23 jarige topper onder 't zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:42

Zo te zien zit je niet te lang, maar te ver achter in je zadel. Je zit teveel op je kont en moet het zwartepunt wat meer naar voren brengen (meer op je doos zitten zeg maar). Paard kantelt erg veel met z'n hoofd, loopt in een valse knik en veel achter de teugel. Ook komt zijn achterhand er niet onder, waardoor hij z'n rug wegdrukt. Dit komt door jouw houding en strenge binnenhand. Als je goed kijkt naar de foto's zie je het volgende:

Je hielen zitten niet recht onder je billen, omdat je het zwaartepunt te ver naar achter hebt: meer op je doos gaan zitten. Er moet evenveel druk op je zitbeenknobbels zijn als op je schaambeen. Hierdoor maak je automatisch je benen langer en kun je je hakken uitdrukken, want die trek je nu (door je houding) veel teveel op. Ook is goed te zien dat je te gespannen bent met je schouders. Je ellebogen heb je te ver naar achteren. Teugels korter maken en handen meer mee naar voren. Geef hem meer ruimte van voren en hou goed je been eraan, dan zal hij meer op de achterhand komen en daardoor vanzelf nageeflijk worden. Genoeg om aan te werken dus, misschien toch maar weer gaan lessen? Ik les ook niet veel, maar probeer af en toe wel een les mee te pakken zodat iemand mij even weer bekritiseerd op mijn houding, waardoor ik weer even wakker geschud wordt. Zonder les schieten er een heleboel foutjes in!

Paard ziet er trouwens inderdaad errug goed uit voor z'n leeftijd! Veel succes nog samen.

lionspirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 21:51

Nou mensen, ik heb het eens even het 1 en ander uitgeprobeerd en ik moest toch idd maar een gaatje korter gaan zitten :o

Ook erg opgelet met het voorover zitten en mijn binnenhand los te laten en met mn buitenhand te spelen.
Nu loop ik dan alleen tegen het probleem aan dat mn paard dan stelling naar buiten aan neemt. Ook al speel ik nog zo zacht, hij neemt gelijk die stelling aan, hij doet dit ook als hij gewoon los loopt in de bak. dan loopt hij ook met zn hoofd naar buiten toe? :?
Ikzelf heb dit opgelost door mijn binnenhand toch wel te begrenzen maar misschien heeft iemand nog tips?

En van het weekend gelijk maar even nieuwe laarzen gehaald, de Ariat Bromont tall h2o, zitten als gegoten! Ga er morgen mee rijden!

Ohja, en voel wel dat me paard veel meer ontspannen loopt doordat ik mezelf ook weer mn houding aan het corrigeren ben. :D

Anoniem

Re: 23 jarige topper onder 't zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:53

Mooi paard! Zou je echt geen 23 geven!
Probeer naar voren te kijken, en schouders naar achteren. :)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 08:34

Wat een leuke pony heb jij :D
zo appart kleurtje..

Ik vind het er best netjes uit zien hoor.
Les heeft iedereen nodig en ik denk dat 1x in de week of
2x in de maand je les je alleen maar zal verbeteren.
en je er een hoop aan hebt.

succes ;)

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:28

Wat een mooi beest voor zijn 23 jaar. Kan een momentopname zijn maar soms iets meer in je zadel zitten. En je schouders wat meer naar achter drukken, verder ziet het er goed uit vind ik!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:05

Die geef je idd zeker geen 23 jaar wat ziet die er nog goed uit zeg:)
Let idd op je eigen houding, schouders na achter, voorruit blijven kijjken. En het neusje van het paard zou er meer uit mogen dat hij niet te veel achter de loodlijn blijft lopen

bentuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:31

let op je tenen en ik zou de volgende keer paardrijlaarzen aandoen ;)

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:57

ten eerste een geweldig paard !! ik zal hem nog geen 23 geven eerder 5 !!

ten tweede je voeten mag je de volgende keer wel uit drukken of komt dat door je sportschoenen ?? ;)

en ten derde je schouders ietsjes naar achter ik heb er ook moeite mee :o

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:35

lionspirit schreef:
Nou mensen, ik heb het eens even het 1 en ander uitgeprobeerd en ik moest toch idd maar een gaatje korter gaan zitten :o

Ook erg opgelet met het voorover zitten en mijn binnenhand los te laten en met mn buitenhand te spelen.
Nu loop ik dan alleen tegen het probleem aan dat mn paard dan stelling naar buiten aan neemt. Ook al speel ik nog zo zacht, hij neemt gelijk die stelling aan, hij doet dit ook als hij gewoon los loopt in de bak. dan loopt hij ook met zn hoofd naar buiten toe? :?
Ikzelf heb dit opgelost door mijn binnenhand toch wel te begrenzen maar misschien heeft iemand nog tips?

En van het weekend gelijk maar even nieuwe laarzen gehaald, de Ariat Bromont tall h2o, zitten als gegoten! Ga er morgen mee rijden!

Ohja, en voel wel dat me paard veel meer ontspannen loopt doordat ik mezelf ook weer mn houding aan het corrigeren ben. :D

is die wel goed aan de eenzijdige kuithulp?