Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(zie ook openingspost). Al onze paarden moeten braaf en hanteerbaar blijven voor de gehandicapten, met genoeg spieren om hen (niet altijd recht en soepel rijdende) te kunnen dragen zonder blessures! Regelmatig goed dressuur bijrijden is dus een absolute must. En daar zijn wij voor
saarie schreef:@MarvanTom: Goed gezien, tempowisselingen zijn inderdaad heel fijn bij hem, zeker korte stukjes verzamelen en er dan weer een beetje uitrijden. Enne, het is toch écht een manegefjord, hij loopt er al 7 jaar! Nou moet ik er wel even bij vermelden dat wij geen 'gewone' commercieële manege zijn(zie ook openingspost). Al onze paarden moeten braaf en hanteerbaar blijven voor de gehandicapten, met genoeg spieren om hen (niet altijd recht en soepel rijdende) te kunnen dragen zonder blessures! Regelmatig goed dressuur bijrijden is dus een absolute must. En daar zijn wij voor
, die prima rondjes kunnen lopen, maar je moet niet teveel gaan vragen verder.
Je krijgt er zoveel voor terug! Recht zitten ga ik op oefenen 
dankjewel!
Das een moeilijke bij hem: bij minder handige ruiters en als hij zijn zin niet krijgt, wordt hij juist veel te voorwaarts en gaat hij lopen tanken. Bij het wat meer 'echte' werk werkt het goed om hem wat lager in tempo te zetten, maar de activiteit bewaren is dan soms lastig inderdaad
Ik ga erop letten! 

Ik vind het er echt supernetjes uitzien en dat voor een manegepaard! Om het beeld helemaal mooi te maken zou je je hakken wat meer uit kunnen drukken. Succes en tot morgen! MarvanTom schreef:Hoofdkantelen bij schouderbinnenwaarts he? Heeeeel bekend verschijnsel...
Is een teken van verzet, of hij wil gewoon onder het gevraagde uit of hij begrijpt de bedoeling niet.
Probeer bij het inzetten van je volte bij E of B enkele passen schouder binnenwaarts te vragen, daarna weer gewone stelling.
Dan merkt hij zelf het verschil en weet dat het maar 'even' wordt gevraagd. Of heb je dit al geprobeerd?

Ellebogen inderdaad, zei Mick vandaag ook al tijdens de les! saarie schreef:Nog een stukje schouderbinnen linkerhand in draf. Hier nog een probleem: hier kantelt hij wat met het hoofd. Tips?
, en zo oefenen tot hij wel respect en reageert op het been,
, dat wil niet zo goed achter een computer,, maar als er iets is,, of je hebt toch nog vragen hoor ik het graag,
,