Tequila (Z2) trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:52

Waarom moet er nou steeds met modder gegooid worden naar elkaar?!?!?

Ik vind het een super dier dat ten eerste!!!
Zoals eerder al gezegd is lijkt het (op de foto's) dat je inderdaad wat terughoudend rijd, wat ik erg zonde vind, want denk dat het een paard is met veel kwaliteiten.
Ook de manier van je handen dragen, vind ik wel een aandachtspuntje.
Op foto 2 knik je ze bvb naar beneden en heb je idd je been erg ver naar achteren liggen, ik denk dat als je je beugels 1 of 2 gaatjes laat zakken, je dit beeld niet meer snel krijgt en je dus makkelijker kunt zitten in de uitgestrekte draf.
Neusje ietsje meer eruit geeft al een veel beter beeld, ze loopt net wat "opgekropt".

Nogmaals, super dier!!!

Ik heb nu ook even in je profiel gespiekt en ik zie daar heel duidelijk dat je weet waar je mee bezig bent, super houding!!
Misschien was Tequila vandaag wat sterk en hierdoor je houding niet opperbest, dat kan iedereen overkomen :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:16

Ik had het idd niet moeten zeggen, ik flap irl , dus ook op internet, er altijd uit wat ik denk.
Laatst bijgewerkt door CM_ op 06-05-09 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

melissa_b

Re: Tequila (Z2) trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:19

Ehm wat mij opvalt is dat zijn achterhand niet 'onder de massa' loopt..

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:27

Erg leuk paard!
vroeg me af of je niet meer foto's hebt van bijv pirouettes, appyement etc?
Vindt vanaf deze foto's ook dat het achterbeen wat meer mag ondertreden, en inderdaad wat meer ontspanning in de kaak rijden.

Odiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:29

Wat een mooi paard ! t enige wat ik zie is dat je been af en toe een beetje te ver naar achter ligt

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:47

Hey Iris, jullie zijn echt al wel vooruit gegaan de laatste tijd! Ik vind Tequila qua hoofd/halshouding een stuk verbeterd, beter opgericht.
Wel lijkt het op deze foto's alsof ze erg hangt in je handen, komt denk ik doordat je je ellebogen iets te ver ingeknikt hebt.
Tsja Tequila meer bij elkaar rijden is niet zo makkelijk, ik vind dat je het al knap voor elkaar hebt want als ik erop stap is het helemaal een ramp, haha!
Als ik het zo zie zou ik idd je beugels wel wat langer doen en proberen je been wat langer te houden, want als je je been zo op trekt tijdens de middendraf stuiter je juist meer uit het zadel...

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:11

*D Wouw, op sommige foto's is het net alsof ze opstijgt!
Ik ben het wel eens met wat Barbara zegt over je ellebogen. Volgens mij lijkt het alsof je een strenge hand hebt, vanwege je ellebogen.
Leuke foto's! :D

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 20:42

Bedankt voor het commentaar!

Ik vind het erg leuk om te horen dat ze veel potentie heeft. Ik wou graag een mooie uitgestrekte draf foto. vandaar dat ik er daar zo veel van heb. toen schrok ik echt van mijn houding. Ik heb even na gedacht hoe dit kwam want normaal heb ik dit niet zo erg! De reden hiervan is dat ik gewoon echt niet kan zitten tijdens de uitgestrekte draf! het kost te veel kracht nog om deze mooi te rijden. Er is dus nog niet voldoende balans om dit 60 m vol te houden. Na een meter of 20 wil naar beneden duiken waardoor ik mijn hand optil.
Ik ben het eens met de gene die zeggen dat het er strak uit ziet. Ze wordt erg sterk tijdens de uitgestrekte draf omdat ze langer wil worden en als ik dr dan los laat loperig wordt.
Ik had wat veelzijdigeren foto's moeten maken. Zodat je konden zien dat mijn houden goed is in de arbeids/verzamelde draf en ik dr dan losser laat.
Ik vindt het raar genoeg ook een compliment dat sommige dr te kort in de hals vinden! ik heb hier erg hard aan gewerkt om dr korter te krijgen.
Mijn bekken zitten vast waardoor ik me onderrug niet bol kan maken. Hier doe ik wel oefeningen voor. Dit heb ik ook met mijn voeten die staan erg naar buiten. kortom een beetje mismaakt ;)

Afbeelding dit is mijn houding als ik arbeidsdraf rijd.

een echt verbeter punt dus

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:30

Nou Iris, ik vind het er een heel stuk beter uit zien dan vorig jaar bij de selecties. Toen liep ze nog heel erg lang en te duiken, maar ik zie haar op een paar foto's toch echt al een beetje vanuit de schoft omhoog komen. Ja, je bent er nog niet, maar het is zeker al een hoop verbeterd! Ga zo door!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 03:01

probeer eens met de uitgestrekte draf eens te zetten egt te zitten.. ga iets naar achter (niet overdrijven) en dan jezelf wat 'zwaarder' maken en probeer je niet vast te klammen om omhoog te gaan met je voeten in de beugels, probeer dat wat losjes te doen.. en probeer dan egt die zit te vinden, en het belangrijkste onspannen.. als het in het begin nog een beetje hobbelig gaat en egt stuiteren gewoon door blijven zitten uiteindelijk zit het egt fantastich.

Viola_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 06:31

Die foto's waar het paard wat donkerder is zijn mooi! 8-)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:53

ziet er al veel beter ui!!

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 10:44

ja heel me lijf wordt strak als ik middendraf rijd

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:51

Ik ga helemaal met crossmonster mee.

De handen storen mij ook.
Je lijkt je paard wel op te willen tillen zodat hij meer bovenin loopt.
Je armen zijn daardoor geen mooie lijn met de teugels en de mond en je wordt zo veel te sterk.
Rij je paard veel meer van achter uit naar voren. Dan kan hij meer achter gaan werken en komt die voorkant vanzelf omhoog, ook als de handen op de plaats zijn.
Het niet kunnen zitten komt ook daar uit voor.
Hij loopt niet van achter uit, heeft daaroor ook niet de rug ontspannen en daardoor kun jij weer niet zitten.

op je laatst geplaatse foto zie je ook een niet werkende achterhand.

Of je vooruit bent gegaan weet ik niet, dit zijn de eerste foto's die ik zie :D
En ik vind het wel een leuke combinatie.

xR0cky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:53

Mienky_23 schreef:
ziet er netjes uit. maar vind zelf dat je erg met je sporen aan het "prikken"bent.

zal wel aan my liggen hoor maare... volgens my heeft ze geen sproren aan ;)

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:24

haha... jawel maar ik draag kleine spoortjes.
Ja, klopt idd de achterhand komt er steeds beter bij. Maar is nog niet wat het moet zijn.
ik til me hand iets op zodat ze beter boven in blijf. dit is wat ze heel moeilijk vindt en ik op die manier geleerd heb om dr daarbij te helpen. Ook rijd ik dr erg veel vanuit achteren. maar het punt is vaak dat ze dan gaat duiken en of dr hoofd er uit drukt bij het activeren van de ah.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:36

Ik wil je aanraden om meer aan de achterhand te gaan werken, want ook op de foto van deze pag, is hij er niet genoeg bij.
Daar is je basis en zal de rest vanzelf ook beter worden.
Vind wel dat je goed reageerd over het commentaar en jullie zijn een leuke combi!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:45

iTequilai schreef:
haha... jawel maar ik draag kleine spoortjes.
Ja, klopt idd de achterhand komt er steeds beter bij. Maar is nog niet wat het moet zijn.
ik til me hand iets op zodat ze beter boven in blijf. dit is wat ze heel moeilijk vindt en ik op die manier geleerd heb om dr daarbij te helpen. Ook rijd ik dr erg veel vanuit achteren. maar het punt is vaak dat ze dan gaat duiken en of dr hoofd er uit drukt bij het activeren van de ah.

Zou kunnen, maar doordat jij je hand optilt is er geen flexibele verbinding meer tussen jouw hand en de mond van het paard. Er is geen rechte lijn van mond naar je elleboog, dus je kan niet flexibel meebewegen. Hiermee stoor je het paard in z'n mond en houdt je 'm teveel tegen.

Ik zou zeggen, laat de voorkant voor wat 'ie is. Probeer dus ook niet je paard te 'helpen'. Van achteren actiever maken, dan zal de voorkant vanzelf beter worden.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:57

Ik heb er nog niemand over gehoord, dus mischien ligt het aan mij, maar het lijkt op de eerste foto's alsof je heel erg achter in het zadel zit. Daardoor kan ook je beenhouding minder goed worden en kan je moeite hebben met in uitgestrekte draf goed blijven zitten. Ik zou een keer zonder beugels gaan rijden. Als je dan wat foto's laat maken, kan je zelf ook het verschil beoordelen. Mooi paardje overigens!

Acupido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:10

Opzich vind ik de houding van je paard zo wel mooi alleen lijkt het idd gespannen.Ik denk dat je wat meer van de hand af moet rijden maar wel met deze oprichting ;)
En je trekt je knieen op waardoor het lijkt of je beugels te kort zijn miss een gaatje langer ?

Wel een leuk paard om te zien en succes er mee !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:36

Leuk paard en mooie combi, maar nog genoeg winst te behalen in de beweging denk ik. Paard blijft in de draf nog onvoldoende over de rug lopen wat resulteert in een traag achterbeen. Ik vermoed dat foto 9 een mooie oplossing laat zien; je laat 'm daar aan de voorkant ietsjes uit, en zie het resultaat in het achterbeen, daar kan 'ie het weer aan.
Iets teveel neiging nog naar "voorbeentje smijten" dus wat mij betreft, waarbij de achterhand onvoldoende bij blijft dragen aan het geheel en de rug iets teveel weggedrukt wordt.
Mogelijk zou je iets meer in houding mogen variëren in je training, maar zoals je zelf al aangeeft zijn je foto's misschien ook niet gevarieerd genoeg om echt een duidelijk beeld te geven.

Ik had iets meer verwacht, zowel van paard als ruiter.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:00

Mm, ja, mijn totaal niet Z2 niveau zijnde commentaar :+ : ik zou de teugels ietsje korter pakken, hand wat lager, en haar vooral vlugger maken voor het achterbeen.

Ik krijg van de fotos het idee dat jij haar draagt, en niet dat haar achterhand jou draagt.

Omdat je aangeeft dat je haar niet makkelijk kan uitzitten (en dat kan ik begrijpen, dit is echt een merrie met lange lijnen en veel beweging, zo makkelijk is dat niet) zou ik eens proberen haar niet helemaal weg te laten knallen, maar paar passen wegrijden en weer terug, enz.

Zodat je zelf ook niet zo hoeft te verstrakken.

Het houdingprobleem ken ik, heel lastig als je zelf niet zo van bouw bent. Proberen om altijd trotser te lopen, buik intrekken, borst vooruit en hoofd fier!
Om je holle rug (en die zit echt tegen in de middendraf, ik kan ook niet uitzitten) te verbeteren kun je beter zonder je paard een aantal oefeningen meenemen, zelf doe ik wat yogaoefeningen voor ik te paard stap, vooral om mijn lange rugspieren en bovenbeenspieren los te maken. Helpt echt.

Klinkt misschien stom, maar ik doe ze gewoon in de slaapkamer, ziet toch niemand. :+

Gave combinatie ben je met je paard, en dat Rubiquilhoofdje is echt fantastisch mooi weer.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:52

Ik vind dat er ook heftig gereageerd wordt,
dat je de uitgestrekte draf moeilijk uit kan zitten klinkt me bekend in de oren :=
Wat bij mij enorm hielp is om zelf rustig te blijven zitten en niet zelf te veel naar voor willen.
Want hoe meer jij eraan wil doen je paard naar voor te krijgen hoe onrustiger het beeld overkomt.
Maar dat weet je vast zelf ook wel :)

Ik wens je igg heel veel succes, je hebt een prachtig paard onder je kont! :j

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 19:58

Ik doe pilates oefeningen, dan komt er wat beweging in mijn bekken. Ik ben echt zo stijf als een hark... dat moet wat worden als ik 60 ben ;)

Het is soms ook een beetje het probleem dat ze niet naar voren wil. ik moet er altijd een beetje achteraan jagen.
Het lijkt idd of ik ver achter in mij zadel zit... miss komt het door mijn zadel met een diepe zit?
Ik heb me beugels vandaag weer een gaatje langer gegaan. Ik had ze pas korter gedaan omdat mijn onderbeen dan onrustiger werd.

oohja.. in het begin rijd ik dr altijd rond en diep ongeveer 20 a 30 minuten daarna, begin ik met de oprichting.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 04:19

Ziet er goed uit:D