Uverla @ 1e keer Z1 concours @de haerst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:47

juksz schreef:
Sorry,vindt het beeld ook niet zo fijn.Misschien zijn het moment opnames..
Je paard loopt nog niet in balans zoals zou moeten in het Z.
Daardoor is er geen oprichting mogelijk en word het aan de voorkant aardig strak.
Ik zou hem eerst in de training sterker maken en meer aan je balans en dus ook oprichting werken maar dan wel gewoon op een trensje.

Verder heb je een fijn paard en zit je er netjes op, dus met een beetje doortrainen moet het Z best lukken! :D

Ben ik het niet mee eens uverla is veel beter gaan lopen sinsd dat ik er een stang en trens in heb

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:54

Ok maar dat kan ik niet zien.
Ik heb het alleen over wat ik zie op deze foto's en dan is dit mijn mening.

Wat is er dan beter van geworden?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:02

Als een paard beter gaat lopen als jij er een S&T in hebt hangen dan mag je wel een serieus gaan nadenken, want dat hoort helemaal niet.

Jouw paard hoort op een trensje goed te lopen en S&T is er voor ???? tja voor wat verfijner van de hulpen? vandaar dat ik het een goed idee vind dat de S&T eruit gaat in de basis-sport maar of dat ooit zou gebeuren

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:05

Thank you dear... ;)

matty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:06

Leuk hoor ook Z1 gestart!
Zie ik je vast nog wel op de selectie in Apeldoorn!!
Tot zaterdag!
Groetjes Mathilde

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:17

tita schreef:
Als een paard beter gaat lopen als jij er een S&T in hebt hangen dan mag je wel een serieus gaan nadenken, want dat hoort helemaal niet.

Jouw paard hoort op een trensje goed te lopen en S&T is er voor ???? tja voor wat verfijner van de hulpen? vandaar dat ik het een goed idee vind dat de S&T eruit gaat in de basis-sport maar of dat ooit zou gebeuren

Dan mag iedereen wel is serieus gaan nadenken!

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:09

tita schreef:

Tuurlijk mijn paard liep ook goed op een trens maar toen er een stang en trens in kwam is hij nog makkelijker bedienbaar geworden.

xMarianne

Re: Uverla @ 1e keer Z1 concours @de haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:13

ik vind het ook dat jullie een leuke combi zijn,
alleen de teugels zijn idd een beetje lang! :o
en de foto's zijn ook niet echt op de goede momenten genomen.. =O

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:19

dankje wel

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:26

TS; allereerst vind ik dat je een schitterend paard heb! :)
En voor de eerste keer in het Z1 ziet het er helemaal niet slecht uit, er zijn natuurlijk genoeg dingen die verbeterd kunnen worden, maar dat komt vanzelf wel. Bovendien hebben we het over het Z1, niet Lichte Tour ofzo ;) En voor het Z1 ziet het er prima uit hoor!

Dingen die mij opvallen aan de foto's zijn je hakken, op de losrij foto's is het ok maar op de 'in de ring' foto's mogen ze soms iets meer uitgedrukt worden.
Ook lijkt het (is moeilijk te beoordelen aan de hand van foto's alleen, maar het viel me wel op) dat de stang iets té aangetrokken is; deze teugels zouden wat meer mogen vieren.

Veel plezier met je mooie paard en succes met de komende wedstrijden!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:30

Ten eerste; Ik tem, want je openingspost voldoet niet aan de regels..

Ten tweede: 2 mensen zitten elkaar hier enorm te verdedigen :=

Ten derde: Het is een leuk paard, valt voor mij gevoel nog wat op de voorhand. Je zou je teugels nog iets korter kunnen pakken.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:49

Ik vind het er leuk uit zien hoor.

Ieder ze mening over de s&t, ben er zelf ook geen fan van maar goed het gaat nu op het plaatje en niet of we het wel of niet goed keuren ;)

Ik doe je het voorlopig nog niet na ;) Ik moet eerst maar is door de B zien te komen :p

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:59

Wat een gemiereneuk hier weer....De reden waarom ik nooit of te nimmer foto's op HAW plaats :Y)

Veel succes in het Z trouwens!

Chen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:05

Is het niet dat als je de stangteugel boven zou doen je minder inwerking hebt of juist niet? Lijkt mij van wel maar kan ook p.p verschillen natuurlijk. Ik vind het er ook nog goed uitzien hoor, misschien dat je over een tijdje nog eens wat foto's kunt sturen want ook ik zie nog wel wat verbeter puntjes. Maar voor nu wil ik alleen zeggen : Succes en je hebt een heerlijk paard!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:15

Ik vind je teugels niet per sé te kort, alleen houd jij je handen teveel bij jou. Als je de teugels dus iets korter neemt, moet je je handen ook meer naar voor doen, dan ga je zowieso een veel fijner beeld krijgen.

Ik miszie ook iets aan de welving in zijn hals, hij lijkt het nog moeilijk te hebben met de oprichting waardoor hij nog niet echt front kan maken.

Zelf mooi rechtop blijven zitten, het lijkt nu soms of je steun pakt op je teugels (kan best zijn dat het niet zo is, maar het lijkt wel zo bij het zien van de foto's).

Is de voorlaatste foto schouderbinnenwaarts? Zo ja, dan heb je daar een veel te strenge binnenhand. De bedoeling bij sb is dat je die binnenhand kan lossen zonder dat je paard zijn buiging om jouw been verliest.

Het belangrijkste vind ik op deze moment toch dat je ook in de wedstrijdring enorm op je houding moet letten, dan gaat er een heleboel zowieso al beter gaan en een veel mooier beeld geven :j

Wel een heel mooi paard, goed blijven trainen en dan komt het wel goed in de Z ;) Veel succes!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:17

Ik vind het er ook wel fijn uitzien,
maar gespannen en iets wat slorig, maar eerste wedstrijd Z1,
prima meid !!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:19

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.