dees_daan schreef:ik rij de merrie op het filmpje nu al 4 jaar, merrie vertrouwd me volledig OHZ, voor de kar, en we wandelen buiten, heb haar naast de fiets gehad enz, deze merrie heeft gewoon een steekje los, en dat is niet op te lossen met voeren en lief doen.. ze moeten gewoon weten dat dit niet kan.. het gaat van kwaad naar erger.. deze merrie is mij een keer bijna op mijn rug gesprongen toen ik een draadje aan het maken was, ik heb de eerste keer uitgehaald met het paaltje, ze kwam weer, toen heb ik zo hard al ik kon met de zweep gemaaid. die was goed raak, raakte haar op haar borst, beest schrok zich kapot en is in een hoekje van het land gaan staan, ze heeft me toen een paar weken niet aangevallen, als je denkt dat verwennen e.d. werkt mag je hier wel eens komenen het proberen, dat werkt gewoon niet.. lichaamstaal moet je sowieso op letten anders weet je niet wanneer ze komen, en op het 2e filmpje zie je een heel goed stukje lichaamstaal, maar aanvallen stoppen doe je daar niet mee hoor
wie zei dat als je met een zweep het land in gaat, je het paard nooit meer te pakken krijgt, bullshit.. ik kan haar prima uit het land halen nadat ze een tik gehad heeft, ze is dan juist weer 'normaal' en accepteerd het als ik in de buurt kom, en haar vastklik. ze komt dan weer tot zichzelf lijkt het wel.
zeg ik verwennen? dan bedoel ik dat niet
maar in mijn ogen vind ik een zweep geen oplossing, het is juist om voor jezelf op te komen. Ik denk, zoals ik uit het verhaal van de TS lees, dat het paard meer respect moet krijgen. En waarom een zweep? :S
een zweep is een hulpmiddel
geen middel om "effe lekker je paard op zn plek te zetten" ik denk echt dat de mensen die hem uit het land pakken, niet genoeg zijn lichaamstaal kunnen lezen

en vergeet niet (!!!) dit paard is bekogeld met stenen!
dat is niet niks hoor

paarden onder elkaar geven elkaar ook geen snoepjes hoor, die trappen net zo hard terug
), geen enkel effect. Sterker nog, pony draait d´r kont naar me toe en dreigt uit te halen. Ik had verder niks bij de hand dus ben maar langzaam de paddock uitgelopen.