Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

rijd nauwelijks op andere paarden.. maargoed, ik ga de eigenaresse vragen er iemand bij te halen omdat ik twijfel of het nou pijn is of de combinatie lange rug, wat zwakkere achterhand en korte beentjes

en als haar niets mankeerd zal ik het toch rijtechnisch op moeten lossen. 
Ze is inderdaad wat stijf van achteren, maar wellicht met gericht trainen (balkjes draven, sprongetje maken, veel overgangen) wordt het beter.

deniece schreef:Heb net even gesproken met mijn instructrice nav het commentaar van de jury. Ze was erbij vanmorgen en zag inderdaad wel dat ze een stuk stijver liep dan normaal (ondergrond was érg hard) en zij gelooft echt niet dat ze pijn heeft. Dus hoop dat ze gelijk heeft! Gewoon lekker oefenen en loswerken en dan zien of ze die achterhand er verder onder wilt zetten
@ marjorie94; dankje, dat diepe valt wel mee volgens mij toch

ik zou er zeker even naar laten kijken, lastig natuurlijk omdat het niet jouw paard is, wei geeft je overigens les op het filmpje ? ik bedoel als instructrice moet je toch ook zien dat hij of zijniet lekker loopt ? of is dit de eigenaresse ?
het zadel past prima, is in februari/maart helemaal na gekeken. Ze houd echt haar rug niet vast, kan haar heel fijn voorwaarts neerwaarts rijden en zelfs blijven doorzitten en dan strekt ze volledig haar nek en rug 
had zelfs een 7 voor middenstap afgelopen zondag. Ze stapt steeds ruimer 
dat ik erg in haar mond zit zie je denk ik toch echt verkeerd
wer werken juist aan zo licht mogelijk contact en fijne aanleuning zonder veel druk.
) dan plaats ik het hier
wellicht zien jullie verschil.