Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Beauty_J schreef:stelling?? ik nou nee hoor het gat mij er om als ze maar recht loopt. misschien lijkt het op de foto zo maar daar ben ik echt niet mee bezig ik hoef niet meteen ankie van grunsven na doen hoor.
Beauty_J schreef:ze loopt zowieso al heel rond van zichzelf
Bizette schreef:maar let op dat je niet te hard van stapel loopt!

polly2 schreef:Bij een jonkie die net onder het zadel is, geldt er maar één regel: voorwaarts!!!
Kortom, tussen twee benen voorwaarts rijden, tempo er in. Als dat je doet heeft je paard ook geen tijd voor gekkigheid en heb je dus ook geen hulpmiddelen nodig om dat tegen te gaan. Zodra er ook maar een kleine hapering optreedt....hup...voorwaarts oplossen...
Als je dat een paar weken voldhoudt, kun je daarna komen tot wat meer oppakken en dan zal je paard de nageeflijkheid vanzelf aanbieden, van achteren uit, waarbij ook de rug dan goed gebruikt wordt. En niet, zoals nu te zien is van voren uit, waarbij het dier op de kop valt.
Heel veel succes. Een jong paard goed en fijn inrijden is een vak apart.....zorg dat je deskundige professionele begeleiding hebt....dan leer je er zelf ook nog veel van.
En over je cap zal ik niks zeggen, dat moet ieder voor zich weten....het is tenslotte je eigen hoofd....en niet de mijne....
Je helpt je paard door hem goed vw te rijden. Je helpt jezelf ook, als je paard goed vw is zal hij vanzelf druk in de hand nemen en komt de nageeflijkheid vanzelf.
Citaat:nja en met een dressuur zadel ook niet. en zolang het zadel verder goe dlicht en niet raar drukt of iets dergelijks is er niks mis mee.
en mijn zadel ligt wel goed hoor.. en niet te ver naar voren.
maargoed is dit een afzeik forum of ook iets om wat positiefs te zeggen???
dan zeuren over een martingaal met borsttuig??.. als ik me daar veiliger door voel en mijn paard heeft er geen last van.. no problem toch?
Beauty_J schreef:ja dat ze zelf steeds mijn teugel op zoekt. en naar beneden komt. en daar komt bij een jong paar dmet lange teigels rijden die elk moment kan bokken of iets dergelijks??