bang voor met rijden van eigen paard -> terug naar manege?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:07

Wauw...ik hou van schimmels!!! Leuk paard zo om te zien en die zou toch normaal moeten kunnen galopperen. Ik hoop dat je van je priveles genoeg opsteekt dat het daarna beter gaat!

Jitske

Re: bang voor met rijden van eigen paard -> terug naar manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 12:09

dankje :D

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:17

Mooizo dat je als ik het goed lees gaat kijken voor een priveles.
Als je het ook op andere paarden hebt is het misschien ook handig om gewoon te blijven oefenen in galop op een andere pony (manege pony) Of een brave pony van een vriend of vriendin dat je toch weer even het gevoel hebt van de galop?
Verder zou ik een goede lesgever met veel geduld zoeken en die ervaring heeft met dit.
Meestal bouwen ze het gewoon rustig op.
Ik kan je ook niet zo erg helpen maar misschien heb je wat aan wat hierboven staat.
Laat ons even weten als je een stapje verder bent? :D

bergSved

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 04:06

Met een goede instructeur die vertrouwt en privé-lessen ben ik er weer overheen gekomen mét datzelfde paard.. bokte vanwege een paard dat te dichtbij kwam had al tig keer gewaarschuwd en na een flinke val durfde ik niet meer te galloperen.

------------------------------
für Frei Spielen

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:46

Ik heb je verhaal eens gelezen en merk dat je opny vrij leuke kunstjes met JOU wilt uithalen.

Het beste is om extra privé les te nemen maar ook het soort les dat de instructeur jou kan aanleren of aangeven wat je moet doen als jou pony wilt bokken of steigeren of wat dan ook.

Telkens hetzelfde rijden en resultaat krijgen en met het vallen zal je alleen maar meer achteruitgaan ook denk het pony dat je hem niks kan maken en hem dus het eigen gangetje op kan gaan met jou.

Is jou pony trouwens al na gechekt misschien niet wat vast zit of andere soorry mediche zaken. Misschien het bokken kan komen omdat rug neit goed zit? Laat het een nakijken zou ik zeggen.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 07:59

als je mijn verhaal gelezen had, dan had je ook gelezen dat hij van de winter gekraakt is ;)
hij zat inderdaad vast in zijn rug ja.

en het is dus denk ik geen spelletje. vorig jaar bij het galopperen had hij dan dus ook echt last van zijn rug, en ik denk dat hij daardoor bokte. maar doordat hij dus ook nooit goed heeft leren galopperen weet hij zijn benen ook nog niet goed neer te zetten.

ik weet niet wat hij nu zal gaan doen nadat hij gekraakt is. hij is nu dus los, maar zoals ik al zei, het kan twee kanten op.
óf het gaat goed, óf hij is nu zo los/jolig dat hij nog steeds gaat huppelen

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:26

Hey jits, wat een vervelend probleem zeg!
Ik wil best wel een keer met je savonds naar de boerderij, dat we browny even opzadelen en dat je dan daar gaat rijden? Eventueel kan ik haar aan de longe pakken en mocht je het eng vinden, dan ben ik er in ieder geval ook!
Browny is namelijk erg braaf!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 12:36

ja met browny heb ik ook geen problemen.. als ik weet dat het paard heel braaf is heb ik er geen problemen mee.. en met browny ben ik al zo vaak het bos in geweest, die vertrouw ik ondertussen wel
overigens ben ik verhuisd naar rijswijk (bij den haag), dus savonds naar de boerderij wordt een beetje lastig ;)

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:48

hahah ja, das lastig. Nja, mocht je hulp willen, dan kun je altijd bellen!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 12:54

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:58

Ik ben anderhalf jaar geleden van een jong dier afgevallen en vol op mijn stuitje gevallen. De val was zodanig dat het een half uur duurde voordat ik op kon krabbelen. Ik heb 2 weken amper kunnen lopen en het duurde een tijd voordat ik weer kon gaan rijden. Ik realiseerde me heel goed dat dit anders had kunnen lopen.
Resultaat: ik deed het onderhand in mijn broek als ik aan paardrijden dacht.
Ik ben als eerste op een van de braafste gaan rijden en heb vervolgens de andere paarden erbij gepakt. Dat jonge paard durfde ik niet. In eerste instantie ben ik erop gaan zitten als mijn instructeur hem had gereden en vervolgens als er iemand bij was en zo langzaam uitgebouwd. Het heeft echt een tijd geduurd voordat ik weer wat vertrouwen heb gekregen. Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van doen. Als je echt problemen hebt met de stevigheid van je zit zijn zitlessen wel een goed idee.