Ervandoor gaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:06

hihihi ik ken het eigenwijze binnehandje heeeeel goed :) :)

je er konstant van bewust zijn dat je binnenhand voor spek en bonen mee doet......

binnen.... los, binnen,..los in het tempo tegen zejelf zeggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:08

Ja en steeds controleren of je je handen naast elkaar hebt en je teugels gelijk. Wat ik altijd deed was m'n binnenteugel veel korter pakken.. en dat zie ik heel veel mensen eigk wel doen.

KiWiKo

Re: Ervandoor gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:11

ik moest op een gegeven moment mijjn pinken tegen het dekje aan houden.........

en ik heb ook ooit wel eens rode plakkertjes op mijn teugels gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:18

Dat zijn wel goede dingen idd om het te leren. Voor kinderen heb je ook van die kleurtjesteugels, ook heel handig.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:04

KiWiKo schreef:
hihihi ik ken het eigenwijze binnehandje heeeeel goed :) :)

je er konstant van bewust zijn dat je binnenhand voor spek en bonen mee doet......

binnen.... los, binnen,..los in het tempo tegen zejelf zeggen :)

Ja inderdaad, doe ik constant helpt wel! Plus dat als ik les heb mijn instructrice het wel ff toeschreeuwt want dat wil ze niet hebben..die stem hoor je dan thuis nog }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:34

Jaaa dat is leuk idd van die instructeurs die je in je dromen nog achtervolgen. :Y) Zijn vaak wel de beste!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:21

Don_Zhivago schreef:
Miss_Malfoy schreef:
In een bak kan een paard echt niet zomaar genoeg vaart maken om 'm echt te peren. En aangezien dit al best gevaarlijk klinkt, zou ik zeggen: Binnenhand richting je knie en trekken maar. Desnoods met twee handen. Als ze maar doorheeft dat dit echt niet kan.

En verder: Probeer het te voorkomen. Dus bezig houden. Voltes rijden, perfecte voltes rijden, gebroken lijntjes rijden, van hand veranderen, op x in draf en dan direct door naar de andere galop. Niet de kans geven om er over na te denken.

hier ben ik het niet mee eens..

ik heb een 5 jarig paard, lekker aan het puberen.. als hij gaat,gaat hij ook..
en dan kan ik er echt niks meer aan doen, als ik ga trekken gaat tie alleen maar harder..

dus TS niet trekken..

de rest van je verhaal ben ik het wel 100% eens ;)
je moet die pony veel bezig houden..
rij geen seconde op de hoefslag, maar rij overdreven veel figuren, zo is hij met zn aandacht meer bij jou..

Je moet ook niet willen wachten tot je pony al wat vaart heeft. Dus direct handelen. (Jaja, is makkelijker gezegd dan gedaan.)
Als ik weet dat een paard in een bepaalde hoek gaat proberen zich om te draaien en weg te rennen, moet ik eerst proberen dat te voorkomen. Dus bezighouden, contact houden (geen ruimte geven om weg te rennen.) Gaat 'ie toch? Nou prima, gaan we gelijk de volte op. Buiten blijven begrenzen, volte kleiner maken, klaar. Een paard dat gebogen is, kan zich niet goed sterk maken. Dus kwestie van gebogen houden. :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:09

ja dat klinkt indd makkelijker dan gedaan ;)

je theorie klopt 100%

alleen je heb soms van die etterbakjes die nogal snel zijn..
mijn paard is in princiepe super braaf, doet alles wat ik wil, maar als hij weg is.. is hij ook gelijk weg..

zodra hij iets meer terug kom zet ik hem gelijk op de volte.. soms ben ik wel op tijd, maar vaak ben ik te laat :D