probleem met op het paard te geraken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarahtje_x

Re: probleem met op het paard te geraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 15:45

@pruts, hij is mijn bijrijdpaard, de eigenaar rijdt er zelf niet mee.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:16

heb je intussen al wat dingen geprobeerd?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:20

Inderdaad het opstapje blijven oefenen.
Mijn pony kon in het begin ook niet stil blijven staan. Ik heb ook een opstapje nodig, ivm zwakke knie.
In het begin hield iemand hem gewoon vast als ik ging rijden.
En wat ik een tijdje heb gedaan is na het rijden (dan was hij mak) een paar keer op en af stijgen zonder hulp. Nou is mij pony 1.50, dus dat gaat iets makkelijker. Maar vooral dat laatste hielp erg goed en na 2 maanden kon ik helemaal zelfstandig opstijgen.

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:33

je kan ook gewoon aan de rechterkant opstappen:P

ik wissel wel vaker eens van kant, omdat mn linker stijgbeugel dan niet zo uitrekt:D

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:41

Hallo TS,
Al eens geprobeerd om in een hoek op te stappen? Dus in de hoek van een buitenbak? En dan vanaf de rechterkant opstappen.
Maar bewaar altijd de rust, vanuit rust bereik je resultaten! Blijf oefenen met stilstaan, het zijn de basic elementen die een paard moet leren!
Succes ermee!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:42

Ik kan ook niet normaal opstappen omdat ik door een neurologische aandoening heel veel kracht in mijn armen ben kwijt geraakt. De eerste keer dat ik het probeerde duwde ik mezelf met mijn opstapbeen van mijn paard af. Ik had bij lange na niet genoeg kracht in mijn armen om mezelf over dat punt te helpen. Toen ben ik begonnen via een picknicktafel. In eerste instantie bleef mijn paard niet staan, ze was het niet gewend. Maar na een tijdje doorzetten lukt het nu wel.
Het mooie is dat het niet alleen makkelijker gaat, maar ook beter is voor de rug van je paard en voor je zadel.