Eerste proef van bitloze combinatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 21:22

idefix: het is niet dat ik het niet dúrf (als in angst) maar ik wist dat ze dan in galop zou aanspringen en heel hard zou gaan draven, en dat probeerde ik te voorkomen. Maar daardoor ging/kón ze dus niet zo goed halsstrekken :)
En ik rijd met de lederen Sidepull uit Zweden, zie mijn onderschrift want ik verkoop ze ook ;)
Jesito: mijn koppie zeker _O-

AmonRe

Re: Eerste proef van bitloze combinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:01

Wat heb je al veel reacties gekregen zeg! Niets aan toe te voegen, maar dat wist je al he!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 22:15

hihi ja Willie. Met dank aan jou en je allerliefste beste man!!!
Rien zijn geweldige rijstijl met de trailer, jij met je geweldige voorlezen, en finishing touch met mn kleding voor de 2e proef :o

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:19

mooi paard zeg ! En knap zo bitloos 2 x eerste te worden !
Lekker doorgaan en succes !

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:25

Het ziet er goed uit Marielle, je zit vind ik ook erg netjes. Omdat het toch haw is hier nog wat commentaar. Ik vind dat ze wat te diep loopt en dat je wat teveel druk hebt op de teugels, maar dat is al eerder gezegd.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:29

Gefeliciteerd!! :D

Het ziet er leuk uit, mooie combinatie zijn jullie :j

Op sommige momenten vind ik haar een beetje kort in de hals, denk dat het een mooi punt voor jullie is om aan te werken, aangezien je ook zegt dat ze soms wat loperig is. Tijdens de training zou ik proberen veel te varieren in de halshouding. Soms wat langer laten, weer oppakken, hals helemaal laten strekken. Lekker afwisselen daarmee. Probeer haar tempo zoveel mogelijk te regelen met je zit.

Maar het is een leuk beeld hoor, heel knap voor een 1e wedstrijd!

qwasie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:21

ziet er opzich goed uit denk ik! misschien wat werken aan ontspanning aangezien het lijkt alsof er wat spanning in zit... wat langer en lager rijden (als dat lukt met bitloos, maar dat zal vast wel!)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 09:38

garny: thanks!!
Odette: dankje wel!! En dat diepe ja schreef ik al eerder, ben al blij dat ze zó loopt want het was eerst nog erger!
Daan-Ordeal: dankjewel hoor! In de lessen rijden we zo ook ja :j
En ze is niet echt heel loperig ofzo hoor, ze loopt gewoon goed door, daar hoeft denk ik niks mis mee te zijn of wel? Want zo loopt ze buiten ook.. En altijd verzamelen is ook niet goed dacht ik, zegmaar onder haar tempo lopen.
Ik las de reactie van "Berdien" ook nog eens, ze ging in de middendraf niet over naar galop hoor, dan doet ze prima middendraf:j
qwasie: langer en lager zien ze niet liever (jury) begreep ik dus tijdens de proef hoeft dat niet. Tijdens de lessen rijden we begin wel zo om los te werken.
en spanning?? neehhh joh waarvan ??? omdat het de eerste keer in het openbaar was???? :roll: *-:) :wow: *\o/* ;)

zorrohvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:12

Ziet er supernetjes uit!
Er zit echt een leuk koppie of Fahya :P
En mijn tips: Tenen iets naar binnen, je drukt je hakken mooi uit, maar net iets je tenen nog naar binnen en verder niet teveel naar je paard kijken, en voor de rest ziet het er super uit :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:32

Jeetje, wat lijkt ze toch op die van mij zeg :D. Ik keek even in je profiel en herkende haar toen weer :).

Leuke foto's, ziet er goed uit hoor, zeker voor een eerste wedstrijd! Ik zou inderdaad, wat eerder gezegd is, liever ook iets minder druk op de neus zien... Mag je in de dressuur helemaal niet bitloos starten?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:03

Ah, op die manier, dat is dus iets waar je nog aan timmert, het halsstrekken. Geen makkelijke oefening idd. Ik vind het zowiezo altijd moeilijk om ff te halsstrekken en dan weer op te rapen en verder te rijden. Mijn paard wil dan het liefste blijven halsstrekken en stoppen met de proef.

Betere reclame kan bitloos rijden niet krijgen dan jouw prestatie!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:13

Dat wordt juni weer meedoen in Achthuizen :-)

rachel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:29

Het ziet er erg netjes uit. Wat een leuk paard heb je!
Ik zie dat je met een zwart sjabrak bent gestart dat vind ik veel mooier bij een schimmel dan een witte. Ik ben blij erg dat je nu met andere kleuren mag starten!!

Cartouche_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:01

da ziet er idd wel heel netjes uit
tis ook een schoon paardje...

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:25

zorro: dankjewel! En ik zal er om denken :o
Yv: jij hebt ook een leukerd zeg!! Lijkt inderdaad als twee druppels al is hij al iets lichter bij de benen vooral. En kortere manen, trek je die of worden ze niet langer? Vind het een mooie lengte :j
Je mag inderdaad niet bitloos starten. Dus wel onderling maar niet landelijk.
Idefix: Ja was er ook niet van uit gegaan dat ze het op die dag zou doen. Ik nam al genoegen met de laatste 6 stappen waar de neus naar beneden ging. Toen ik haar weer oppakte wiebelde we gelijk bijna de ring uit haha.
Willie: haha grapjas. Wellicht als ik weer een taxi kan vinden :P
Rachel: dankje dankje :D sjabrak mag altijd al in andere kleuren hoor :j
Jasjes mogen nu ook andere kleur dus dat is wel veranderd, maar ik vind een zwart jasje leuk omdat ik dan ook een zwart sjabrak heb.
Cartouche: Dankje :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:47

Ja, ik heb meer een aantal jaar geleden in gedachten :). Toen hij ook nog wat donkerder enzo was. En die uitdrukking in de ogen... :) Nee, ik kom echt niet aan zijn manen, die zijn me heilig! De dag voordat hij naar mij kwam, waren ze gemillimeterd tot handpalmlengte. We zijn nu 3 jaar verder, maar het zit al ongeveer een jaar op deze lengte. Weet echt niet hoe ik het hier overheen moet krijgen... Tips ;)?

Dat is wel erg jammer dat er niet bitloos gestart mag worden. Ik rij western, en bij 'ons' mag je tot een bepaalde leeftijd bitloos starten, daarna ook neit meer .Vind het eigenlijk belachelijke regels, want als je paard er goed op reageert, waarom zou het dan anders moeten?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:51

Ja ik heb hoop op volgend jaar.. dat de KNHS daadwerkelijk bitloze combinaties toelaat.
Ik zit nooit aan de manen behalve borstelen en es in sprayen tegen klitten (dus dan hoef ik minder te borstelen). Ze zeggen dat vlechten goed helpt, omdat er dan minder haren kunnen sneuvelen :j
Western leeftijd zijn we ook al overheen. Dat is tot 5 dacht ik ivm wisselen van tanden.
Gelukkig bestaan er in de eigen weides en bakken geen domme regeltjes zoals die van de KNHS en anderen :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:56

rachel13 schreef:
Het ziet er erg netjes uit. Wat een leuk paard heb je!
Ik zie dat je met een zwart sjabrak bent gestart dat vind ik veel mooier bij een schimmel dan een witte. Ik ben blij erg dat je nu met andere kleuren mag starten!!

Nou, de kleur van de sjabrak was altijd al vrij hoor!
Maar goed, da's off topic.

TS: ik heb geen commentaar. het ziet er heel erg leuk en netjes uit. Complimenten!
Jammer dat de KNHS zo terughoudend is met bitloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:03

Wat een pracht paardje! Em goed dat je bitloos bent gaan rijden op de wedstrijd ( ookal is het onderling ). Kunnen wij bitlozers iedereen laten zien dat t best mogelijk is!.
Ze loopt mooi maar idd wat je zelf al aangeeft wat in een knik, maar dat weet je zelf ook dus komt vast goed!
Mijn complimenten!

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:46

Dat ziet er super uit zeg! Gaaf dat je bitloos wedstrijd rijdt!!!! Kun je inderdaad laten zien dat het zo ook kan!

Sylvietjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:44

Waaw, prachtig paardje!
Ik wist wel niet dat je op wedstrijd bitloosmogt rijden,
nog veel succes!!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:40

leuk dat je bitloos op wedstrijd gaat!! toppie, maar toch vind ik haar erg kort in de hals, en toont het niet ontspannen.

Maar dat is mijn mening, ik denk als ze meer naar beneden en de neus naar voren komt, dat ze dan nog mooier gaat lopen.

succes!!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:17

Voor 1e keer wedstrijd, op gras, 2e keer in trailer, groot vreemd terrein, vind ik het echt super! Die ontspanning komt wel goed!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 21:41

beantsje: dankje wel. 10 juli moeten we eigenlijk gaan promoten, maar ben bang dat ik niemand vind die me daar brengt. vind het zelf ook wel wat ver weg hoor voor 5 minuten rondje huppelen.
cinnepin: dankjewel :j
siobhaunL ook :D
sylvietjeuh: ook thankss
TriesenFaf: dankjewel, als je al mijn reacties even leest weet je waar we zijn op dit moment :)
AmonRe: ja en in wat voor trailer:D!! Wat een luxe *\o/* Ben mega blij met mn paardje, ze heeft het super gedaan.