Zsa Zsa @ training voor de Pavo-cup

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou89

Re: Zsa Zsa @ training voor de Pavo-cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:01

Mooi paard, je rijd haar erg netjes! Misschien zou je wat meer op de stelling kunnen letten in de figuren en hoeken, dan ziet het er nog net wat netter uit. Verder zou ze wat meer vet en spiertjes mogen kweken maar het ene jonge paard heeft daar nu eenmaal meer moeite mee dan de ander. Ik heb zelf ook een 5 jarige is 1 jaar lang ook zo schraal geweest en is nu pas echt goed aangekomen en niet meer zo schraal.
Succes bij de pavo cup!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:12

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:54

Waar ga je de pavo-cup rijden in Nederland?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de paarden hier die in Nederland meedoen vaak heel anders zijn.
Ik mis heel veel achterkant ik vind het bilspieren helemaal niks erg ontwikkeld.
Verder oogt ze nog schraal

Ze lijkt me helemaal nog niet klaar voor de pavo-cub ik denk dat ze volgend jaar veel mooier en beter is.

succes met de training

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:48

als ik heel kritisch naar je filmpje kijk zie ik dat je paard voortdurend in travers houding loopt (met de achterhand naar binnen, mn in draf en galop). Werk er lekker aan om haar voorhand recht voor de achterhand te zetten, dan wordt ze rechter en kan ze haar achterbenen ook meer onder gaan brengen, zodra ze in travers houding loopt plaatst ze namelijk het binnen achterbeen naast de massa, in plaats van het onder jouw ruitergewicht te zetten waardoor ze beter en meer weg kan aan de voorkant. Door deze manier van lopen belast jouw paard naleijk de achterbenen meer dan de voorbenen. werk hier rustig aan, je hebt tijd genoeg met zo'n mooi jong dier.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 06:59

Mooi paard, maar ik vind haar niet goed genoeg voor de PAVO cup. Op het filmpje valt op dat je continu hulpen geeft, zowel met je hand als met je been. Probeer dit te verminderen, door haar sneller aan je hulp te maken. Misschien gaat het er dan ook wat spectaculairder uitzien. Maar succes in elk geval!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:57

Ik ben blij met het filmpje want de foto's zeiden me niet zo veel.
Ik denk dat dit paardje nog niet helemaal is uitontwikkeld. Ze is nog wat ielig en slungelig. Bij de PAVO-cup zien ze liever wat vollere paarden met spectaculairdere gangen.

Met het rijden(op het filmpje) vind ik de aanleuning wat te rommelig en je houding onrustig. Als je daar verandering in zou kunnen krijgen, heb je al een heel ander beeld van de combinatie. SUC6

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 15:09

Bedankt voor de reacties en tips. Wij werken er aan.
Ze is schraal, dat weet ik en ik wou dat ik er 100kilo vet bij kon aanplakken.... Ondertussen van voeder veranderd, maar ook dat helpt momenteel nog niet veel.
Wat betreft de pavo-cup, er moet toch iemand laatste worden... :+

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 16:28