moeilijk paard wat te doen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Re: moeilijk paard wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:25

springles wordt bij mij op stal gegeven mar.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:40

Mijn advies is om het paardje eerst het vertrouwen te geven, misschien is ze wel bang dat er iemand op haar rug zit. Longeer heel veel, en zorg dat ze op je stem reageert, stel haar gerust en ga leuk wandelen met haar (want ernaast is ze wel lief toch?).

Heb je het al een keer geprobeerd met iemand anders erop, dat jij er naast loopt?

Bij mij op stal staat ook een paardje waarvan de eigenaresse niet eens op het paardje kan rijden, iedereen kan er op rijden, maar zodra zij erop gaat zitten wordt ze eraf gebokt!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:33

Ik ken deze merrie en weet persoonlijk hoe ze kan zijn, het ging de laatste tijd erg goed toen je bij mij op stal aan het lessen was ik zag jullie vooruit gaan. Maar nu ben je al een aantal weken niet geweest. Is het niet mogelijk dat je gewoon weer komt lessen? Simpelweg voor de afwisseling voor haar. Een andere manier van rijden is nooit verkeerd. Ik snap dat je met je handen in het haar zit en dat het allemaal moeilijk is om te accepteren. Maar kijk eens naar de dingen die je Wél hebt bereikt met haar je gaat al hele stukken vooruit! Met zo een paard kan je niet verwachten dat alles over roosjes gaat, het duurt wat langer als met een ander paard. Er gaan periodes overheen dat je van de bovenkant van de ladder in een keer naar beneden klettert, maar er zullen ook tijden komen dat je in een keer weer bovenaan komt en dan kun je weer trots zijn!

Het komt allemaal goed, ik heb jullie al zoveel zien groeien in de afgelopen 3 jaar! Het eerste jaar had ik echt een 'hekel' al ginger het kreng maar nu stap ik er al op en rij weg., Ik zie gewoon dat je vooruit gegaan bent wat mij het vertrouwen gaf dat ik er wel op kon.

Geef het de tijd, ik denk dat het best goed komt. er is binnenkort een parreli clinic bij ons op stal, hierbij vergroot je de band tussen mens en dier misschien is het wat voor jullie?

Wie weet is ze na haar veulen een heel ander paard, ga een tijdje niet rijden en ga alleen dingen doen die ze leuk vind zo geef je haar ook weer vertrouwen. Wie weet probeert ze je wat te vertellen wat je nog moet ontcijferen.....

Meis, het komt goed, maar geef het niet op!

Knuffel van pallieter!
Annique.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:39

Je zegt dat je paard steeds in protest gaat als je iets vraagt, maar niet als je met een lang teugeltje in het bos stapt.
Misschien is het een idee om eens bitloos te rijden? Het zou ook de druk in haar mond (als je iets vraagt) kunnen zijn waar ze door "flipt" omdat ze daarmee iets naars heeft meegemaakt.

Anders zou ik toch ergens anders hulp zoeken. Ik weet in elk geval van Moravita (www.moravita.com) dat ze heel goed met erg moeilijke paarden om kunnen gaan, en ook jou goed zullen kunnen begleiden.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:41

Brigitta, het is niet de druk in haar mond, ik heb haar zelf gereden eenmaal voor marjolein. Ze reageert absoluut niet flippend op druk in haar mond,meer op het moment dat ze moet werken ismijn gevoel..

Marjolein zal dit beter kunnen uitleggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:43

@l0rdJ: Oke, het was maar een idee :) Ik ken paard en ruiter natuurlijk niet maar door haar uitleg klonk het alsof ze daar misschien op reageerde.