Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

inderdaad vergeet ik nog wel vaak om mijn handen rechtop te houden..
en dat moét ik wél doen omdat dan mijn ellebogen ook beter aangesloten blijven
want als mijn handen plat worden, gaan mijn ellebogen ook automatisch 'vliegen
haha Ik ga proberen er nóg beter op te letten 
maar ik zal er even extra op letten. Ik denk trouwens dat dat komt omdat ik daar een volte 8 meter moest maken en dat mijn paard de volte liever groter wilde maken
en ik daarom even strenger 2 seconde doorvraag
bedankt voor je opmerking! 
haha en dat valt vooral op tussen die 'groten' haha. hè? is een paard niét op te tillen aan de voorkant? dacht ik nou altijd dat ik hem mooi optilde
haha nee hoor grapje!
ja mijn handen moeten inderdaad lager
lastig hoor als dingen er soms 'in geslopen' zijn
bedankt voor je bericht! 
hmm ik heb nog eens naar die foto gekeken, ik kan alleen maar zeggen dat het inderdaad eruit ziet alsof het spoortje flink in zijn speklaagje drukt..
Ik denk dat ik inderdaad hem wel activeer op dat moment want hij wilde erg terug vallen in die pirouette..
máár als ik naar mijn paard's reactie kijk zie ik vriendelijke oortjes en een rustige staart (geen zwiep) dus dan denk ik dat het mee valt of misschien een enkele seconde was? 
ik hoop hem uiteindelijk helemaal, elke seconde, mooi op de achterhand te krijgen
maar nu mag ik al blij zijn met vijf/ zesde deel van de proef mooi op de achterhand
die dag moet ik zeggen, was het warm en was het wat moeilijker om hem heel mooi op zijn achterhand te houden en te zorgen dat hij zelf actief liep i.p.v. dat ik hem zo af en toe moet activeren
bedankt voor je opmerking! 
bedankt voor je mooie bericht!
en bedankt voor je tip ik heb het al eens uitgeprobeerd!
wat heb jij trouwens prachtige foto's van je super dier op je profiel!!! wow!! echt super! 
haha
haha 'de neiging iets achterover te leunen"? dat was dan nog zacht uitgedrukt van je
haha inderdaad was mijn zit en houding veel te rommelig en te onrustig en ik hing te veel achterover..
in die tijd had ik geen les en was het er erg ingeslopen.. nu ik een 'nieuwe instructie' heb, moet ik er héél erg aan werken want ik word er elk moment zodra ik verkeerd of onrustig zit op gewezen
en dáárdoor kon ik het veranderen
het mag allemaal nog stiller maar veel mensen vinden het verschil na deze instructie, al opvallend...
nu loopt mijn paard ook meer vanzelf i.p.v. dat ik hem elke seconde moet activeren... pff
heb ook heel veel geleerd om de lengtebuiging te verbeteren enzo... ik meost een aantal manieren helemaal vergeten en nieuwe aanleren...heel lastig de eerste keren want mijn paard moest ook even aan de verandering wennen maar nu gaat het gelukkig heel fijn en kreeg ik opeens wél winstpunten
bedankt voor je mooie bericht!! 
bedankt!
in Erica bedankt voor je mooie reactie! 
hoe is het?
bedankt voor je compliment! 
ik heb al antwoord gegeven op de stokmaat etc.

ik vind het teveel risico omdat er teveel ónervaren' mensen lopen die geen rekening zouden houden met mijn hengst die door druk doen in de stal weer zijn benen kan verdraaien
en nu is hij super mak.. langs merries etc.
maar het grappige is.... die van mij krijgt soms zaadlozingen als hij op mijn hand knabbelt..
haha heel apart!! als ik hem soms borstel of met hem stoei en hij met zijn mond en tanden zacht op mijn hand knabbelt speelt hij soms met zijn ding (18 + verhaal ) haha dus ik ben van plan het ooit eens een keer op te vangen.. en dan onder de microscoop te houden want als dat 'goed' zaad is.... hoeft hij helemaal nooit te dekken
en dan sla ik dat op in de vriezer.. (niet in mijn vriezer dan he
haha volgens mij is dat dan 'de eerste' hengst die kan dekken zonder echt te dekken?? dus niet op zo'n nep paard, waar een hengstige merrie bij in de buurt staat... Ik zal zo even in je profiel kijken naar je paardje met bruin tuig!
ik zou ook liever een nog actiever achterbeen zien
haha daar wordt aan gewerkt
maar inderdaad zie je vooral S&T ach iedereen heeft zijn eigen redenen om wel of zonder met S&T te rijden
zolang er maar 'vriendelijk" gereden wordt, "het bit is zo vriendelijk als de ruiterhand" word er gezegd 

was het maar waar! haha maar dta is ook weer zo saai.. als je niks te verbeteren hebt: geen uitdaging
haha maar aan de andere kant..
ook wel weer makkelijk
haha iedereen mag weten hoe ik hem wit hou
2 keer per dag de stal doen en flink boenen als ik de staart was
dat doe ik alleen voor concours dus maar 1 keer per maand
haha
voorpluk invlechten vind ik ebst wat werk en word bij mij niet zo mooi omdat hij behoorlijk dik is, en daardoor gaat hij een beetje van zijn voorhoofd af staan... dus niet mooi plat..
en dit zadel ligt goed..
misschien óóit nog eens de overgang

kathe_blanco schreef:op foto 9 als je hem weer verzameld van uit uitgestrekte draf doet joun kanjer z'n mond een beetje open of lijkt dat nou zo ?
nee is gekkigheid!