Rebecca [10] @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Re: Rebecca [10] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:43

Haha, wat een mensen bestaan er toch! :P

Ziet er leuk uit Ts, mij viel wel direct je zadel op, die ligt te ver naar voren. Je houding kan nog wel wat verbeteren, maar het ziet er al goed uit! :)

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:46

marlinH schreef:
Haha, wat een mensen bestaan er toch! :P

Ziet er leuk uit Ts, mij viel wel direct je zadel op, die ligt te ver naar voren. Je houding kan nog wel wat verbeteren, maar het ziet er al goed uit! :)

Ja dat zadel klopt ! we twijfelde er al over, maar als het meer naar achter lag, zag het er ook niet goed uit. Voortaan leg ik hem voor me idee maar iets te ver naar achter, desnoods second opinion :P nu ik het van meerdere hier heb gehoord weet ik dus zeker dat hij te ver naar voren ligt. :) dank u ! :D

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:55

Als eerst wil ik zeggen dat je een leuke pony hebt.
Ondanks de dingen die je zelf al aangeeft heb ik nog wel 1 aanmerking, je pony kanteld bijna op elke foto met haar hoofd.
Probeer er aan te werken dat je gelijke druk op 2 teugels krijgt. Zo te zien ben je links een stuk sterker als rechts.
En voor de tempo controle lekker veel overgangen en tempowisselingen rijden zodat ze beter aan het been gaat komen, dan komt dat vanzelf goed.

Heel veel succes en veel plezier verder met deze leuke pony.

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 13:01

mystique94: daar heb ik helemaal nog niet op gelet :O bedankt dat je het zegt. Ik ben idd links sterker.
Ik ga erop letten ! wat zijn foto's handig :=

xMoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:15

Ziet er best netjes uit hoor! :)
Je mag soms je ellebogen wel meer op je lichaam aansluiten (zie foto 1)

Succes verder, & wat een leuke pony! :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:50

Dit topic wordt vast 2 pagina's korter als er een mod is langsgeweest. :+

Wat een mooie pony, op sommige fotos zie je wel waar het naar toe kan groeien.

Je zit idd nog een beetje gespannen, voor je gevoel meer 'onderuit' gaan zitten, alsof je met een bak chips voor de tv hangt, zeg maar. Ga er voor je idee maar eens als een slappe dweil opzitten.
En af een toe heel bewust diep uitademen kan ook helpen.

Zo komt er meer rust in de pony en dan kan jij hem meer van achteren uit gaan rijden.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:56

Ik heb niet alles gelezen dus mischien staat het er al,
maar ik vind je een beetje opgekropt zitten, er klopt iets niet aan het plaatje, volgens mij zal je wat beter zitten als je je beugels wat langer doet. Verder heb ik geen commentaar hoor, leuke pony !

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:00

Ontopic:

Claudia, ik vind het een fijn beeld geven.. Zoals gezegd, let op het welbekende tenen-probleem. Daarnaast vind ik de achterhand op deze foto's niet actief overkomen, graag zou ik iets meer activiteit willen zien op de foto's. Dit kan je vooral activeren doormiddel van vele overgangen te rijden en te herhalen.

Rebecca is een leuke pony. Wat is haar afstamming?
Laatst bijgewerkt door lindake op 27-05-09 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic verwijderd

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:04

Achterhand en rust vinden is denk ik nu het probleem, zoals velen al zeggen :) en daarbij mijn houding natuurlijk en ik moet meer ontspannen.
Beugels kunnen idd ook wel iets langer.

Ik weet niet meer van rebecca dan dat ze 10 jaar is, new forest en dat ze niets zonder stallion heeft gedaan eerder..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:19

Haha krijg jij even een gezelligerd op visite,maar gelukkig is ze naar een ander topic geloof ik want ze heeft al even niet meer gesputterd ;) .
ik las ergens dat je op de manege lest vraag daar eens om zitles,doen ze vast wel aan .
Je zal merken dat je als je beter zit lekkerder rijdt,nou dan komt t vast goed,leuke pony,en je zadel niet vergeten..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:21

Hey meis,

Op zich een fijn beeld, maar ik ben wel eens met het commentaar over het zadel en daardoor je benen: het zadel ligt te ver naar voren waardoor ook je benen niet meer op de juiste plaats liggen. Leuke pony trouwens!

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:25

Dank je wel Nadine :) Zadel ligt idd te ver naar voren.. Best stom eigenlijk.. Als ie meer naar achter ligt ziet het er ook vet raar uit. Maar dat ga ik gewoon doen :)

Knollentuin: Ik ga het idd even navragen op de manege. Ik weet dat ze prive lessen geven maar heb eigenlijk nog nooit iemand gehoord over zitles daar.
Tja ze zal idd wel een ander topic hebben gevonden om onzin in te vertellen haha

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:27

Vervelend is dat hè, dat je afhankelijk bent van andermans spullen. Probeer maar een beetje uit!

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:41

Heey daar hebben we Rebecca.

Mijn paard staat met Rebecca en Stallion in de wei. Een merrie die je eerst moet leren kennen noem ik haar maar ;)
Eerst vond ik haar altijd een bitchy maar ze verdedigd Stallion eigenlijk alleen. Ze komt bij mij altijd een snoepje pikken als ik Fuego uit de wei ga halen.

Wat ik van het rijden altijd zie, vooral haar eigenaresse, is idd het onregelmatige soms haastige lopen. Ik heb Rebecca ook op wedstrijd zien lopen en dan is het echt een heel mooi plaatje. Volgens mij een paardje wat echt uitdaging in het werk zoekt.

TS rij jij meestal op maandag?

Verder snap ik dat je wat moeite hebt met de controle af en toe, lijkt me erg lastig haar constant te laten lopen.
Ik ken de bak en ik raad je aan (doe ik zelf ook) het eerste kwartier niet de gehele bak te gebruiken. De bak is erg groot en dat nodigd uit om te versnellen vooral op de lange zijde. Gebruik bv de helft eerst en bij rust neem je de rest van de bak mee.
Succes verder en misschien zien we elkaar eens.
Groetjes

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:46

Owwh dom van mij. Ik zie dat je al de helft van de rijbaan gebruik in je openingspost.

Nou een nieuw advies dan ;)
Laat de hoefslag voor wat het is en rij alleen op de binnenhoefslag en figuren. Laat je schouders los en ga niet te veel mee in haar versnelling. Blijf dus rustiger lichtrijden en probeer haar door ontspanning bv op de volte weer een rustiger tempo aan te laten nemen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:01

TS: Ik vind het er fijn uitzien, als je aan de punten werkt die je zelf al hebt aangegeven dan komt het zeker goed met jullie!
Is er ook een mogelijkheid dat je meer dagen gaat rijden of hou je het bij 1 dag?
Ik vind het overigens een leuke pony hoor!!

Jammer dat het topic verpest wordt door een puber.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:14

Leuke pony :)
alleen ik heb het idee dat je beugels wel een gaatje langer kunnen, misschien zijn ze dan wel té lang maar je zou eens kunnen kijken :) ?
Leuke rijbroek, die heb ik ook O:) - die rijd zooo fijn :+: -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:40

Clau: Het ziet er netjes uit! Je zadel ligt inderdaad wat ver naar voren en daardoor wordt je beenhouding een stuk slechter. Probeer daar volgende keer op te letten :) Jou zit wordt steeds meer ontspannen maar ik zie in haar algehele houding nog wel wat spanning. Lekker rijden, en als jij met sporen fijner kan rijden, gewoon lekker doen joh ;) Jij bent niet degene die in de verdediging moet schieten, sporen zijn niet verboden of een soort martelwerk. X
Laatst bijgewerkt door lindake op 27-05-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic verwijderd

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:44

Beste mensen, het lijkt me voor de TS van dit topic prettig als er even wat minder hard en 'op de man' wordt gespeeld. Ze heeft dit topic geopend om tips te krijgen, de rest van de discussies die er worden gevoerd zijn hier op zijn plek. :)

Hoe vaak wordt de pony per week gereden? Ik merk met de pony's die ik rijdt dat minstens 4 keer per week en bij voorkeur op vaste dagen ze meer rust geeft.

Spoortjes zou ik nog even aflaten. Je zadel mag denk ik inderdaad een stuk naar achteren, hij ligt nu op de schouder. Daardoor wordt het voor je pony ook moeilijker om haar voorkant meer te ontlasten. :) Op sommige foto's werk je wat terug in je zit (daarmee bedoel ik niet een harde hand), blijf 'vooruit denken', ook al heb je het gevoel dat ze wil gaan rennen, dus blijf jezelf ook goed lang maken en laat je benen ontspannen afhangen. Je moet 'breed in je bekken' zitten. Dat 'rennerige' gedrag kan ook betekenen dat ze haar balans zoekt, door goed voorwaarts-neerwaarts te blijven rijden geef je haar de mogelijkheid die te zoeken. :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:08

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW zijn verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.

Daarnaast wil ik jullie er op wijzen dat ik heel wat onvriendelijke en aanvallende reacties heb verwijderd in dit topic. Denk eraan om in de volgende berichten op een respectvolle manier commentaar te geven.

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 19:37

Iedereen bedankt voor de reacties :) Gelukkig weer wat rust in het topic :)

Germatje: Het blijft helaas maar bij 1 dagje. De eigenaren komen de andere dagen zelf. Soms rijden we wel een dagje extra :)
Intral: Die rijbroek is idd echt fijn! grappig dat je dezelfde heb :D Beugels een gaatje langer is idd ook een optie. Op paarden rijd ik meestal heel lang, maar op een pony heb je dan snel het idee dat je mee kan lopen haah :+
Elanor: Ik weet niet precies wanneer de eigenaren erheen gaan. Soms heb ik het idee dat ze dagen stil staat. maar daar durf ik niets over te zeggen. Het stukje over balans zoeken klinkt eigenlijk precies als haar, zodra ze lekker voorwaarts naar beneden loopt heeft ze veel meer rust en weinig aandacht voor andere dingen.

Iemand misschien nog leuke dingen die we met haar kunnen doen? Of goede oefeningen onder het zadel of aan de hand? Misschien iemand leuke ideeën voor een schriktraining? :D :D

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:51

Je zou een parcourtje uit kunnen zetten in de bak ofzo, met paaltjes en een zeil en een paraplu ofzo! Daar aan de hand met de pony voorbij lopen en dat misschien langzaam opbouwen zodat ze zelfs zonder halstertouw braaf met je meeloopt! Soort grondwerk oefeningen :)

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 22:04

Ja dat is idd wel leuk :D ze stapt wel braaf mee in de bak en houd ook halt wanneer ik stop, maar paraplu enzo is idd goed idee.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:45

Zoooo eindelijk rust en wat schoon ruikt het hier :D!

Zal ook maar is reageren!! Vind het echt een leuk paardje !! Het gaat er steeds beter uit zien, jullie passen ook goed bij elkaar! Ik ga mee met al het commentaar wat er gezegd is , anders is het zoo herhalen haha :P

Nog veel succes met dit kleine snelle paardje!! Jullie worden steeds beter !! 8-)

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 12:04

Dank je Kirsten :D :D