ellesjee schreef:Bolzak23 schreef:
En om dit voor elkaar te krijgen moet je de pony voorwaarts rijden!! Niet zo inhouden een lekker rustig drafje willen mensen wel eens maar als die over de rug moet lopen moet je hem echt meer voorwaars rijden, dan zal die ook niet zo veel meer met het hoofd slaan en de rug in 2en vouwen. Waarschijnlijk zal die mits goed op die manier gereden binnen een aantal dagen nagefelijk worden. Als ie namelijk niet voorwaarts wordt gereden zal die echt nooit zijn balans vinden.
Neem deze tip alsjeblieft aan en ook in de ponyles niet achter elkaar aan rijden das echt niet goed voor een jonge pony hij moet zijn eigen balans vinden, straks wil die er niet meer tussen weg en kan je nooit alleen op pad.
hij word voorwaarts gereden en ik houd hem niet dat lijkt omdat hij zijn hoofd omhoog houd doordat ie zn evenwicht nog niet heeft gevonden.
Nee op het filmpje kan je zien dat je met lichtrijden niet genoeg meegaat in de beweging van het paard, en dat je bij het aangallopperen de teugel naar je toehaalt. Je zit de pony in de weg wat betreft het voorwaarts zijn, het vrij lopen en ook het over de rug lopen. Zoals ik al zij.. bij correct vw zal die makkelijker over de rug komen en nagefelijk worden en dus niet meer zo het hoofd in de lucht gooien.
Neem dit als een advies en ga niet direct in de verdediging joh. Iedereen moet leren en anky is ook nog niet uitgeleerd.
Verder zou ik met een veelzijdigheidszadel op zon jonge pony rijden, dan kan je nl ook makkelijker meegaan in de beweging en ook in galop een beetje verlichte zit doen. Dit is misschien meer voor de eigenaar want hier heb jij niet zoveel over te vertellen?
Succes