. Twiggy: ooh dat geloof ik ook hoor
Kan me daar wel een voorstelling bij maken. Even in mijn eigen referentie kader kruipen: er zijn ook scherpe en minder scherpe bitten. Maar ik durf gerust toe te geven dat een halsterhoofdstel een stuk minder scherp is dan het zachtste bit.
Ik zou het zelfs eens willen proberen met mijn merrie, maar ik "durf het niet aan". Niet omdat ik bang ben om controle te verliezen want ik heb het bit niet echt nodig, maar simpelweg omdat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben dan.
En hier in de buurt heb ik nog geen lesgevers gevonden die er wat over weten. Ik denk nl dat het wel eens een fijne afwisseling zou zijn. 
kazary: helemaal met je eens, je verwoord het alleen een stuk beter dan mij
Mag ik geen lesje "verwoorden" komen nemen bij jou? 

) dus ik heb wel een touwhalster liggen dat haar maat is. Ik gebruik het echter niet meer omdat op wedstrijd een gewoon halster iets makkelijker is voor het hoofdstel aan doen. Touwhalster moet je meteen uit doen, gewoon halster kan je even rond de hals laten hangen. Dan heb ik iig nog enigszins meer controle over haar dan enkel de teugels. Mijn madam is altijd zo hottel-de-bottel van een nieuw terrein dat ze dat liefst zo snel mogelijk wil gaan verkennen en ze er niet aan denkt dat baasje niet zo hard kan rennen