Silence@work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 09:42

ikkiN: Het zadel is door meerdere mensen nagekeken en door iedereen in orde verklaard.

Tallie_Ho: Bedankt, ga ik doen.

ikkiN

Re: Silence@work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:46

Het ligt op de lendenen, dat is een heel gevoelig gedeelte op de rug, en heel vaak wordt dit over het hoofd gezien bij een zadel passen. Erg jammer, want je pony gaat vele malen beter lopen met een kleiner zadel wat dit gevoelige gedeelte vrij laat. Ik spreek uit ervaring. Bij mij was het ook over het hoofd gezien door meerdere zadelmakers ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 09:47

Oke, ik zal er naar laten kijken nogmaals.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:09

Silence schreef:
Nanne: Waarom denk je dat mijn bodywarmer te groot wordt......???? ;) Ik ben druk aan het afvallen.

Dat viel mij idd direct op :D You go girl!
Ik weet niet waardoor Silence moeite heeft met de rechtergalop, maar misschien gaat het beter wanneer jullie steeds korte stukjes oefenen? Of is het probleem er de hele galop lang?
Of probeer eens om een lichte stelling naar buiten te vragen wanneer hij naar binnen valt :)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:31

Je hebt een leuke pony onder je kont.

Maar let op dat je niet te stijfjes gaat zitten! Doordat je zo netjes rechtop gaat zitten, verstijf je een beetje.

En wat mij opvalt op de foto over het beenwerk wat ie ontwikkeld.
Hij is voor te traag, zn achtervoet komt voorbij de voorvoet en hij plaatst nu dat achtervoetje Buiten de massa!
Ook al is het zn buiten achterbeen, toch hoort ie dat niet te doen!
Probeer hem actiever van achteren te rijden, waardoor ie ook sneller gaat worden en hopenlijk ook zn voorkant wat vlugger wegheeft.

meer vanachteruit en minder op de voohand laten vallen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 16:17

Watch_Me: Dank je wel.
Ik maak de overstap niet, omdat ik zelf maar klein ben en daardoor niet echt fijn op grote paarden kan rijden.
En daarnaast hebben Silence en ik teveel samen meegemaakt om hem zomaar weg te doen. En we hebben weleens gekeken voor een tweede paard, maar aanschaffen gaat wel, maar onderhoud wordt teveel.

Iris_safarii: Dank je wel. We werken er hard aan inderdaad en ik doen mijn best voor Silence ;)

Heino: Dank je wel :D Het is met de galop echt zodra je van de bakwand afwend zeg maar. Anders is de rechtergalop erg netjes.
Bedankt dat je ons toch een mooie combi vind.

Raja: Dank je wel, daar ga ik mee aan de slag :j :j

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:07

Ten eerste vind ik het goed dat je bezig bent met afvallen - je zult er je pony een groot plezier mee doen en er allebei profijt van hebben. Het is niet bedoelt als afkatten maar feitelijk is het zo dat je van je pony prestaties verwacht: hij is een atleet en dus vind ik dat je van jezelf ook enige fit- en lenigheid mag verwachten. (En dus ook een lichaam in vorm).
Zet dus zo door!

Verder ga ik mee met Raja die zegt dat Silence op de voorhand valt. Door veel overgangen, schijnovergangen en tempowisselingen te rijden ga je je pony meer op de achterhand zetten en maak je het achterbeen ook sneller. Op deze manier ga je ook méér van achter naar voren rijden, krijg je de lossigheid van voren en zul je qua tempo en houding een stuk verbetering waarnemen. Nu vind ik het plaatje wat tam ogen en het geheel wat "duikboot" achtig.

Je houding verdient ook aandacht, ik zie spanning in jouw lichaam die er imo niet zou hoeven te zijn. Vooral in jouw eigen bovenlijn (schouders, armen) bemerk ik spanning. Let op de losgelatenheid in jouw schouders, de knik in de ellebogen, losjes aangelegen tegen je zij.

V.w.b. de sporen - Wat jouw instructrice gedaan heeft (sporen hoger aanleggen) vind ik waanzin! De volgorde is: zit-been-spoor. Ik zou (zeker gezien jouw nog niet geheel stabiele beenligging) lekker de sporen aflaten en er eerder een )kort) zweepje bijpakken voor de momenten dat het nodig is.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:26

Ik ben eerst een meelezer geweest hier op bokt en genoot altijd van de foto's van Silence!
Super gaaf dier met een erg mooie wakkere uitstraling, je boft maar met zo'n paardje!!

Overstap naar een groter paard vind ik echt niet nodig, want volgens mij ben je zelf niet groot en pas je prima op Silence!
Het lijkt nu alleen zo, omdat je wat fors bent, maar daar word aangewerkt las ik (net als bij mij, haha) en dan zijn jullie een super combi en zal het rijden ook allemaal gemakkelijker gaan!

Verder vind ik dat jullie zeker vooruit zijn gegaan (met sprongen eigenlijk!!!) en ben heel benieuwd hoe je wedstrijd is gegaan, maar des te meer hoe het plaatje over nog eens 7 weken eruit ziet!
Nu ben je waarschijnlijk nog wat zoekende, omdat je zoals je zelf zegt, je hele rijstijl hebt moeten omgooien.

Open je tegen die rijd nog eens een topic?!?!?!
En natuurlijk van je wedstrijd debuut!!!!!!!

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:37

Leuke pony heb je. Kwa kleuren heeft die wel wat weg van die van mij :)

Het ziet er al veel beter uit als al je vorige topics die ik wel is heb bekeken!

Vind wel dat je nogal je hakken optrekt en het daardoor lijkt dat je veel met spoort prikt. Ik zou netzoals hierboven al wordt gezegd ook die sporen er af laten. Je kunt er beter later pas mee beginnen in hogere klasse waar je het ook echt nodig hebt voor de oefeningen. In de B en L1 reed ik ook nog zonder spoortje.

Ook zou ik hem nog net wat meer laten zakken. Dat die echt z'n rug goed gaat ontspannen. En probeer goed je handen/armen te ontspannen :)

Succes met je debuut, dat komt zeker goed :D

toosjeto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:43

ik heb al meerdere keren topics van je gezien maar nooit eerder gereageerd
en ga mee met het commentaar wat al veelvuldig is gegeven
probeer zelf wat trotser en meer ontspannen te zien en knik je armen wat
ze staan nu recht van de spanning
tevens veel overgangen rijden en meer vanuit de achterhand vertrekken
vaak voor-neer waarts rijden
tevens vind ik ook je te groot(of tewel te zwaar) voor je pony
ik vind het heel goed van je dat je dat zelf ook inziet en aan het afvallen bent
weet je trouwens dat een paard/pony max. 20 % van het lichaamsgewicht mag dragen??
liever nog rond de 15 % maar de max is 20 %
stel silence weegt 500 kg (ik denk dat hij wel wat minder weegt maar goed) dan zou je dus max 100 kg mogen wegen maar beter nog tussen de max 75 a 85 kg
dit is misschien wel makkelijk om in je achterhoofd te houden als je aan het afvallen bent
succes ermee in ieder geval ;)

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:07

Kom op zeg, Toosjeto, dit meisje weegt echt geen 100 kilo hoor, en waarschijnlijk ook nog niet eens die 75 kg :n
Je zult het vast goed bedoelen, maar het komt zo niet echt heel aardig over.... Tuurlijk zou het voor het plaatje mooier zijn met een paar kilootjes minder, maar ze is d'r pony echt niet aan het mishandelen ofzo!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 20:33

Bedankt allemaal voor de reactie´s.

Watch_Me: Dat is inderdaad zo, maar ik heb altijd geleerd om dieren voor het leven te nemen. Dus ook Silence ;)

Chiva: Bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag.

HubbaBubba: Leuke reactie om te lezen. Dank je wel. Ik zal over een week of 7 nogmaals een topic openen. En a.s een ITP topic van onze wedstrijd ;)

Dorage: Jij ook bedankt. Zoals ik al aangaf was ik me niet zo bewust van mijn benen, dus ik ga het veranderen :j

toosjetjo: Ik moet zeggen dat het er op de foto´s meer gespannen uitziet dan hoe het tijdens het rijden voelt. Ik ga hier dus wel rekening mee houden. Ik vind wel dat je erg hoge gewichten gebruikt, die haal ik echt niet. Als ik dat zou wegen zou er geen haar op m´n kop aan denken om erop te stappen hoor.

MyHorseGirl: Dank je wel, leuk om te lezen :D

jesito: Bedankt.

MiraMar: Dank je, ik had al toelichting gegeven hierboven.

xLiezel: Dank je wel, dit zijn natuurlijk altijd leuke berichtjes om te lezen.

Verder in het algemeen............ik ga zeker aan de slag met alle tips. Wel vind ik het erg jammer dat er nu ineens zo over mijn gewicht geschreven moet worden. Ik open al ruim 3 jaar @Work topics en in die drie jaar is er ooit 1x wat van gezegd. Terwijl ik dus nog zwaarder ben geweest. Ik hoop dat jullie dus begrip voor de situatie kunnen hebben.
Silence en ik hebben teveel meegemaakt samen om hem zomaar weg te doen, dus daarom werk ik hard aan een aantal kilo´s minder en ik zit ondertussen al op 2 kledingmaten kleiner, dus we gaan de goede kant op ;)
Het motiveerd meer als dat gewaardeerd wordt, dan wanneer ik er iedere keer weer op gewezen wordt. Als één iemand het heeft gezegd, zet mij dat ook wel aan het denken :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 20:36

Heel erg bedankt. Super fijn om te lezen.
:o We werken er hard aan en gaan ook zeker verder. We hebben onze rijstijl geheel moeten omgooien met deze lessen dus dat valt ook niet altijd mee. Dus vandaar dat ik ook met alle tips aan de slag ga. ;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:54

Ik vind het er erg netjes en ontspannen uitzien!!
Ik heb het idee alleen dat je af en toe wat teveel achteroverhangt. Als dat inderdaad zo is, kun je wat proberen rechterop te gaan zitten.

Succes met je wedstrijddebuut ;) :D .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 20:55

Dank je wel, fijn dat je de ontspanning ziet, want daar werk ik echt heel hard aan.

En bedankt voor het succes voor ons debuut ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:03

ikkiN schreef:
Het ligt op de lendenen, dat is een heel gevoelig gedeelte op de rug, en heel vaak wordt dit over het hoofd gezien bij een zadel passen. Erg jammer, want je pony gaat vele malen beter lopen met een kleiner zadel wat dit gevoelige gedeelte vrij laat. Ik spreek uit ervaring. Bij mij was het ook over het hoofd gezien door meerdere zadelmakers ;)

een kleiner zadel als je er zelf dan niet in past is NIET verstandig!!
dit kan ze altijd nog doen later, ze is druk aan eht afvallen... en je moet zeker geen te klein zadel nemen, dan ga jij juist druk uitoefenen op de rug omdat je over de achterboom/lepel heenkomt...
dit kan prima zo! :) zeker als het al tig keer nagekeken is.

leuke foto's zeg! ennuh je mag wel een kleinere bodywarmer kopen straks! goed bezig! echt heel knap van je!

rijtechnishe is al gezegd, maar probeer die ontspanning te houden, spoortjes af, hakken laag, kuit eraan.

komt helemaal goed!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 06:13

Jolliegirl: Dat ben ik met je eens inderdaad. Een te klein zadel geeft een veel te grote druk als ik dan op de lepel kom te zitten.
Ik val inderdaad eerst nog wat meer af en dan ga ik kijken voor een kleinere maat van dit zadel.
En een nieuwe bodywarmer inderdaad :o
Verder natuurlijk bedankt voor je reactie ;)

M_EL_ISSA: Dank je ;) Meestal is het wel zo, dat als er één begint de rest wel volgt. Dan vinden ineens veel meer mensen het terwijl er inderdaad 3 jaar lang nooit iemand wat van heeft gezegd. Maar daarom ben ik er ook op in gegaan dat het fijner is dat er waardering is voor de huidige situatie ;)
Jij verder nog bedankt voor de rest van je leuke reactie.

My_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 06:24

Hé wat een leuke combinatie zijn jullie zeg, echt top! Op de meeste foto's heeft Silence een erg mooie halshouding, en dat beenwerk ziet er ook heel netjes uit!
Om het probleem van de rechtergalop te verlichten, kan het helpen om jezelf echt te focussen op de lijn die je wil rijden. Kijk echt zelf goed waar je naartoe wil, dan ga je met je lichaam automatisch je paard al wat mee in de goede richting sturen! Heel veel succes, ik vind jullie geweldig :)!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 06:25

Nou kijk, dat zijn nog eens leuke berichtjes ;) Heel erg bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 06:36

Ik vind het er al netjes uit zien :j

Wat je kan proberen als hij in galop wat over de schouder wegvalt is hem een pasje in contra stelling te zetten zodat hij zijn binnenachterbeen weer goed moet ondertreden.

Dit doe ik met mijn jonge pony ook en dat werkt erg goed :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 06:37

Dank je wel. Dat pakken we af en toe mee inderdaad :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 06:43

zooooooooooo daar is die mooie pony weer. :D

het was me opgevallen dat jij aan het afvallen bent ja, you go girl ! :j Wordt alleen maar leuker voor jou en Silence.

Hij loopt mooi hé, leuk dat ie lengt begint te krijgen in zijn hals, mag ie best nog wat op oefenen. :D

Ik weet niet of dat voor jullie een bruikbare tip zou zijn, maar wat ik vroeger moest doen met een pony die moeite had met de galop, dat was : kleine stukjes galopperen. Eventjes in galop en dan terug naar draf, voor het te moeilijk werd. En zo steeds langer volhouden.

en smijt die bodywarmer uit ! Koop je een pokkedure maar goede sportbh als dat de reden is dat je dat ding niet wilt uitdoen en wees fier op je lijf. :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 06:45

:D Dank je wel. Fijn dat het ook gezien wordt dat ik afval.
Bedankt voor je leuke reactie.

Enne....zo´n pokkedure sport bh heb zo´n beetje allemaal al gehad, maar nog geen goede gevonden...maarre...das inderdaad de reden dat de bodywarmer aan is. Voel me er niet iets zekerder door :o Al had ik hem ook liever uit. Dan ziet het er heel anders uit

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 07:34

Hoihoi,
Wat een gezeur om die bodywarmer, je moet gewoon weer eens naar Loesdau gaan, hahaha!
Nee, zonder gekheid, ik weet hoe jullie vroeger reden en dat het zeer zeker niet allemaal even makkelijk was. Het ziet er veel beter uit, rijtechnisch commentaar is hier al gegeven, je bent op de goede weg! Ik zie ook veel meer rust in je rijstijl en dat is zo belangrijk.
Paardrijden doe je samen met je paard, en ik zie in vergelijking met een aantal maanden geleden, zeer goede verbetering!
Het is heerlijk om te zien hoe goed jullie op elkaar ingespeeld raken en uiteraard moet je eraan blijven werken, paardrijden gaat nou eenmaal niet vanzelf! Jullie zijn een goede combi. Het orenspel van Silence toont ook een heel stuk vrolijker als voorheen!
Ik wens jullie beiden nog heel veel rijplezier en dat jullie nog maar veel lol van en met elkaar mogen hebben :D !

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 07:38

Ben er Dinsdag nog geweest :P
Totaal niet aan een nieuwe bodywarmer gedacht.
Maarre....verder super bedankt voor je leuke en lieve berichtje en dat je zo´n vooruitgang ziet.
Dank je wel. We gaan zeker zo door zoals nu en verbeteren waar dat nodig is ;)