Trekpaard Tycho voor het eerst@work (net onder het zadel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:50

anneliesdj schreef:
Je moet idd wat meer aan je balans werken maar wat mij vooral opviel was dat hij op de eerste foto's wel netjes aanleuning neemt maar bij de laatste serie niet, hoe komt dat?

Denk dat 3 dingen daar oorzaak van zijn:
1. Ik was de tweede keer veel meer gespannen
2. Hij was de tweede keer erg druk/nerveus/gespannen
3. De 2e keer had hij een ander bitje in

anneliesdj

Re: Trekpaard Tycho voor het eerst@work (net onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:42

Nou dan moet je dus terug naar die eerste ontspanning ;)
Waarom heb je een ander bit genomen?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:37

Stoere knol zeg!!
Mijn eerste reactie bij de foto's was: waarom heeft ze geen chaps of laarzen aan? Ik weet niet of je daar een bepaalde reden voor hebt, maar voor je balans maakt dit heel veel uit.

Probeer jezelf aan te leren om in draf geen steun te zoeken in de mond van je paard. Hij moet leren op eigen benen te lopen, dus sta je hand iets toe, dan kan hij zelf de balans opzoeken.

Ik weet niet of je een ander paard tot je beschikking hebt, maar een paar zitlesjes zouden jou enorm kunnen helpen. Vraag iemand het paard aan de longe te doen, paardje wel gewoon een zadel op doen, dan kun jij je op je eigen balans concentreren. Vooral lichtrijden zonder de teugels vast te houden is een goede oefening voor jou. En doorzitten waarbij je heel bewust de "klap" opvangt in je bekken, armen in je zij en boven je hoofd etc. Verzin maar eens leuke oefeningen waarbij je vooral lekker moet zitten en je niet vasthoud aan je zadel of teugels, zodat je een onafhankelijke zit krijgt.

Vind trouwens dat je op de eerste foto's wel een goede houding hebt, dus de basis is er al! Nu nog even dooroefenen en dan komt het vast helemaal goed!

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:42

Wat een mooi paard!
En wat je zegt, in draf moeten je benen langs het paard blijven en ook in balans houden.Teugels wat korter en voor de rest is het een goede houding :)
Ziet er leuk uit :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 11:30

@carmen85: Dank je wel voor de tips! Ik heb idd nog een ander paard, alleen is in de bak rijden met haar geen optie, maar kan ook gewoon buiten rijden en dan draven zonder teugels! Doe ik nu ook wel eens, maar ga het zeker regelmatig zo niet iedere keer even doen! Dank!

En ik heb geen chaps of laarzen aan, omdat ik geen laarzen heb en de chaps passen niet over die schoenen....
Heb vorige keer wel met johdpurs+chaps gereden. Klopt idd wel dat m'n benen dan rustiger blijven.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:22

hey jaan! :D

kom ik tych ineens tegen hier :P

je houding valt nog mee hoor ;) probeer als je gaat instappen, echt helemaal los om hem heen te 'zakken', alles los en op je voeten steunen. dat werkt heel goed als je gespannen zit, heb ik zelf ook ;) verder proberen om hem in het stappen al iets meer naar beneden te krijgen, dan loop ie wat losser en zit jij automatisch ook beter he :)

ben erg benieuwd hoe het er uit ziet van de zomer!! :):)