jasmijn @dresuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Re: jasmijn @dresuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:04

Je mag wel wat meer ontspannen vanuit je schouders. Verder inderdaad om je handhouding denken, als jij geen stille hand hebt kan je pony inderdaad vervelend worden als je aan de teugels zit, wat natuurlijk niet gek is. Dus gewoon de teugels netjes op maat, handen goed stil en op de plaats.

Mooie pony trouwens! :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:38

ladyleonie schreef:
EngeltjeS schreef:
Ik heb het idee dat de pony een hele gevoelige mond heeft.
Zodra jij geen contact hebt met de mond, is zij ontspannen. Misschien heb je een (erg) onrustige hand. Maar het is geen goed teken.

Laat haar eens nakijken bij het gebit. Op de laatste foto, heb jij contact met de mond, terwijl de pony het liefst zo vermogelijk van het contact wil.

Ook kan het aan het zadel liggen. Als haar rug gevoelig is, en jij vraagt haar ontspannen te lopen, maar met constante druk, dan voelt zij misschien pijn in haar rug, waardoor ze vervelend word. Als je lossere teugel geeft, en ze komt dan naar beneden, dan doet het minder zeer?

Laat iemand naar haar kijken ;) en probeer zelf meer ervaring er naast op te doen op andere paarden. Rijden is ontspannen!

Leuke pony trouwens!

van het zadel heeft ze geen last ze heeft geen pijn in haar rug.
want dat merkje echt als een paard last van zijn rug heeft me anderen paard heeft dat dus ik heb er ervaring mee(die is vroeger met zadel en al op haar rug gevallen).
ze is heel gevoelig in der mond ja maar dat is ze altijd al geweest met haar mond is denk ik niks want anders merk je dat ook wel met eten.
maar ze is zowie zo een gevoelig paard, dus ik denk gewoon dat het daar aan ligt.
en aan mijn handen ligt het niet ik hem juist een zachte hand en bij anderen heeft ze het ook.

en ik rij vaak genoeg anderen paarden.
maar dat merk je wel, als ik eerst op me anderen paard heb gerijden die is minder gevoelig op been(en mond:P).
als ik daarna op haar(jasmijn) ga rijden dan gaat het heel goed.

een gevoelige mond hoeft niet te maken te hebben met slecht eten hoor ;)
het kan zijn dat het bit te dik is, waardoor zij haar mond/ kaken niet kan sluiten. Of dat het bit te hoog of te laag hangt. Hierdoor kunnen ze ook heftig reageren ;)

als je een ander paard rijd dat minder voor het been is, en daarna op haar, dan rijd je haar waarschijnlijk normaal met minder been. Dat wil zeggen: ze moet er dan door heen worden gereden. Misschien dat ze dan je been zo reageerd.

een slecht passend zadel, hoeft niet te zorgen voor bokken en protest. In een begin fase merk je het aan andere dingen. Gevoelig tijdens poetsen bijvoorbeeld. Maar ook als jij niet ontspannen zit, hoe kan zij dan ontspannen?

succes!

Powerhorse94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:45

Hele mooie pony, alleen wat al 1000 mensen hebben gezegd je teugels echt korter doen ;)

Op sommige foto's heeft ze nl. z'on hang effect ;)

Veel succes verder! en nogmaals echt een super leuk beestje ;)

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 19:10

EngeltjeS schreef:
Citaat:

een gevoelige mond hoeft niet te maken te hebben met slecht eten hoor ;)
het kan zijn dat het bit te dik is, waardoor zij haar mond/ kaken niet kan sluiten. Of dat het bit te hoog of te laag hangt. Hierdoor kunnen ze ook heftig reageren ;)

als je een ander paard rijd dat minder voor het been is, en daarna op haar, dan rijd je haar waarschijnlijk normaal met minder been. Dat wil zeggen: ze moet er dan door heen worden gereden. Misschien dat ze dan je been zo reageerd.

een slecht passend zadel, hoeft niet te zorgen voor bokken en protest. In een begin fase merk je het aan andere dingen. Gevoelig tijdens poetsen bijvoorbeeld. Maar ook als jij niet ontspannen zit, hoe kan zij dan ontspannen?

succes!

dat weet ik ook dat een paard dan niet alleen steugerd enzo als ze last van de rug hebben.
want mijn paard die dus last van ze rug heeft doet dat ook niet en ik weet heel goed hoe een paard reageerd als die pijn in ze rug heeft .
ik heb 3 jaar lang stage gelopen bij een paarden revlidatie centrum.
dus je hoeft het me niet uitleggen.
er is niks met haar rug.

Bartello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:28

Ga met de anderen mee. Vind als ik naar de foto,s kijk dat je heel erg gespannen op je paard zit. Neem als je aan het instappen bent voor je zelf de oefening mee om je armen even rond te zwaaien, helpt om te ontspannen in je schouders ;)

Ook mag je van mij contact blijven houden met je paardje haar mond. Op deze manier kan je haar nooit van achteren naar voren rijden.

blokje

Re: jasmijn @dresuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:36

Jasmijn is echt wel een mooie pony.

Van je schouders viel mij ook op.

Jasmijn loopt echt mooi :D!
Je ziet nuwel heel duidelijk dat jij op je benen rijd!!!

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 18:43