Promo na 3 weken vakantie weer back to work (valpartij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Re: Promo na 3 weken vakantie weer back to work (valpartij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:03

Het is misschien wel gespannen, maar onrustig zie ik ook nergens hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:11

Maar van welke 3-jarige kan je nou verwachten dat hij gelijk helemaal ontspannen is? ;) Het is nieuw voor zo'n dier en verder vind ik het een super fijn beeld geven.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:15

PriDepo schreef:
Je ziet het aan zijn hele ogen! Wat straalt die een ondeugd/stoerheid uit zeg! Verder vind ik jou rijstijl geen fijn beeld geven. Het ziet onrustig en gespannen uit, alleen foto 2 vind ik een fijn beeld geven!

Als er 1 niet onrustig is op dr paard, is het Nikki wel! ;)

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:17

Dankje Fabienne :o
Ik kreeg juist nog een compliment gisteravond van een stalgenoot dat ik zo mooi stil zat. Promo was wel onrustig, door die 2 Friezen in de bak terwijl hij normaal alleen rijdt, en dan had hij ook nog eens een tijdje stil gestaan :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:40

Ik zie ook geen onrustige rijstijl hoor, je zit heel netjes juist, alleen is wel te zien dat je hier en daar duidelijk gespannen raakt en daardoor oa je hand blokkeerd maar ja das ook niet vreemd en soms is het ook nodig om even streng te zijn.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:42

ik vind hetm na de val eigk redelijk netjes lopen,jij zit daar wat gespannen,maarja dat is logisch natuurlijk dus daar geef ik lekker geen coment op ;)

ook je pony mag wat losser door het lijf tonen ,ietsje te stark voor het mooie.

maar een heel leuk beest waar zeker wat in zit!

( wat staat die mevrouw er dood bij toen je viel..)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:45

Hihi, op de derde foto is ze bezig d'r handen uit de zakken te halen :=
Maar ja, wat wil je doen als je iemand ziet vallen, instructeurs zien dat vast wel vaker en ze kan je moeilijk op gaan vangen :+

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:47

Haha dat is mijn instructrice, die kon toch niet veel doen en is het eigenlijk wel gewend dat ie zo zijn bokaanvallen heeft :)) Meestal zit ik ze wel uit, maar hij draaide een kwartslag om, dus helaas lag ik er dit keer wel naast :=

Hij houdt inderdaad wat strak, dat komt ook heel erg door mij. Ik was niet bang, maar boos. Ik reageerde het niet af op hem hoor, maar ik had wel iets van: 'lopen kreng' :+ En toen werd ie heel sterk van voor, en errug voorwaarts.

kakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:52

Als je een beugelriem om zijn hals hangt dan heb je iets om je aan vast te houden als je voelt dat ie gaat bokken of een bokriempje aan het zadel. Misschien handig om te gebruiken.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:55

Dat heb ik de eerste maand wel gedaan, maar nu bokt ie af en toe nog eens uit joligheid, wat ik eigenlijk altijd uitzit, behalve gisteren dus :+ Bedankt voor de tip.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:58

ikkiN schreef:
Haha dat is mijn instructrice, die kon toch niet veel doen en is het eigenlijk wel gewend dat ie zo zijn bokaanvallen heeft :)) Meestal zit ik ze wel uit, maar hij draaide een kwartslag om, dus helaas lag ik er dit keer wel naast :=

Hij houdt inderdaad wat strak, dat komt ook heel erg door mij. Ik was niet bang, maar boos. Ik reageerde het niet af op hem hoor, maar ik had wel iets van: 'lopen kreng' :+ En toen werd ie heel sterk van voor, en errug voorwaarts.

Maar dat is juist wel goed hoor, sommigen hebben het heel snel door dat ze kunnen klieren, een keer goed streng zijn is echt niet erg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:38

oei, daar ging je! :oo

Ik vind het echt een enorm gave pony, ook voor de wagen vind ik 'm super!
Daar zullen jullie vast nog heel veel plezier mee hebben!

en dan wel wat steviger blijven zitten bij een vrolijke actie... :D

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:39

Ik vind het er echt supergoed uitzien Nikki :D!

Je rijdt Promo echt netjes, en bouwt alles ook rustig op.
Ik vind je houding best meevallen, alleen de schouders, en ik zie je soms wel even in de stress schieten. Maar dat vind ik niet vreemd bij het inrijden van een jonge pony. Je bent sowieso altijd wel een beetje op je hoede!

Petje af hoor meid, ik doe het je echt niet na!
Vind jullie echt een leuk stel, en jullie zijn echt een mooie combi aan het vormen!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:39

leuk hoor ook nadat je gevallen bent pak je het best netjes op

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:48

Grappig dat precies je val ook is vastgelegd! Gelukkig dat je er alleen wat spierpijn aan over hebt gehouden!

Ik vind het er voor het beeld al best leuk uit zien, maar hij mag langer (in zn hals) en meer ontspannen gaan lopen.
Je houding vind ik helemaal niet storend. Vind juist dat je beter iets naar voren kunt zitten ivm het ontlasten van je paard én het stimuleren om voorwaarts te gaan. (tenzij je naar voren gaat zitten ivm spanning)
Op het moment dat jij te zwaar wordt in je zit (dus loodrecht of daarachter) werk je hem eigenlijk alleen maar tegen en zal hij niet vlugger worden.
Zodra hij ontspannen is, recht en balans heeft zal hij wss vanzelf al veel makkelijker voorwaarts zijn.
Van daaruit kun je weer rechtop gaan zitten.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:53

Wow Nikki Promo wordt echt steeds knapper! Die val ziet er niet prettig uit, hij heeft ook echt terror ogen op die foto. Gelukkig heb je er alleen wat spierpijn aan over gehouden. Ik vind dat je ontzettend netjes rijd (zowel op Promo als op Lies). Je weet precies waar je aan moet werken, zowel bij Promo als bij jezelf. Hij mag wat langer in zijn hals en meer ontspannen maar dat komt vanzelf. Voor de 1e keer na 3 weken ziet het er echt netjes uit! Keep up the good work +:)+

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:11

RESPECT!

Dat je na zo'n val je pony weer zo weet op te pakken vind ik knap.
Kan me heel goed voorstellen dat de schrik er goed in zat / zit en dat je
daardoor wat meer controle wilt houden, of dat nou goed is of niet ;)

Goed gedaan hoor!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:26

Auw wat een val :(:) gelukkig heb je er niets ernstig aan over gehouen.
Het ziet er netjes uit zo op de foto's te zien kan hij mooi bewegen met zijn benen, je
zit ook erg netjes :j

phi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:35

Heej, superleuke pony! En je rijdt m heel netjes.
Ik wou eigenlijk als tip geven om je binnenhand meer te ontspannen en juist buiten meer aan te laten nemen. Maar toen las ik dat je op advies van je instructrice meer je binnenhand gebruikt. Dat vind ik n hele rare tip. Want dan blokkeer je hem behoorlijk, wat veel spanning (en bokgedrag..Mijn paard reageert door te bokken als ik teveel binnenhand gebruik) veroorzaakt. Naar mijn weten hoef je een jong paard niet meer binnenhand te gebruiken dan bij een doorgereden paard.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:12

Ziet er leuk uit. En al erg netjes voor zo kort onder het zadel. Balen dat je eraf viel maar ja, dat kan gebeuren bij een (jong) paard.
Ga vooral zo door en je zegt zelf al de punten waar je aan moet werken.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:21

hahaha nou lekker paard heb jij _O- haha jonge paarden, niet te vertrouwen :+

verder ziet het er wel goed uit hoor! :j misschien kan je wat vaker gaan trainen met andere paarden in de bak, dat hij er aan gewend raakt? :)

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 18:36

phi schreef:
Heej, superleuke pony! En je rijdt m heel netjes.
Ik wou eigenlijk als tip geven om je binnenhand meer te ontspannen en juist buiten meer aan te laten nemen. Maar toen las ik dat je op advies van je instructrice meer je binnenhand gebruikt. Dat vind ik n hele rare tip. Want dan blokkeer je hem behoorlijk, wat veel spanning (en bokgedrag..Mijn paard reageert door te bokken als ik teveel binnenhand gebruik) veroorzaakt. Naar mijn weten hoef je een jong paard niet meer binnenhand te gebruiken dan bij een doorgereden paard.

Dit voelde voor mij in het begin ook vreemd, maar toen ik na ben gaan lezen en vragen, klopt het dat veel mensen (waaronder ook op de Spaanse rijschool) jonge paarden nog begeleiden met de binnehand. Ze snappen 'het stuur' nog niet zo goed, en je hebt ook nauwelijks druk hoor op die binnenteugel, je zet hem meer van de hals en laat met je buitenhand veel ruimte voor hem zodat hij makkelijker stelling kan nemen. We kunnen inmiddels al veel meer op 2 teugels rijden, en op de rechterhand wordt het al makkelijker naar mijn buitenhand te rijden. :)

Marlinde: inderdaad, dat moeten we ook even vaker oefenen :j Ik rijd alleen door mijn fulltime stage alleen 's avonds met hem ^) En dan ben ik vaak alleen. Gelukkig bijna vakantie :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:55

Ja, klopt van die binnenhand, dat doe ik ook. Jonge paardenkun je nog niet netjes met je handen bij elkaar sturen, dus dan doe ik ook overdreven mijn binnenhand van de hals om zijn koppie even de goede kant op te zetten. Dan lopen ze er zo achteraan als het ware. Je werkt dan niet terug, maar meer opzij, net of je de deur even openzet zeg maar. Dus daar heeft je instructrice het naar mijn idee juist. Het is niet zo dat je dan je dan sterker inwerkt met je hand, maar meer richting aangeeft.

Verder een hele mooie pony, jullie vomen een mooie combi. Was het niet handiger geweest om zo na die vakantie toch eerst te longeren? Maar dat zal nu ook wel beter worden als ie weer doorgereden wordt.

Succes!

__Jojo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:55

Ik vind dat hij leuk loopt voor een 3-jarige, petje af! misschien dat hij iets te goed loopt voor een 3-jarige, maar dat mag iedereen zelf weten. soms loopt hij al wel erg opgekropt, op de ontspannen momenten is dat al veel beter. verder geef je zelf al goed commentaar. ik moet ook zeggen dat jullie een mooie combi om te zien zijn!!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:59

Nikki!!! Wat heb je Promo super aan het lopen...
Wat betreft onrustige rijstijl...ik weet...en jijzelf weet hoe je rijd...dat is alles behalve onrustig.
Ga zo door, je bent echt op de goede weg.
X