uitgevonden :P En daar loop je dan, met je helm op. Náást je paard :+

_O-, ja hij stond maar niet stil dus ik wou hem stil zetten, doet ie opeens zijn kop naar boven tegen die van mij auuw.
Hahahaha, wat doet ie dan :P ?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 01:29

Natuurlijk kan ik mijn merrie af en toe ook wel wat doen. Als ze onder het schrikdraad door is gegaan om in het volle gras te eten, zich vervolgens niet laat pakken, als ik haar na een kwartier dan eindelijk heb en denk te gaan poetsen schijt ze lekker in de net uitgemestte bak en is ze met rijden zo sloom als wat omdat ze zich zo vol heeft gevroten.
Maar gelukkig gebeurd dit ongeveer 1 keer per jaar.

Dan zijn er altijd wel wat van die kleine dingen dat ik even loop te vloeken. Onder andere die kopstoot, af en toe is ze zo koppig en ze houdt mij altijd aan het werk. :D

Maar als ik het over haar goede kanten moet hebben: daar valt een heel topic aan te wijden. Want het is gewoon een geweldig lief toppertje!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 01:58

Ik denk dat bijna iedereen stiekem wel eens een moment heeft waarop je denkt van "ik breng je naar de slager als je nu verdomme niet ophoudt". Ik in elk geval wel, maar ik weet ook dat het meestal dan aan mij ligt. (oke, 3 nieuwe bouwputten, op dezelfde dag begonnen met bouwen en op ca. 100 meter afstand van elkaar in totaal met allemaal heimachines en graafmachines is wat veel voor mijn paard, bleek teveel te zijn. Ze had geen tijd de ene bouwput met alle enge dingen te verwerken en toen was er alweer de volgende).

Gewoon aan jezelf gaan werken in de bak met begeleiding en een beetje geduld kweken, en begrip voor het wezen paard en dan los je al een hele hoop ergernissen op. Maar een paard is geen machine, en stapt ook wel eens met het verkeerde been uit bed en daar heb je als ruiter/ baasje rekening mee te houden.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 02:09

mick75 schreef:
Ik denk dat bijna iedereen stiekem wel eens een moment heeft waarop je denkt van "ik breng je naar de slager als je nu verdomme niet ophoudt". Ik in elk geval wel, maar ik weet ook dat het meestal dan aan mij ligt. (oke, 3 nieuwe bouwputten, op dezelfde dag begonnen met bouwen en op ca. 100 meter afstand van elkaar in totaal met allemaal heimachines en graafmachines is wat veel voor mijn paard, bleek teveel te zijn. Ze had geen tijd de ene bouwput met alle enge dingen te verwerken en toen was er alweer de volgende).

Gewoon aan jezelf gaan werken in de bak met begeleiding en een beetje geduld kweken, en begrip voor het wezen paard en dan los je al een hele hoop ergernissen op. Maar een paard is geen machine, en stapt ook wel eens met het verkeerde been uit bed en daar heb je als ruiter/ baasje rekening mee te houden.

Precies :j !

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 05:49

Soms met rijden wel, dan gaat mijn instructrise erop, en dan loopt ze super, en dan ik erop.. en dan niet.. maar dan ben ik niet mijn paard zat, maar mijzelf ^) :o