Laura&Original Beauty @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Re: Laura&Original Beauty @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:37

oke mooi zo haha :P

figiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 06:12

Ts: elk commentaar wat je krijgt, zeg je dit heb ik normaal nooit, of nee hoor dat lijkt zo, Neem gewoon je commentaar aan.

Anders moet j er niet om vragen

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 06:15

Ja idd.. vind ik ook een beetje irritant, je moet wel je fouten toe kunnen geven, anders moet je geen HAW topic openen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 06:54

hoezo zou ik m'n fouten niet aannemen.
Strenge hand heb ik idd niet. doordat ik m'n polsen indraai ziet het er zo uit. dat is toch wel het enige wat ik zeg dat ik niet doe. ik weet niet waa jullie 'elk commentaar' vanaf halen??

dat van 'dat heb ik normaal nooit' is gewoon de waarheid.

http://laura--95.hyves.nl/album/3991525 ... /fvvL8TdR/

zie je dat ik bij die "oudere" foto's niet naar voren zit etc.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:26

Je plaatst nu foto's waar je commentaar op wilt, dus als je daar op naarvoren zit en daardoor ook je paard zwaarder op de voorhand loopt en minder makkelijk zijn achterhand eronder krijgt, houd dat toch allemaal verband met elkaar. Of je dat normaal nou wel of niet doet, het is wel iets dat wij zien!

Over je hand, door die knik in je pols is het contact met de mond van je paard gewoon niet optimaal. Misschien ben je niet grof in de mond, maar toch is dit geen mooi zachte verbinding!

Ben het met bovenstaande eens, als je elk commentaar wegwuift, heeft het geen zin om een HAW topic te openen, dan kun je beter gewoon je foto's ergens anders plaatsen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:53

ik zeg ook niet dat ik het er niet mee eens ben en er niks mee doe ;)
dat die de achterhand er niet onder zet en daardoor op de voorhand loopt weet ik en daar heb ik al van een bokker tips van gekregen.
dat ik naar voren zit weet ik ook. dat ik mijn polsen inknik weet ik ook. ik wil ook commentaar erop, maar als jullie commentaar hebben op de houding van het paard wil ik graag ook uitleg erbij hoe ik het kan verbeteren :)

ik doe er zeker wat mee ;)
op die knik in m'n pols zal ik vandaag letten ;)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:43

Ik ga eigenlijk wel mee met wat hierboven wordt beschreven, maar wat me verder opviel is dat jij zegt dat je je hakken meer moet uitdrukken, maar dat vind ik eigenlijk nog wel meevallen, zie een heel aantal foto's waarop dat wel goed is. Wel zou ik je tenen meer naar binnen willen zien, minder kapstokjes dus.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:10

@ Laura, geloof dat ik op pagina 1 wel een flinke uitleg neer heb gezet, dus hoop dat je daar wat mee kan!

Verder vind ik jullie nog steeds een leuke combi en ben benieuwd hoe jullie komende tijd gaan groeien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:54

dankje :D
je uitleg was idd genoeg :) daar kan ik wat mee :)
ik krijg waarschijnlijk donderdag weer foto's :)
ik ben vandaag bezig geweest met de uitleg die je gaf over de achterhand eronder werken :) hij liep nu ook veel fijner daardoor met meer buiging op voltes en bleef constant in een tempo bij kleinere voltes :) ik heb mijn beugels 1 gaatje langer gedaan. ik heb ook op mijn handen gelet :) alleen dat lukte niet de hele tijd. morgen ga ik waarschijnlijk weer rijden en zal ik er weer op letten ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:04

Achjoh, je hoeft toch ook niet alles in 1x goed te doen! Vooral die kleine foutjes met bijv. je handen zijn het moeilijkste af te leren, maar dat komt wel goed ;)

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:16

Alles wat ik wil toevoegen is al gezegd, belangrijk is die beugels 3 gaten langer maken.

Maar Laura, paardrijden is toch onze hobby, passie en daar genieten we toch van?
Waarom zie ik jou op geen enkele foto (glim)lachen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:51

Lach jij altijd op je paard? Als ik geconcentreerd aan het rijden ben lukt mij dat niet! Wil nog niet zeggen dat je het rijden niet leuk vind...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:40

3 gaten langer is overdreven. dan kom ik helemaal niet meer aan m'n beugels.

ik lach ook eigenlijk nooit op m'n paard terwijl ik het wel leuk vind.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:41

je hoeft niet altijd te lachen, je kan ook heel geconcentreerd bezig zijn maar het nog wel leuk vinden!

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:39

_lauraaa_ schreef:
3 gaten langer is overdreven. dan kom ik helemaal niet meer aan m'n beugels.

ik lach ook eigenlijk nooit op m'n paard terwijl ik het wel leuk vind.

Kijk voor de gein naar foto 4 en 5 :+ Maar als je het overdreven vind moet je het gewoon zo laten.

Je lacht nooit op het paard, dat geeft wel te denken over (ont-)spanning. :)*
@ xXxdesiixXx, natuurlijk hoef je niet de hele tijd met een brede tandpasta-lach op je paard te zitten, maar af en toe een keer
glimlachen is vrij normaal geloof ik?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:44

ja maar ik zei ook niet dat je de hele tijd met een brede tandpasta glimlach op je paard moest zitten, af en toe een keer kan wel maar als je het nou wel hartstikke leuk vind maar je lacht niet echt wat geeft dat nou?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:51

Dat vind ik dus ook... Je zou voor de gein eens moeten kijken hoeveel mensen er tijdens het rijden chagarijnig kijken, gewoon omdat ze geconcentreerd bezig zijn met hun oefening! Zelfs als ik ontspannen buitenrijd met een lang teugeltje en dus totaal ontspannen ben, zit ik er nog gewoon met een neutraal gezicht op. Terwijl ik toch met volle teugen geniet van zo'n ritje!

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:53

Dan heb ik het dus fout en moet je dus niet gaan lachen Llauraa

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:55

Jij doet nu net of wij zeggen dat je niet mag lachen op je paard. Ik vraag me grondig af hoe oud je bent...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:57

ik ook hoor joyce

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:22

joyce2 schreef:
Jij doet nu net of wij zeggen dat je niet mag lachen op je paard. Ik vraag me grondig af hoe oud je bent...

Nee hoor ;)

Ik vind het belangrijk dat mensen los van concentratiemomenten ook ontspanningsmomenten hebben en dus af en toe even lachen.
Jullie zeggen, ik heb er plezier in maar ik lach niet. Dan is mijn reactie dus "dan moet je niet lachen", als je zelf tevreden over hoe je
op je paard zit, dan is het toch in orde, daar gaat het om.

Mijn leeftijd.......uhhhh 41 alweer bijna :o

JuliaaZM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:54

Ik ga mee met het commentaar van de andere, beugels korten, handen recht op, hakken uitdrukken!

Let ook op dat je paard niet achter de loodlijn gaat lopen. Ik zou om zn achterhand actiever te maken veeeel overgangen rijden, tempowisselen, balkjes draven, cavalletti, veel figuren, veel stelling vragen noem maar op. Misschien met je lesgeefster overleggen over het aanleren van wijken, SBW en travers?

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:05

@ JuliaaZM: beugels moeten niet korter maar langer ;)

balkjes enz. hebben we voorlopig nog niet, die komen over een tijdje als we de grotere wei hebben om te rijden. les zal ik dan zowieso niet elke week hebben, omdat het te duur is en ik zelf geen inkomen heb :+ en SBW en travers is die nog lang niet toe ;) we beginnen maar eerst eens met achterhand eronder en wat meer evenwicht. wijken kent die een beetje ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 06:27

tjonge,het is maar waar je je druk om kan maken,ik kijk ook meestal uiterst serieus als ik rij,dat heb je gewoon helemaal niet in de gaten!

probeer veel (schijn)overgangen met je pony te rijden,en tempowisselingen,daar word de achterhand sterker van,en dan zal je pony de achterhand ook beter laten ondertreden.

succes met je lessen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:14

haha idd.

dankje voor de tips ;)