Hey Iris! Wat is ze toch een leukerd! Ziet er ook heel leuk uit allemaal. Misschien iets rechterop zitten, er lekker trots op zitten ze is bijna van jou!
xx Sabrine (je weet nog wel he? Van Blos!)
monsterina
Geplaatst: 14-05-09 10:42
Renszke schreef:
MaartPaard schreef:
Oja Renske, ben jij niet die renske die altijd op winnetou reed?
Nee ik reed zo'n 7 jaar geleden bij Marcroix, ik reed heel vaak op Skip, Cayenne en Cherokee en bij de paarden op Manneke maar die is overleden. quote]
Dan reed jij in dezelfde periode op marcroix als ik. Skip is nu van een vriendin van mij, is een echte sportpony geworden!
Cherokee ziet er ook goed uit! wens je heel veel plezier en als je les blijft houden van Mark komt dat vast wel goed! voorderest zou het er mooier uitzien als je je beugels gaatje langer deed en let op dat je niet onderuit gezakt gaat zitten vooral in het wijken. als je gaat wijken rijdt dan eerst een diagonaal op, rijdt de diagonaal recht, zo komt automatisch de voorhand voor en dan druk je met je been je pony opzij dus in geval van m-x-k van hand veranderen recht naar de K rijden dan voordat je bij de X bent druk je je pony naar de E. zo hoef je niet te veel te 'hanesen' met je stelling.
Ik vind het een klein beetje lijken op een welsh cob (hoop niet dat nu erg dom klinkt) Maar elke keer als ik op deze foto's kom zie ik scheel van jaloezie! Wat een gaaf ding!
senna21
Geplaatst: 14-05-09 19:36
Leuke pony, inderdaad. Over houding etc. is voldoende gezegd. Wat me opvalt is dat de pony wel onrustig is met de staart. Verzet?! Een pony die met 'de rem er op loopt' (sloom is) kan juist in verzet komen door het constante drijven. Ze moet achter meer doorkomen en meer doorwerken in de rug. Misschien kun je je pony wat scherper aan het been maken. Direct reactie eisen op je been. Dus niet met spoor, maar echt op je been/zit leren lopen. En ook lekker veel laten doorgallopperen etc. tempo maken en daar plezier in hebben. Ze kan op eigen benen lopen zoals te zien op de foto, dus het moet kunnen. Dus als je dit (met begeleiding) goed oefent, kom je weer een stap verder.
aaaghh wat super gaaf al die reacties!!!! ik had nog helemaal niet gezien dat er zoveel reacties waren.
Ik ben het helemaal eens met het trotser zitten en beugels gaatjes langer, het rijden met mn petries gaat al veel beter maar had ze op de foto's voor de 2e keer aan en vond met lange beugels rijden daarom moeilijker. Ik ga is proberen zonder de spoortjes te rijden.. Een welsh cob? dat is nog is iets waar ik niet aan gedacht had. De staart uit protest vind ik wel een goede ja, ze protesteert ook best veel maar is ook wel ontzettend sloom wat wel steeds beter gaat overigens.. Over een weekje is ze al van mij!! Ik ben er zo blij mee
Roos_3
Geplaatst: 22-05-09 10:04
Ben je niet geneigd doordat je paard sloom is veel te drijven, met als gevolg dat ze minder op je been reageert. Misschien is actie=reactie een goed iets om aan vast te houden. Er is al genoeg gezegd over je beenhouding, iets wat mij ook gelijk opviel. Ennee over dat bekken kantelen, waar iemand het over had dat is makkelijker gezegd dan gedaan!haha ik weet t, want ik zit zelf behoorlijk maf:$
je zit te ver naar achter geleund...je kan mss iets meer een knik maken in je liezen dat het voor jouw gevoel wel naar voren is , maar dat het daadwerkelijk rechtop is....