Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het is nieuw voor zo'n dier en verder vind ik het een super fijn beeld geven. 

Meestal zit ik ze wel uit, maar hij draaide een kwartslag om, dus helaas lag ik er dit keer wel naast
En toen werd ie heel sterk van voor, en errug voorwaarts.
Bedankt voor de tip. ikkiN schreef:Haha dat is mijn instructrice, die kon toch niet veel doen en is het eigenlijk wel gewend dat ie zo zijn bokaanvallen heeftMeestal zit ik ze wel uit, maar hij draaide een kwartslag om, dus helaas lag ik er dit keer wel naast
![]()
Hij houdt inderdaad wat strak, dat komt ook heel erg door mij. Ik was niet bang, maar boos. Ik reageerde het niet af op hem hoor, maar ik had wel iets van: 'lopen kreng'En toen werd ie heel sterk van voor, en errug voorwaarts.
!
haha jonge paarden, niet te vertrouwen 
misschien kan je wat vaker gaan trainen met andere paarden in de bak, dat hij er aan gewend raakt?
phi schreef:Heej, superleuke pony! En je rijdt m heel netjes.
Ik wou eigenlijk als tip geven om je binnenhand meer te ontspannen en juist buiten meer aan te laten nemen. Maar toen las ik dat je op advies van je instructrice meer je binnenhand gebruikt. Dat vind ik n hele rare tip. Want dan blokkeer je hem behoorlijk, wat veel spanning (en bokgedrag..Mijn paard reageert door te bokken als ik teveel binnenhand gebruik) veroorzaakt. Naar mijn weten hoef je een jong paard niet meer binnenhand te gebruiken dan bij een doorgereden paard.

Ik rijd alleen door mijn fulltime stage alleen 's avonds met hem
En dan ben ik vaak alleen. Gelukkig bijna vakantie