aeolusnr1 schreef:Das niet juist, je vraagt inderdaad om stelling met de binnenteugel, maar het echte wijken moet je met de buitenteugel tegen de halsof er net over doen, dan dadelijk en vrij krachtig je buitenbeen met een flinke trap ertegenaan, hou je buitenbeen wel vooraan, dus aan de singel, want je wil de voorhand weg.
Moest dit nog niet krachtig genoeg blijken dan inderdaad een zweepje erbij nemen en op de schouder of de hals blijven tikken to hij een stapje de goede richting uitgaat (uiteraard altijd samen met de juiste hulpen, buitenteugel tegen de hals en buitenbeen vrij krachtig)
Hee, ik zie nu pas dat jij het hier over wijken hebt. Heb je de OP gelezen?
Wijken doe ik door, als ik bijvoorbeeld naar rechts wil wijken, mijn linkerschouder wat omhoog te doen, dan krijg ik vanzelf meer gewicht op rechts. Eventueel kan ik dan nog mijn linkerbeen wat naar achter leggen, klein beetje maar, en alleen wanneer hij dat nodig heeft. Het probleem is niet dat hij niet opzij wil, het probleem is dat hij het moeilijk vindt om stelling aan te nemen.
Paard wordt nogal gauw druk in z'n hoofd, ik heb gemerkt dat het heel goed werkt om dingen in kleinere stapjes op de delen, zo heb ik 'm uiteindelijk ook het fenomeen longeren bijgebracht
En had ik ook al aangegeven.
), die kijken in de richting waarin je wilt rijden.....