Smørf (fjord) @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Smørf (fjord) @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:19

Ik hou niet zo heel erg van fjorden, maar deze is wel leuk :) op de eerste twee foto's vind ik hem erg opgekropt lopen, maar op de derde valt het wel mee. Springen ziet er leuk uit :)

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:04

Leuke Fjord. Probeer hem van achteren naar voren wat meer naar de ontspanning te rijden (op je zit/houding). En even een vraagje: waarom rijd je in vredesnaam altijd in de binnenbak?? Voor je paard toch ook veel lekkerder om binnen en buiten af te wisselen? Veelste geestdodend om alleen maar in een binnenbak te rijden. Succes! Wachten snel weer op nieuwe foto's *D

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 11:10

Mijn moeder gaat vandaag weer foto's maken, hopelijk zien jullie dan verschil.
Willekes: omdat wij een hele fijne binnenbakken hebben, en de buitenbak is altijd nat daar kan je maar op 1 volte rijden. Hij staat voor de rest lekker de hele dag buiten, en we gaan ook vaak op buitenrit. Dus geestdodend valt wel mee hoor ;)

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:27

Het is een plaatje :9 mooie kleur ook!
En hij kan zkr lekker springen! Heb alleen het idee dat jezelf niet zo lekker zit in het zadel...zoals gezegt werd komen je benen erg over de wrong heen
en ligt het zadel wat naar voren! je heb nml best lange benen dus ik denk dat je beugels nog een gaatje korter er niet beter op zullen worden.
ik zou ze eerder wat langer doen. alleen dan heb je wel weer vrij lange beugels voor het springen!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:35

Ik vind dat hij op de eerste 2 foto's erg kort loopt, probeer hem juist lekker voorwaarts over zijn rug te laten lopen! Dan is hij ook lekker los met springen!

Als je, je beugels niet langer wil maken probeer dan je hakken wat meer uittedrukken hierdoor zit je tevens ook steviger op de sprong.
Het springen ziet er in het algemeen goed uit, probeer alleen met springen juist weer wat meer contact te houden. Vooral op de laatste foto zie je dat je teugels in een waslijntje hangen! Hierdoor moet je pony het eigenlijk allemaal zelf regelen (kan ook moment opnamen zijn, maar ik zie het op vrijwel alle springfoto's maar vooral op de laatste!) en heeft hij wijnig steun aan jou, daarintegen is het ook nog een behoorlijke hoogte dus moet je juist nog beter contact houden!

Groetjes Dewi!
Ps. Leuke naam en hij ziet er verders heel goed en mooi uit!

Niikiitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:39

Ziet er echt netjes uit mooi paard heb je hoor !!

Desiree1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:19

Leuke fjord, alleen ik vind hem heel erg opgekropt lopen, en boven ik VIND hem boven de sprong wel heel krap, maar aangezien dat heeel veel mensen dat niet vinden, zal dat wel aan mij liggen :+

Verder, ja let echt op je handen, het lijkt of je op de 2e foto hem gewoon in de krul trekt.

Esmepa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:33

ziet erg echt super netjes uit! =)
alleen idd dat je hem een beetje opgekropt laat lopen..

wat een superhippe naam trouwens! xD

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:58

let ook op je hakken :P

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:23

Met de dressuur lijk je behoorlijk streng met je binnenhand waardoor je pony kort in de hals wordt, ik zou proberen om hem daar meer uit te schuiven...

Je pony kan wel super springen, alleen je moet veel dichter bij het zadel blijven, probeer om je knieen gebogen te houden op de sprong en met je kont boven het zadel te blijven en niet ervoor. ook lijkt het alsof je steun zoekt op de hals met je handen...

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:54

Het zadel lijkt niet lekker te liggen op je pony
Verder trek je je hakken op, let erop dat je je been lang houdt, ook als je been geeft, en geef been, niet continue spoor.
Je bent erg streng met je handen, ik krijg het idee dat je hem nageeflijk trekt, ipv lekker van achter naar voor de rijden.
Je hebt ook geen cap op, dat is misschien toch wel verstandig, zeker met springen.
Probeer met wat lagere sprongetjes goed aan je houding te werken!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:58

volgens mij knelt je pad iets op de schoft..
volgende x even in de kamer trekken