De hengst Royal Riccione @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne1408

Re: De hengst Royal Riccione @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 07:07

Ik vind het er opzich wel goed uit zien, ik wordt alleen al moe als ik er naar kijk, als hij niet door loopt, geef hem dan een paar schoppen, al vliegt ie de bak door, anders blijf je bezig met been geven.
Ik vind dat je er een beetje gespannen opzit.
Laat los!
Voor de rest vind ik het super! :)
Veel plezier met dit paard! :D

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:35

Als jij vind dat je je handen doodstil hebt oke, maar waarom rijd je met zweep, dat vroeg ik alleen,

Suusel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:49

Wat een commentaar zeg! Ten eerste wat een prachtige hengst!

Ik zie iemand die heel bewust aan het rijden is, ziet er echt netjes uit. Oke er zijn een paar kleine puntjes die beter kunnen, maar dat heeft iedereen toch. Maar ik geloof dat je je er nu wel van bewust bent dat je moet werken aan je beenligging. Verder vind ik dat je een nette houding hebt, is met zweep rijden erg? Ik zie daar het probleem niet van. AF en toe een klein tikje om de achterhand mee te krijgen, kan best handig zijn. Daar en tegen zie ik niet eens dat je hem gebruikt, alleen bij het halthouden maar daar vind ik dit ook terrecht.

Ik vind het super om te zien hoe je deze hengst rijdt. Ik vond de filmpjes interessant om naar te kijken en luisteren. Fijn dat je goede hulp hebt.
Er wordt hier gezegd dat je 3 minuten achter elkaar galoppeert, maar hierin wissel je de snelheid, grote van voltes e.d goed af, dus ik zie het probleem niet.
Schakelen op voltes is heel belangrijk voor jonge paarden, en dit doe je ook. Denk er ook aan dat je je paard ook rechtricht.

Jij komt er wel, succes ermee!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:54

indriss schreef:
Maar leren doorzitten doe je door het oefenen,oefenen,oefenen,ben ik van mening.

Maar ja,typisch bokt om alles zo negatief mogelijk te maken.

In de eerste plaats heb ik niet genoeg duidelijk gemaakt wat ik bedoel met kleine stukjes. Om de ruimte te geven aan de bovenlijn en om jezelf de kans te geven beter te voelen of hij met doorzitten net zo door blijft bewegen als met lichtrijden. Kleine stukjes kan dus ook om de zoveel passen zijn.

Is dit een algemene opmerking want mijn commentaar is allesbehalve negatief en zou het erg jammer vinden als het wel zo wordt opgevat.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:12

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc