Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zijn zat mensen die na 10 jaar rijden er nog geen barst van kunnen., En op een jaarling rijden? Willen jullie de dierenbescherming op jullie nek ofzo? Eff sirrieus! Die hoort geeneens een bit te kennen!!!!!
ch_ntii123 schreef:Als jij wel weet dat het fout is om op zn neus te slaan, dat het niet goed is om met te korte teugel te gaan springen en dat het verstandig is om in te stappen maar dit niet gebeurd? hoe kan jij dan niet weten dat je een 1 jarige ponie niet mag rijden?
R0oszs schreef:je zegt wel dat je een EG brevet, A én B hebt (weet niet echt wat dat is maargoed)
denk een soort diploma ofzo???![]()
maar wrm rijd je dan wel op een bijna 2jarige pony?
laat die pony lekker op de wei samen met leeftijdsgenootjes spelen en wandel af en toe maar meer niet
die pony moet zich goed kunnen ontwikkelen en sterk worden
als ie minimaal 3 jaar is kan je hem rustig aan beginnen met beleren
lifaya schreef:woooww... Dit is egt een gevalletje PENNY!!! Het maakt niet uit hoelang je rijd, gaat erom HOE je rijdzijn zat mensen die na 10 jaar rijden er nog geen barst van kunnen., En op een jaarling rijden? Willen jullie de dierenbescherming op jullie nek ofzo? Eff sirrieus! Die hoort geeneens een bit te kennen!!!!!
Oja, mischien kan dit je helpen: Klik
Flauw
marrlinde schreef:volgens mij klopt er geen barst van dit verhaal...
en, je zegt dat je vriendin het niet goed doet dat ze al op hem rijd, dat klopt ook als hij nog geen 3 is... maar waarom ga je er zelf dan ook op zitten? dat zou ik dus echt niet doen hoor..

Flooreke schreef:marrlinde schreef:volgens mij klopt er geen barst van dit verhaal...
en, je zegt dat je vriendin het niet goed doet dat ze al op hem rijd, dat klopt ook als hij nog geen 3 is... maar waarom ga je er zelf dan ook op zitten? dat zou ik dus echt niet doen hoor..
Die pony word volgende week 3 en
ik rijd er 5 minuten op 1 keer per maand.
wake_up schreef:Je vraagt er zelf eerlijk gezegd om. En dat de DA nu niks constateerd, wilt niet zeggen dat het paard over een paar jaar problemen heeft, omdat je nu zo nodig op 'm wilt rijden. Waarom niet 2 jaartjes nog wachten?
Je kan gewoon niet ontkennen dat het fout is om op een pony die nog geen 3 is te rijden, zoek maar eens op internet, dan vind je tientallen pagina's met uitleg (ook van dierenartsen!) waarom het zo slecht is. brigitta1987 schreef:Sorry hoor Flooreke, maar dit is gewoon echt onbeleefd.
Het is hier van niemand de bedoeling om je "te raken" en we hoeven al helemaal onze mond niet te houden.
Je vraagt zélf of wat je doet verstandig is, maar wil vervolgens niet aannemen als mensen zeggen dat het niet slim is. Waarom open je dit topic dan?
Mensen geven eerlijk antwoord op jou vragen en vervolgens spring je uit je vel. Dat is niet erg netjes.
edit: en wake_up heeft wel gelijk overigens. Als je nu nog niks ziet aan je pony betekend dat niet dat er over een paar jaar geen problemen zijn. Te jong beginnen met beleren kan echt serieuze problemen geven, zeker als dat door onervaren ruiters gebeurt.