Paard beleren. Paard schrikt van singel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:05

Cassidy schreef:
Breng het paard alsjeblieft naar iemand toe die weet waar hij mee bezig is. Als jij niet weet hoe je een dergelijk probleem op moet lossen en bokt daarvoor nodig hebt, vrees ik of het met die pony wel goed komt op de momenten dat je ECHTE problemen tegenkomt!

mee eens!

Als die singel, sjaal, zadel of whatever je wil gaan proberen verschuift naar achter of opzij door het rennen of bokken, heb je ECHT een probleem bij dit al angstige paardje.

Coco_Ollie

Re: Paard beleren. Paard schrikt van singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 12:52

Ik heb al meerdere paarden ingereden, dat is het niet. En het is eigenlijk de eerste keer dat ik op deze site kom. En was eigenlijk ook wel benieuwd wat andere mensen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:54

Hoe zet je het paard neer als je met de singel bezig bent, Querk? Staat hij vast of kan hij wegschieten?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:00

Als ik het eerste bericht goed interpreteer staat het paard niet vast als Querk opzadelt.

Hoe ik een dergelijk probleem zou oppakken? Ik zou grondwerk doen, hem met stick en rope overal aanraken, aansluitend met mijn handen aanraken totdat hij daar geen schrikreactie op geeft. Dan pas met dingen aankomen zoals hoofdstellen, zadels, singels ed.

http://www.youtube.com/watch?v=HEnACbsH ... playnext=1
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-04-09 13:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Coco_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 13:00

suleilitha schreef:
Hoe zet je het paard neer als je met de singel bezig bent, Querk? Staat hij vast of kan hij wegschieten?

Ik heb hem niet vast.

Coco_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 13:01

Cassidy schreef:
Als ik het eerste bericht goed interpreteer staat het paard niet vast als Querk opzadelt.

Hoe ik een dergelijk probleem zou oppakken? Ik zou grondwerk doen, hem met stick en rope overal aanraken, aansluitend met mijn handen aanraken totdat hij daar geen schrikreactie op geeft. Dan pas met dingen aankomen zoals hoofdstellen, zadels, singels ed.

Daar ben ik ook al mee bezig. En dat vindt hij prima allemaal..

Coco_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 13:01

Ik krijg veel reacties zeg, waarvan ook welke waar ik wat aan heb en ook welke waarvan ik schrik zeg.
Ik heb 2 pony´s zadelmak gemaakt, maar die kende ik al vanaf veulen. Dit is een paard die volgens mij een tijdje in een weiland heeft gestaan. Misschien heb ik in mijn beschrijving een beetje verkeerd beschreven, maar ik was eigenlijk benieuwd hoe andere mensen het doen. Het is niet dat ik er geen verstand van heb.

En om eerlijk te zijn begin ik nog maar net met het paardje, dus eigenlijk is zijn reactie vrij normaal. Maar ik wilde weten of er andere opties zijn om eerst aan een singel te laten wennen. Aangezien ik bij de andere paarden al vroeg tijdens het poetsen leerde wennen aan dit soort dingen.

Het is een lief paard en volgt mij constant. Het is gewoon allemaal nieuw voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:04

Waarom zet je hem dan niet even vast met aansingelen, en geef je hem iets te eten waardoor hij wat afleiding heeft, of je laat hem even vasthouden door iemand die hem ondertussen geruststelt?
Maar eh.... dat je twee ponies zadelmak hebt gemaakt, zegt me verder niks.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:04

Als je de leadrope nu eens om zijn buik legt/doet op de plek waar de singel komt te liggen, en deze een beetje aantrekt en heen en weer beweegt, wat doet hij dan?
En hoe lang ben je bezig geweest met het indoen van het hoofdstel?

Coco_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 13:08

Bedankt allemaal:D Heb nu wel genoeg reacties denk ik. En ik doe het samen met iemand die mij gaat helpen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:19

Coco_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 13:25

Fijn, dat is aardig van je!

Coco_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 10:12

Hij schrikt niet meer:D Hij vindt het nu allemaal best! Het gaat steeds beter.