Haflinger presteert goed tijdens de 1e selectie (M2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 07:09

HannahFrouk schreef:
Even over die foto van de travers, hoort die echt zo? Ik dacht dat bij travers alleen de achterbenen iets naast de hoefslag moesten, zodat je buiging van de lendenen bewerkstelligt. Beide voorbenen horen toch gewoon naast elkaar op de hoefslag? Op deze manier (zoals op de foto) krijg je meer een zijwaarts idee, ik dacht dat dat niet de bedoeling was juist.

Of vertekent het nou zo op de foto?

Dat klopt idd. Ze mist de lengtebuiging in de travers. Ook in de schouderbinnenwaarts overigens. Probeer 'm wat meer in te buiging tijdens deze oefeningen. Steeds blijven uitnodigen om die buiging aan te nemen.
Verder ziet het er mooi uit! Succes!

Romany*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 08:14

@MirjamN: Ja, de theorie is altijd "makkelijk", maar in het echie... Oostmoer rijdt inderdaad fijn, hebben jullie ook die dag meegedaan? Of ben je soms wezen kijken?
@Temeraire: Dank je voor je complimenten! En het klopt wat je zegt over de ontspanning in mijn onderrug (zowiezo heel mijn rug, schouders en armen). Maar daar heb ik in het dagelijks leven ook al last van. Ben geneigd om altijd onderuit gezakt te zitten en mijn schouders op te trekken, waardoor ik daar altijd veel spanning heb. Maar het word allemaal wel steeds wat losser. Het is natuurlijk ook een wisselwerking van Romany op mij en van mij op Romany.
@PolosportJ: Inderdaad, de lengtebuiging moet vaak nog meer bevestigd worden. Ben al bezig om haar in de training steeds soepeler te krijgen. Vooral met de buiging naar rechts (in haar hele lijf) heeft ze veel moeite. Ze wil ook constant de stelling naar rechts afpakken en ik moet ervoor waken dat dat niet gebeurd. Maar dit is trouwens wel een pony met een grote truckendoos en ze weet donders goed dat ze mij heel makkelijk in de maling kan nemen. Alles wat we leren in de les is nieuw voor ons, dus dat vergt nog wel eens wat bloed, zweet en tranen. Maar des te leuker als ik op wedstrijden zie dat de training over het algemeen wel bevestigd wordt! :D

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:34

Hey wat leuk om weer eens foto's te zien van jou en je hafje!
Ga je dit jaar weer naar ermelo of niet?
Zo te zien heeft jou hafje een beetje hetzelfde als die van mij, zodra je ze wat meer opgericht hebt gaat het neusje er net iets te veel uit waardoor de nagefelijkheid niet meer helemaal goed is.
Probeer hier op te letten, dan ziet het "plaatje" er nog mooier uit!
Grappig dat onze hafjes zo veel verschillen qua bouw!

Romany*

Re: Haflinger presteert goed tijdens de 1e selectie (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 20:09

@Barbara: Leuk dat je even een kijkje hebt genomen! Voor w.b.t. de nageefelijkheid klopt dat wel redelijk, maar dan vooral in de galop. Ze heeft nog steeds moeite om op haar eigen benen te galopperen, mede omdat ik haar nog steeds teveel ondersteun en dat vindt ze wel prettig. Maar ook daar zijn we mee bezig in de training.
Sharon en Romany zijn inderdaad twee hele verschillende haffies, maar ze doen het allebei toch maar mooi!
We gaan inderdaad weer naar Ermelo, over drie weken is het alweer zo ver en ik heb er onwijs veel zin in! Jou zag ik volgens mij niet op de lijst staan...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:59

Wat zijn jullie een leuke combinatie! Wat mij opvalt is dat lijkt alsof je redelijk veel spanning in je nek en schoudergebied hebt. Is dit omdat je met iets meer druk moet rijden, of is het een bepaalde gespannenheid die je zelf hebt?

Romany*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 21:52

Alet schreef:
Wat zijn jullie een leuke combinatie! Wat mij opvalt is dat lijkt alsof je redelijk veel spanning in je nek en schoudergebied hebt. Is dit omdat je met iets meer druk moet rijden, of is het een bepaalde gespannenheid die je zelf hebt?

Bedankt voor je compliment! En dat van die spanning klopt, dat had ik al eerder aangegeven. Ik moet mijn handen meer naar voren brengen (en losser worden) zodat ze meer lengte pakt en niet zo in mijn handen gaat hangen. Vooral in de galop is dat, omdat ze nog niet genoeg op haar eigen benen galloppeert. Ik ondersteun haar daarin nog teveel en ze vindt dat wel prettig. We zijn in de training veel bezig met schakelen, steeds hele kleine stukjes en dat gaat steeds wat beter :D .

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:54

Wat een bijzonder mooie combinatie ben jij met je haffie!! Je zit er ook echt super netjes op!!
Probeer in de keertwendingen vooral recht boven je pony te blijven zitten en je tenen naar binnen te draaien. Verder proficiat met je prijzen en winstpunten :D

Romany*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 20:58

@Tiestoke: Bedankt voor je super leuke reactie. Ik ga er bijna van blozen :o ! Verder nog bedankt voor je tip w.b.t. de keertwendingen, ik zal er proberen op te letten de volgende keer.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:21

Hey Nataly! Wist niet dat je ook op bokt zat (hoorde ik vd week van een vriendin van me, Manon (rijdt ook met een haf ;) )

Ziet er niet verkeerd uit je foto's. :D Even wat haw iets ;) Je zou id zelf losser eraan mogen zitten, maar ik ken het gevoel. Het is zo lastig te doen wanneer je paard er zelf net niet helemaal doorheen loopt.

Succes enne, tot zondag :D

Romany*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 16:29

@Michelle77: Hey wat leuk! Ja, de "lossigheid" is een bekend probleem, wat je helaas niet in één dag afleert. Maar ik ben me er steeds meer van bewust, dus we zijn op de goede weg!
Ja, tot zondag! Jij ook nog succes met trainen!!! Hoop dat het droog is 's middags...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:59

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW.