Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nu heb ik hier mijn winterjas aan, waardoor het miss lijkt alsof ik een holle rug heb maar dat is niet het geval. Ze is nu 15 dagen onder zadel en ze loopt al relaxter dan deze foto. Maar ik heb ook losse teugels geprobeert, maar dan blijft ze haar hoofdje zo houden, kan er niets aan doen en wil nog niet beginnen met extra lijnen ect. gewoon een simpel hoofdstelletje en niet teveel poespas is nu voldoende. Ik verwacht ook niet dat ze na 1 dag perfect loopt, ik laat hier gewoon zien hoé ze liep de eerste dag.
Dus dat ze onder mij vandaan schiet (heethoofd, houdt van rennen). Wij zijn begonnen met een halster en een lang halstertouw met een zadel (zadel kende ze al) dit ging opzich wel goed maar op een gegeven moment loopt ze toch onder je vandaan. De eigenaar heeft er even op gezeten om te kijken hoe ze reageerde op haar hulpen, dit heeft ze na ongeveer 10 dagen gedaan, dus niet direct. 
Replay schreef:Snap niet helemaal waarom hier serieus op wordt gereageerd! Dit slaat toch werkelijk nergens op om te vragen 'hoe ik op mijn 3 jarige merrie zit die net 1 dag onder het zadel is'.
Denk dat je een aantal puntjes hebt overgeslagen in het zadelmak maken en niet helemaal weet hoe je met een 'groen' paard om hoort te gaan!
Paard wat net 1 dag onder het zadel is, laat je van voren lekker lopen en rijd je alleen maar naar voren op je stem en met iets been. Met je handen stuur je uiteraard wél, door je hand ver van de hals af te brengen naar de kant die je op wilt sturen.
Hoe kun je in godsnaam verwachten van zo'n beestje dat hij goed 'onder' je loopt, denk niet eens dat je weet wat het überhaupt betekent.
Om maar niet te praten over het feit dat je er zelfs nog een ander op laat rijden om te kijken of het bij haar wél lukt, allemaal tijdens de éérste keer erop!!!!!
Sorry dat ik misschien wat overdreven reageer, maar hier gaan nou echt mijn nekharen van overeind staan en ik heb sterk het vermoeden dat hier het één en ander van gelogen is, kan me namelijk niet voorstellen dat er mensen zó dom met paarden omgaan!!
Het is ook erg lastig om hier verder uit te leggen dus laat maar zitten. Ik denk dat de eigenaar van het paard bepaald wat er gebeurd en niet ik. Het is mijn paard niet, ik mag er alleen op rijden. verder houd ik niet zo van jouw uitspraken omdat je helemaal niet weet hoe het paard is en wat het aankan, ieder paard is weer anders. En wij zijn JUIST degene die rustig aan zijn met paarden. Heb genoeg paardenmensen gezien die dat niet zijn en ik weet welk soort jij bedoeld maar dan heb je toch de verkeerde voor je! Hoe kan jij in ...naam bepalen of er iemand aan het liegen is?! Snap ik niks van
hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd