Nieuwe aanwinst Varnoldi (v. Stravinsky) Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:03

je hebt een erg leuk paard meid (alweer ;) )
denk dat jullie zeker een mooie combi gaan worden,plaats over een paar maandjes nog maar eens fotos,dan wet ik dat het er nog beter uit zal zien ;) .
ga niet te hard met hem aan de gang,en gun hem en jezelf de tijd om elkaar te leren kennen en aan te voelen.
paardje is nog erg jong voor zijn nivo,is niet erg als je er mee weet om te gaan,en denk dat dat bij jou wel goed zit ;)

ik wens je heel erg veel plezier en succes met je nieuwe patser :D

snoeppig

Re: Nieuwe aanwinst Varnoldi (v. Stravinsky) Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 22:06

@amazone77: Dankje! Ja ik hou er zelf goed erg in dat het voor hem neit te veel wordt. Hij moet officieel nog 7 worden en is wel het type dat snel dingen oppakt en je zal hem dus snel overvragen. Maarrrr.... dat was ik niet van plan. Ik heef ons samen lekker de tijd echt een combinatie te worden en lekker in dat Z1 een beetje een beginnetje te maken en we gaan gewoon op het tempo verder dat voor hem het beste is. Hij is nog jong, ik ben ook nog jong dus we hebben alle tijd!
(je kent me dus al aardig haha!)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:13

Pfoe, weer zo'n bloedmooi paard! Je blijft het wel bij zwart houden haha :P Mijn complimenten, je rijdt 'm super! Let wel op je eigen houding, knik in je armen en benen lang.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:50

Ziet er leuk uit, een mooi paard heb je onder je! Probeer er op te letten dat je linkerhand even hoog blijft als je rechterhand, ik zie bijv. op foto vijf dat 'ie iets of wat afzakt. ;)

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:00

Nathalie84 schreef:
Christyj138 schreef:
Wat een gaaf paardje :D

Alleen wat ik niet zo goed snap is dat je al meteeen
in de Z1 gaat beginnen, ookal heeft ie zzl gelopen.
Zou ik eerder M1 M2 pakken, om te kijken hoe dat
gaat, en ik vind hem helemaal nog niet zo netjes lopen
(nagevelijk) voor de Z1.
En dan ook meteen met S&T
Maar verder echt een mega beest zeg, dat komt zeker wel goed
wat een blikvanger :D

Omdat ze zelf Z heeft gereden MOET ze Z1 starten ;)

wat een uber gaaf dier zeg! Vind ook dat je netjes vooruit blijft kijken, hij mag misschien wat ronder, maar dat gaat vast helemaal goed komen.

Nee, dat moet niet. pap heeft ook altijd Z gereden maar is altijd in het M1 weer begonnen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:06

Mooi paard, echt een prachtdier. Ook zwart, mooie kleur he.
Hij mag wel iets meer door de rug lopen, hoofd is niet het probleem, de nagevelijkheid komt dan wel.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:11

Wauw! Erg leuk paard heb je erbij. Heerlijk om mooi door te kunnen gaan met een paard op het nivo wat je nu zelf rijdt. En nog fijner dat het paard ook al wat meer kan, zodat je zelf nog meer ervaring op kunt doen.
Heeel veel succes en plezier met deze beauty!!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 20:37

@Stravero: ja idd een enkele keer (echt heel weinig hoor) wil ik mijn rechter hand wel eens wat hoger houden.
@janouke: klopt ik MOET niet het Z1 in
@appalin: nou idd helemaal de rede waarom ik voor een paard van dta niveau gekozen heb. Zelf wil ik graag nog meer ervaring opdoen op hogere niveaus.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:43

Wat een paard zeg! Ik vind het super te zien dat je niet uit gaat van het feit dat hij alles al kan en dat van m eist. Combinatie vormen kan ook zonder met hele moeilijke dingen te beginnen. Dat hij er nog meer doorheen moet enz. is iets wat je zelf ook al aangeeft!

Ik zag net in je profiel foto's van de Oud beijerlandse dressuurdagen, ga je dit jaar weer? Dan kom ik kijken :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:15

Wauw Melanie, wat heb je toch weer een gave aanwinst erbij!!
Fijn te zien dat je hem eerst de tijd geeft om te wennen en van voor lekker de ruimte geeft. Eerst maar een eenheid gaan vormen en dan knallen!!! :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:26

...wat en gaaf ding heb je onder je kont!!!!..heerlijk en ik geloof ook echt wel dat het flink wennen is vanaf een fries naar kwpn..en dit al voor anderhalve week, kan alleen maar beter worden!!!!..en een leerpaard is verre van saai,juist super dat je met je zelfkennis weet wat je wel en niet kan...

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 15:04

@karlijn1985: ja ik doe mee met deze! Gezellig hoor als je komt kijken! Is altijd een erg leuk concour. Momenteel sta ik tot ik de startkaart met deze heb nog met beide friezen ingeschreven maar Thore wordt dan vervangen door Varnoldi en ik denk dat Wilke het net niet gaat redden om daar te starten dus dat gaat volgend jaar worden. Maar ik heb wel al super veel zin in dit jaar!

Koppig: ik heb hem gekocht van Ilse van Cranenbroek, die heeft hem 2 jaar gehad en hem opgeleid tot zijn huidige niveau.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:43

Heey Mel,
Wauw wat een kanjer! Eindelijk de rijfoto's! Ziet er super uit hoor. Ik vind het goed van je dat je hem de ruimte geeft om even te wennen. Alleen ik zou hem misschien iets meer voorwaarts neerwaarts rijden. Daar kan hij ook lekker in ontspannen. Maar goed, echt een mooie aanwinst hoor!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 22:36

@Barbara88: eerste 10 minuten, kwartier rij ik hem ook alleen maar lekker lang laag zowel in de galop als in de draf. Hij doet dit echt super makkelijker en dat is voor hem dan ook een fijne manier om hem een beetje op te warmen. Ook na het werk, werk ik hem altijd even naar beneden af zodat die ontspanning weer helemaal terug is en hij even lekker "af kan bouwen"

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:23

wat een mooi paard zeg!!
het rijden ziet er super uit, heel ongedwongen. ben erg benieuwd hoe het er over een paar maanden uitziet!
je zou een beetje op je armen kunnen letten, ze langs je lichaam te houden. het is goed om je hand af en toe naar voren te steken, maar voor het plaatje is het netter om ze langs je lichaam te houden.
heeft hij bij constanza gestaan, in someren/lierop? daar stond nl. ook een stravinsky x variant van 7 en die zz-licht had gelopen:D

succes met je mooie paardje!

figiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:40

hallo,

ik vind je wat streng met de S&T

Zo'n beeld geeft het mij.

fornarinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:51

Ik denk dat de een na laatste foto een wissel was, aan je been te zien.
Maar ziet er erg goeduit! voor de eerste week, en ook vooral omdat je altijd friezen gereden heb.
Misschien een clinic volgen ofzo, maar ziet er goed uit! +:)+

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 16:43

belbellie schreef:
wat een mooi paard zeg!!
het rijden ziet er super uit, heel ongedwongen. ben erg benieuwd hoe het er over een paar maanden uitziet!
je zou een beetje op je armen kunnen letten, ze langs je lichaam te houden. het is goed om je hand af en toe naar voren te steken, maar voor het plaatje is het netter om ze langs je lichaam te houden.
heeft hij bij constanza gestaan, in someren/lierop? daar stond nl. ook een stravinsky x variant van 7 en die zz-licht had gelopen:D

succes met je mooie paardje!

ja idd mijn armen mogen soms in een wat beter positie ;)
Die van stal constanza is dezelfde als hij ;) op die site heb ik hem ook gevonden alleen hij was neit van hun en stond niet bij hun op stal maar in Weert. Zij zijn wel met mij mee gegaan toen we bij hem gingen kijken!

Marly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:49

Super leuk om dit paard weer tegen te komen. Ik ken 'm nog van toen het een veulen was en van toen hij ingereden werd. Hij was toen van de eigenaresse van de manege: 't Zeebroek (Berlicum) in die tijd. De manege is verkocht en de eigenaresse heeft hem meegenomen naar haar nieuwe woonplaats. Later heeft ze hem verkocht en nu is hij dus weer doorverkocht begrijp ik.
Maar wat is het toch een toppertje zeg! Echt een fantastisch mooi beest geworden. Heeft hij aan zijn naam te danken. Een man op stal: Arnold had ooit gezegd "Als je ooit een paard naar mij vernoemd wordt het gegarandeerd een topper" Vandaar de naam: Varnoldi Ik vind dat je hem netjes rijdt. Het geeft een fijn beeld, hij krijgt mooi de tijd en de rust om de omgeving een beetje te verkennen. Super! Ga zo door!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 11:40

Marly schreef:
Super leuk om dit paard weer tegen te komen. Ik ken 'm nog van toen het een veulen was en van toen hij ingereden werd. Hij was toen van de eigenaresse van de manege: 't Zeebroek (Berlicum) in die tijd. De manege is verkocht en de eigenaresse heeft hem meegenomen naar haar nieuwe woonplaats. Later heeft ze hem verkocht en nu is hij dus weer doorverkocht begrijp ik.
Maar wat is het toch een toppertje zeg! Echt een fantastisch mooi beest geworden. Heeft hij aan zijn naam te danken. Een man op stal: Arnold had ooit gezegd "Als je ooit een paard naar mij vernoemd wordt het gegarandeerd een topper" Vandaar de naam: Varnoldi Ik vind dat je hem netjes rijdt. Het geeft een fijn beeld, hij krijgt mooi de tijd en de rust om de omgeving een beetje te verkennen. Super! Ga zo door!

wat super leuk dat je hem als kleine kende! En zeker dat verhaal over die naam, nou hij is in der daad een toppertje hoor!
Hij is zelfs 2 keer verkocht denk ik, want hij was pas 2 jaar van de eigenaresse waarvan ik hem gekocht heb dus vanaf ongeveer zijn 4e jaar. Maar hij mag nu lekker de rest van zijn mooie leventje bij mij blijven hoor! Ik ben zelf absoluut geen type dat paarden koopt, verder rijd en ze dan weer verkoopt ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:34

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW