jasmijn opnieuw @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 21:04

Maximrocky schreef:
Aan het begin ligt zadel goed maar later naar voren,
schuift die? Je teugels zijn inderdaad veel ste los.
Kan mijn was aan droge ;) Maar voor de rest ziet
het er erg leuk uit ook leuk dier!

ja op de laaste foto vind ik ook lijke dat de zadel schuift.
maar na het rijden ligt het zadel nog steeds op de zelde plek.
komt mischien omdat ze tediep loopt dat het zolijkt dat ze wat naar voren valt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:06

Een heel verschil hoor! Je bent er echt wel mee bezig en dat is een compliment waard!
Voor iedereen die vind dat je je teugels korter moet nemen...aanleuning ( want dat is wat TS mist) heeft niets te maken met de lengte van je teugels! Aanleuning is contact vanuit je hand naar de mond van het paard in willekeurig welke houding het paard loopt! Dus ook als je paard met zijn neus in het zand loopt, kan/moet je aanleuning hebben.
Nu is dat denk ik juist een van de allermoeilijkste dingen van het hele paardrijgebeuren, dus ik zou ook hier weer zeggen...les, les,en nog eens les!!!!

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 21:11

aerdenhout1 schreef:
Een heel verschil hoor! Je bent er echt wel mee bezig en dat is een compliment waard!
Voor iedereen die vind dat je je teugels korter moet nemen...aanleuning ( want dat is wat TS mist) heeft niets te maken met de lengte van je teugels! Aanleuning is contact vanuit je hand naar de mond van het paard in willekeurig welke houding het paard loopt! Dus ook als je paard met zijn neus in het zand loopt, kan/moet je aanleuning hebben.
Nu is dat denk ik juist een van de allermoeilijkste dingen van het hele paardrijgebeuren, dus ik zou ook hier weer zeggen...les, les,en nog eens les!!!!

ja ik zoek nog een niet te duren maar goede instructeur.
ik ben echt kieskurig.(want ik houw niet van trekken in de bek, hou meer van natuurlijk moet van uit het paard komen dat die zakt met ze hoofd om te ontspannen)
want mijn ouden instructeur is verhuust naar duitsland.

aerdenhout1

Re: jasmijn opnieuw @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:24

Maar met een los teugeltje vind je paardje natuurlijk nooit contact! Aanleuning is een soort van elastiek, het mag niet los hangen, maar ook nooit zo strak aangetrokken worden dat de rek eruit is. En het ene paard kan je met onderbroeken elastiek rijden( dus heel weinig druk) maar een ander met deken singelelastiek (Dus veel zwaarder) Maar de rek blijft altijd. Snap je die een beetje???

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 23:09

aerdenhout1 schreef:
Maar met een los teugeltje vind je paardje natuurlijk nooit contact! Aanleuning is een soort van elastiek, het mag niet los hangen, maar ook nooit zo strak aangetrokken worden dat de rek eruit is. En het ene paard kan je met onderbroeken elastiek rijden( dus heel weinig druk) maar een ander met deken singelelastiek (Dus veel zwaarder) Maar de rek blijft altijd. Snap je die een beetje???

ja ik snap het.
maar die van mij als je de teugels wat straker neemt doet ze gelijk de kop omhoog.
(in me vorige topic heb ik daar ook een discusi over gehad) maar ze is niet gevoelig in de mond.
ik ben al aan het traine om de teugels telkens wat korter tenemen.
maar ik rij dus vooral met me been bijna niet met de teugels.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 08:45

ladyleonie schreef:
@sodeletuut
@shyla25
ik heb een gewoon dekje er onder maar onder het dekje zit een bontje ze heeft er geen last van en drukt niet want ze reageert het zelfde op een pad voor boomlooszadel want die heb ik ook

Ik wil toch even inhaken op de pad. Bij een boomloos zadel is het enorm belangrijk dat je een goede pad hebt met ruggegraat vrijheid en drukverdeling.
Doordat jij nu in de beugels gaat staan komt er teveel gewicht op 1 plek. dat kan de reden zijn waarom je paard zijn hoofd naar buiten draait of andere dingen niet wil doen.

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 11:52

Cowgirl schreef:
ladyleonie schreef:
@sodeletuut
@shyla25
ik heb een gewoon dekje er onder maar onder het dekje zit een bontje ze heeft er geen last van en drukt niet want ze reageert het zelfde op een pad voor boomlooszadel want die heb ik ook

Ik wil toch even inhaken op de pad. Bij een boomloos zadel is het enorm belangrijk dat je een goede pad hebt met ruggegraat vrijheid en drukverdeling.
Doordat jij nu in de beugels gaat staan komt er teveel gewicht op 1 plek. dat kan de reden zijn waarom je paard zijn hoofd naar buiten draait of andere dingen niet wil doen.

daar heeft ze geen last van hoor niets wil doen en dat ze anderen dingen gaat doen

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:13

wat mij opvalt is dat telkens je linker teugel loshangt, niet de rechter. Verder ziet het er leuk uit. Probeer goed recht op te blijven zitten..

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 16:12

ch_ntii123 schreef:
wat mij opvalt is dat telkens je linker teugel loshangt, niet de rechter. Verder ziet het er leuk uit. Probeer goed recht op te blijven zitten..

meestal is het me binnen teugel die wat losser zit

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:16

Als je die mogelijkheid hebt zou ik je aanraden om te lessen bij gook crebas, geeft heel goed les. Of het jou manier van rijden is weet ik niet, maar je zou het 1 keer kunnen proberen? Oja, zij woont in Bant trouwens. Dus ik weet niet of je een trailer enz hebt..?

Verder blijf ik bij m,n eerder gegeven commentaar en ga ik mee met dat van aerdenhout1 :)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:43

ladyleonie schreef:
@shyla25

Ze heeft er nu misschien geen last van maar over een tijdje misschien wel, drukkingen zie je niet meteen ;)
Ik raad je aan om een goed pad te gebruiken met inlages.
Zo niet tja als er dan problemen ontstaan kan je het niet aan het zadel afschrijven maar aan het verkeerde gebruik ervan.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:05

Hoi ,

ziet er beter uit dan je vorige topic, maar je handen zijn echt vrèselijk!! Daar moet je echt aan werken! Maar wel leuk beesie! suc6 nog hè!

daanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:10

voor je uitkijken.
recht zitten.
en ze gaat een beetje 'opgekropt' lopen lijkt net, duw der met je zit naar voren,
mooi beestje :D

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:54

En je zit ook in de verkeerde galop. krijg je geen les ofzo?

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 20:26

sabina1998 schreef:
En je zit ook in de verkeerde galop. krijg je geen les ofzo?

op welke foto zit ze dan in de verkeerde galop?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:27

De laatste;)

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 20:41

sabina1998 schreef:
De laatste;)

ze zit in de goede galop hoor.
je zit toch de poot die ze op tilt dat als ze die neer zet dat ze hem veder neer zet dan de anderen

Brenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:36

Meer contact zoeken idd, en natuurlijk met je benen er naar toe blijven rijden.. Aerdenhout geeft hier goede tips in.