. Waarom ik voor een ouder dier zou kiezen is dat ze de puberteit een heel eind voorbij zijn. Lichamelijk en geestelijk beter ontwikkeld. En ik heb flink verlies geleden op mijn andere paard, zo ongeveer bijna gratis weggegaan wegens niet te gebruiken voor de sport en heeeeel veel dierenartsbezoekjes en klinieken. Maar goed ik heb er een meisje heel erg blij mee gemaakt. Alleen qua geld is het een domper, had er winst op moeten maken ipv een flink verlies. Dus ik heb nu helaas een andere prijsklasse waar in ik moet rond kijken. En wil je dan een fatsoenlijk dier kom je snel bij een jong dier rond de 2 of een ouder dier waar weinig tot niets mee is gedaan dan fokken. Of je moet enormmm geluk hebben dan wil het soms nog wel iets anders worden, maar aangezien ik dat vorige keer alles behalve heb gehad. Wil ik toch liever zover het kan op save spelen met een wat ouder dier, goed papier en een uitgebreide keuring. Is het nog een beetje te volgen
...?
Heel begrijpelijk en wel verstandig.
).
En je weet wat ze zeggen... Een gekregen paard moet je niet in de mond kijken
Je moet een paard zoeken waar je een klik mee hebt (en dat gezond is natuurlijk). Als het paard dat jij nu op het oog is jouw ideale paard is, dan hoort ze zich er bij neer te leggen en geen onzin uit te kramen zodat ze je in de richting kan duwen die zij wil