Replay schreef:Ja, geen probleem, maar NH bemoeit zich ermee en volgens hen kun je paarden beter tot hun 10e in de wei laten staan en dan beginnen met longeren!
*proest*
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En dat heeft er ook weinig mee te maken..
Puchje schreef:@ Replay en Adil: nee hoor, ik ben met mijn 10maanden oude hengst ook al bezig met méér dan alleen braaf meelopen en voetjes geven
Een bijna 4-jarige waar max. een keer in de week mee gesprongen wordt rij je echt niet naar de mallemoeren. En zoals de TS zelf volgens mij ook al aangaf, komen deze hoogtes spontaan voor en wordt er niet elke keer tot 90 cm opgebouwd.
Puchje schreef:Ja Jeanet! Goed gezegd hoor! Trek je maar niets aan van die relnicht in dat topic van je!
...![]()
Jeanet, ik vind het fijn om te horen dat je veel geeft om de gezondheid van je paard. Maximaal 1 keer in de week vind ik stiekem nog een beetje aan de hoge kant. Maar... als jij die ene keer in de week gaat werken aan lage hindernissen en goed aandacht besteed aan de punten die Corinne zei en de hoogte nog even laat voor wat het is, dan denk ik dat jij op de goeie weg bent.
Succes en sorry van het rellen
zo sneu dat er een topic wordt verpest door blijkbaar een persoonlijke vete. Zonde!

lonniejj schreef:Ik ben het deels wel eens met Puchje.
De gewrichten van een paard zijn met 3 jaar nog niet gesloten, en dus als je dan veel inspannende dingen gaat doen, zoals springen, is de kans groter dat je paard spat, ocd of een andere aandoening aan de benen krijgt.
Als je iets lagere sprongetjes zou nemen, en dan gewoon meer aan de techniek werken is het vele malen beter voor je paard.
Verder zit je er netjes op, je paard wilt nog wel eens wat simpel over de hindernis gaan. Verder is het wel netjes

lonniejj schreef:Ik ben het deels wel eens met Puchje.
De gewrichten van een paard zijn met 3 jaar nog niet gesloten, en dus als je dan veel inspannende dingen gaat doen, zoals springen, is de kans groter dat je paard spat, ocd of een andere aandoening aan de benen krijgt.
Als je iets lagere sprongetjes zou nemen, en dan gewoon meer aan de techniek werken is het vele malen beter voor je paard.
Verder zit je er netjes op, je paard wilt nog wel eens wat simpel over de hindernis gaan. Verder is het wel netjes

Replay schreef:Jeetje, ik verdedig de TS en dan ben ik een relnicht! Sorry hoor, maar mijn eerste berichtje was gewoon serieus en heb ik goede adviezen gegeven die later door anderen ook al werden gegeven.
Denk niet dat ik een relnicht ben, maar dat ik er toch ook wel een klein beetje kijk op heb, beleer mijn paarden ook altijd als ze drie zijn en bouw het langzaam op.
Wil dit topic echt niet verpesten door een persoonlijke vete, ken Puchje totaal niet en lijkt me ook niet binnen mijn straatje te vallen, dus dat is mijn bedoeling niet, heb er alleen altijd zo'n hekel aan als er gelijk weer van die vooroordelen komen dat een jong paard niet MAG springen! Daar worden ze juist wijzer van!

maar af en toe kan makkelijk
Puchje schreef:bokjes schreef:@puchje: Hoe oud denk dat alle paarden zijn die nu 4-jarige competities lopen?
Té jong dus.
Belachelijk...