Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
een echte wildebras was het toen
Jolliegirl schreef:dit kan zomaar niet...ik denk dat jij hier te weinig ervaring voor hebt als ik eht zo hoor...
dit kan nog wel eens duur worden als je echt wilt rijden erop...
vind het maar een vreemd verhaal, en waarom zou je in vredesnaam een circuspaard kopen? als die verkocht worden... mankeert er ook echt wat aan...
astridelise schreef:Ik ben dit topic aan het volgen en van wat ik nu een beetje weet, zou ik het rijden even helemaal vergeten en helemaal onderaan beginnen met het diertje. Beschouw hem als een volledig groen paard en win eerst het vertrouwen en ga daarna lekker aan de hand werken met hem. Want vergeet niet hoe er in een circus met dieren wordt gewerkt en hoe kunstjes er soms in geslagen worden. Kijk eens op sites van Natural
Horsemanships, daar kan je veel van leren hoe je met een angstig paard om moet gaan. Veel succes.
JM_93 schreef:klink misschien een beetje raar maar ik heb een keer bij monty roberts gezien hoe ze een paard zadelmak gingen maken.
Toen zetten ze er een zelfgemaakte pop op en bonden die vast.
ze hadden hem aan de longeerlijn en hij begon te rennen en te bokken maar toen hij merkte dat die pop hem niets deed werd hij rustig. en zo leerde hij dat hij dat er niets aan de hand was als er iemand op zijn rug zat. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
banditlove schreef:nee ik heb geen proefrit gemaakt, Ik hem hem gekocht bij een man die met de paarden en kamelen in het circus werkt..
de pony heeft ook in ierland in het circus gelopen,, dus hij heeft heel wat meegemaakt, veel gereist , met circus.
Het was ook geen koopje, we konden hem eigenlijk niet betalen , maar die man ,, heeft speciaal voor mij meer dan de helft van de prijs eraf gedaan !! dus daar was ik ook wel blij mee het is een super mooi en lief paardje , maar hij is gewoon bang voor het been die je over het zadel zwaait
Ga met eerdere posts van anderen mee, en ben dus ook heel bang dat je mooi genept bent!!!AlexandraM schreef:vraagje hoe ga je in gods naam aan zoon pop komen :S??
)tamaramt schreef:zoals al eerder als tip gegeven dus hierbij nogmaals omdat je er totaal niet op reageerd
indien je niet heel ervaring hebt met groene paarden dan gewoon een goede trainingsstal zoeken
bovenstaande vragen van je duiden erop dat je onervaren bent
en dat is niet erg hoor
maar wees dan wel verstandig en ga niet aan je paard lopen prutsen voordat je het nog erger maakt
p.s. hoe lang heb je het paard al en heb je wat fotos? ook als hij loopt bv aan de longe??
heb je het paard wel laten keuren bij de da bij aankoop?? zodat enig medisch letsel uitgesloten kan worden?
ik heb wel een mevrouw op mijn stalling gevraagt die is ook zeer ervaren ,, en die zegt dat het uitproberen is,, ik breng hem niet naar een trainingsstal want dat is momenteel nog niet nodig en we hebben het geld ook niet want we moeten 2 huizen betalen!! ik heb het paard pas 2 weken. nee geen van de longe ,nee ook niet laten keuren ,, ik heb wel foto's alleen ik weet niet hoe je die hier moet plaatsen ?