Mijn pony loopt niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Mijn pony loopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:08

Duidelijk een teken dat het bedtijd voor mij is. :+

Veel sucses dan daarmee, laat je nog wat horen?

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:16

Ik weet niet waar jij ten opzichte van jouw paard staat tijdens het longeren, maar veel paarden willen niet voorwaarts als de persoon in zijn voorcirkel staat, oftewel voor de schouder van het paard staat. Zorg dat je goed ter hoogte van zijn achterhand staat (wel op veilige afstand). Daar kun je drijvende hulpen geven.
Het stilstaan, het naar je toe draaien en zelfs steigeren of achterwaarts gaan kunnen duiden op te veel druk op de voorkant van het paard. Vaak wordt dit als ongehoorzaam gezien, maar het is een vorm van wijken voor druk.

PaardPonyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 11:56

Okej dank je!
Ik sta meestal richting de achterhand, alleen als hij niet wil lopen en zich naar me draait, wil ik teruglopen richting de achterhand en dan draait hij mee..maar het ging gister al beter, dus even kijken hoe het vanavond weer gaat:D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:31

Beetje hengsten eigen natuurlijk. In de natuur zijn zij degene die opdrijven. Wat je eraan kan doen, concequent en altijd hetzelfde, niet ene keer denken oke dan en volgende keer nee dat mag niet. Probeer duidelijk (druk opvoeren kan geen kwaad) maar niet grof te zijn (onnodig slaan, schoppen, etc is niet eerlijk tegen over de pony). Misschien kan loswerken je helpen je eigen lichaamstaal meer te ontwikkelen?

Probeer zo min mogelijk hulpen te geven en eis een reactie. Laat je niet verleiden tot 1 x hard of 10x teveel aansporen maar probeer 1x zacht en eventueel meteen bijtikken. Beloon goed gedrag, negeer slecht gedrag. Maak het werk leuk en interessant zodat hij er ook in kan groeien. Probeer met al je hulpen hetzelfde aan te geven dus met je zit niet tegenwerken of alleen maar naar de grond staren of met je zit naar links draaien en met je hoofd naar recht etc.
succes

PaardPonyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 21:28

Het gaat nu ontzettend goed, ook met het poetsen het ´omgaan´doet hij eindelijk super, en ik kan hem nu 20 min per dag longeren, op beide kanten, heb alleen nog de stap en draf gedaan(en halt, maar daar moet ik ook nog wat op gaan oefenen want hij staat nog niet gauw ontspännen stil zeg maar).
Het longeren wissel ik af en toe gewoon ook nog af met aan de hand werken of losspringen, en tijden het longeren laat ik hem wel eens balkjes lopen enz..Dus op het moment heb ik eigenlijk vrij weinig te klagen:D
Iedereen nog bedankt voor de tips;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:35

Klinkt alsof je erg goed bezig bent! +:)+