6-jarige Ayla (RH Pajkovski x Ismar) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 10:56

Heb hier alvast andere foto's maar niet van mij en Ayla.

Mijn houding is aan het verbeteren maar ik kan nog veel beter!
Vrijdag nieuwe rijfoto's van mij en Ayla :)
Laatst bijgewerkt door lindake op 17-05-09 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd.

Stravero

Re: 6-jarige Ayla (RH Pajkovski x Ismar) @ work in Anky Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:52

Het lijkt of je zit als een zak aardappels, doe je handen ong. 10 cm boven de hals en breng je schouders hiermee ook naar achteren. Ook je ellebogen tegen je lichaam houden. Probeer je paard ook niet te dwingen om zijn hoofd naar beneden te doen, het moet niet gedwongen gedaan worden.

Voor de rest een leuk paardje en een mooi set. ;)

Astor

Re: 6-jarige Ayla (RH Pajkovski x Ismar) @ work in Anky Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 16:36

Stravero: Het mag even duidelijk zijn dat ik mijn paard NIET dwing naar beneden te gaan?
Dat is nooit mijn bedoeling geweest en dat doe ik dus ook niet ;)
Bedankt voor de tips allemaal, ga er aan werken!

lindake

Re: 6-jarige Ayla (RH Pajkovski x Ismar) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:21

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd. Let er in de volgende reacties op om de regels van RT-HAW te respecteren. Indien je niet weet wat deze inhouden kan je het nalezen in de charter van RT-HAW

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:37

Nou Stravero, daar ben ik het ook niet mee eens.. Foto's vertekenen. Ik zelf persoonlijk, zie nergens kracht.. Verder ben ik het wel met je eens dat ze wat aan dr houding moet doen, maargoed er staat dat ze er aan gaat werken.. Dus vanwaar deze inwrijving? Iedereen moet ergens beginnen.. Ik vind je reactie dus nogal grof..

Ik vind het een leuke pony, zoals ik hier al eerder heb gezegd. Omdat ik ook rijtechnisch commentaar moet geven: denk aan je schouder - elleboog - hand verhouding.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 08:28

Bedankt PriDepo! Ik zie zelf ook nergens kracht en die heb ik ook zeker niet gebruikt.

Heb net even al het commentaar en de tips doorgelezen want ik ga zo naar stal.
En er worden nieuwe foto's gemaakt. Die zal ik vanmiddag wel plaatsen in een nieuw topic!

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:33

Mooie foto's! De enige tip die ik kan geven is je schouders meer naar achteren doen.. Voor de rest ziet het er super uit! Als jullie nog langer samen doortrainen komt het helemaal goed! Succes samen maar het gaat je zeker lukken!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:32

Wat matchen jullie goed! :D
Let erop dat je je schouders iets meer naar achter doet, dan krijg je ook een rechtere rug ;)

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:48

Setje staat der écht heel goed Melis!
En je bent qua houding en rijden alweer vooruit gegaan! :D
Ziet er echt al beter uit, nóg iets meer die schouders naar achter en blik vooruit en
dan komt het helemaal goed ;)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 07:49

Probeer haar lekker los door het lijf te rijden,dan krijg je meer ontspanning :)
en je handen niet teveel vastzetten ;)

hele leuke pony!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:01

Jouw houdingsprobleem komt niet vanuit jouw schouders, maar vanuit jouw bekken. Je hebt jouw bekken te ver naar achteren gekanteld, waardoor je te veel op jouw billen zit en jouw gehele wervelkolom te veel gebogen (krom) wordt. Doordat jouw wervelkolom te sterk is gebogen, komen jouw schouders zover naar voren. Begin met het verbeteren van jouw houding door jouw bekken in middenstand te plaatsen. Dat doe je door zowel op beide zitbeenknobbels te gaan zitten als een beetje op jouw kruis. Vervolgens strek je jouw wervelkolom helemaal uit. Dit doe je met de spieren die langs jouw wervelkolom lopen. Als je dit moeilijk vindt, kun je één hand op jouw buik en één hand op jouw borst leggen. Plaats jouw handen nu precies boven elkaar.
Vervolgens moet je de schouders ontspannen houden. Bij een rechte rug staan jouw schouders 'vanzelf' goed. Nooit de schouders naar achteren gaan trekken, want dan krijg je verkrampte schouder- en nekspieren en kun je jouw handhulpen niet meer goed geven.
Succes met oefenen!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 09:28