Emilio @ Work.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QuietWater

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:11

Dus dat verhaal van: 'ik wandel en poets hem de hele week en rijd hem op zaterdag en verder durft er niemand op blatiebla' is dus weer lekker overdreven.... :Z
Nou goed, ik blijf bij m'n eerdere verhaal maar wees alstjeblieft wel eerlijk in hoe je een verhaal schetst en ga dingen niet zo overdreven opschrijven. Ik ga hier zo niet verder meer op reageren.

xLauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:46

Sorry kim het is niet om je af te kraken ofzo, maar ik vind het echt vervelend dat je er zoveel dingen bij verzint. En echt vervelend voor josé. Ik hoop dat je het voortaan laat.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:05

levitrol schreef:
Urbiezira schreef:
Ik vind het er niet zo ontspannen uitzien.
Misschien moet je je wat meer focussen op dat hij gewoon wat lager gaat lopen, laat hem wat langer, hou contact, blijf overgangen rijden en dan kan je hem vanzelf nageeflijk krijgen.
Over die sporen, ik snap niet waarom manegeruiters met sporen rijden.
En je zegt dat je er niet mee schopt, maar dat is toch echt wat wij zien. Hij bokt waarschijnlijk juist door de sporen.
Wij hadden ook een pony op de manege (nu mijn eigen pony) die kon ook niet met zweep, maar dan moet je veel tempowisselingen maken. En tempowisselingen is niet alleen naar voren, maar ook terugrijden. Probeer dat anders een keer, maar doe die sporen af.

Groetjes

Als ik niet met sporen zou kunnen rijden, had de manege-eigenaar niet gezegd; "Doe maar wel spoortjes om" ;)
Ik maak veel overgangen, niet op de filmpjes, maar verder veel.
Hij bokt niet om de sporen, als ik zonder sporen rijd doet hij het ook. En schoppen doe ik niet.

Ik wil best volgende week zonder sporen laten filmen? Dan kun je zien dat hij het dan ook doet.

Ok, mijn excuses dan. ;)
Maar de andere tips blijven staan, dan zakt hij er ook wat makkelijker in ;)

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 09:27

xLauraax schreef:
Sorry kim het is niet om je af te kraken ofzo, maar ik vind het echt vervelend dat je er zoveel dingen bij verzint. En echt vervelend voor josé. Ik hoop dat je het voortaan laat.

Maar het is wel zo. Linde zegt het zelf ook, er zijn genoeg die dat zeggen. Je weet toch dat dat ook met Nimrot is gebeurt?

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 09:31

xLauraax schreef:
Kim, ik wil even wat zeggen. Wat hier gebeurt is niet helemaal eerlijk vind ik ;)
Het lijkt nu alsof je al de schuld op José afschuift wat hélemaaaal niet zo is! Iedereen weet dat emilio een moeilijke pony is, en emilio wordt vaak genoeg bereden in andere lessen. Op zaterdag misschien niet altijd in de les voor ons, maar in onze les altijd. En niet altijd alleen door jou. Er zijn genoeg mensen die ook wel op emilio willen. En dat met die longeerzweep, daar klopt al helemaal niets van. Bovendien als het waar zou zijn, zou er niets mis mee zijn alleen de longeerzweep erachter te houden. Je rijd hem opzich wel goed maar je schopt zelf wel heel veel. Als die bokt los je het wel goed op door hem wat aan te pakken. Je kan het wel maar je moet misschien soms wat meer geduld hebben. Maar uit dit topic blijkt toch uiteindelijk dat je de schuld een beetje op de instructrice afschuift en dat vind ik toch niet helemaal eerlijk ;)
en zoals ik al zei, hij wordt vaker bereden dan je denkt! Emilio is echt een moeilijke pony dat weten we allemaal, maar als hij goed bereden wordt, juiste tuig etc. dan komt het vast helemaal goed ! Als je hem toch zou kopen, wens ik je héééél veel succes ! ;)

Waarom zou dick dan zeggen dat ik de enige ben die erop rijd? En ik schuif het niet op José af, helemaal niet. José doet het super, vind het een leuke les, maar ik mag toch wel mijn mening geven wat ik er van vind??
En dick zegt zelf dat hij verder alleen losgelaten word in de bak. Met die longeerzweep, dat is wel een keer gebeurt ;) niet bij mij, maar ook toen een pony zo deed. Nog in de les van 9 uur ;)
Als josé zegt dat ik moet schoppen, dan doe ik dat toch?? En ik schuif het helemaal niet op Jose af, ik vertel alleen wat jose mij verteld en wat ze ook eerder gedaan heeft en wat opnieuw zou kunnen gebeuren.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:42

Citaat:
Als josé zegt dat ik moet schoppen, dan doe ik dat toch??

Mmm, vind je dat wel zo slim?
Ik zou eerst kijken of Emilio dat wel nodig heeft. Volgens mij kun je dit prima anders oplossen.
Als ze zeggen tegen jou spring in de sloot, dan doe je dat toch ook niet zomaar.
Waarom wel klakkeloos aannemen wat je instructrice zegt?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:47

Nou sorry maar je schuift het wel op je instructrice af en niet zo'n klein beetje. Gooi ajb die sporen af.

Ik zou rechter op gaan zitten, tenen naar binnen en hem rustig uit onstpanning naar voren en beneden vragen :j nu staat er zo'n druk op

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 09:51

knabbelgirl schreef:
Nou sorry maar je schuift het wel op je instructrice af en niet zo'n klein beetje. Gooi ajb die sporen af.

Ik zou rechter op gaan zitten, tenen naar binnen en hem rustig uit onstpanning naar voren en beneden vragen :j nu staat er zo'n druk op

Nee, ik zeg alleen hoe het gaat. Ik neem jose niks kwalijk en geef haar nergens de schuld van, maar sommige dingen zou ik anders oplossen..

Bedankt voor de tips iedereen, zal eraan werken.
en voor de duidelijkheid; de instructrice geef ik echt niet de schuld! en ik vertel alleen hoe het gaat, ookal ervaren sommige mensen dat anders ;)

Reanlm

Re: Emilio @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:59

ik ken Kim en emilio heeel goed ,
emilio is idd een moeilijke pony , maa r Kim doet er harstikke haar best voor om hem zogoed mogelijk terijden.
ze schuift de schuld niet af op jose,ze zegt alleen maar wat zei zegt;)

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:31

levitrol schreef:
xLauraax schreef:

Maar het is wel zo. Linde zegt het zelf ook, er zijn genoeg die dat zeggen. Je weet toch dat dat ook met Nimrot is gebeurt?

wat bedoel je met mij ?? :?

xLauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:36

je snapt het geloof ik niet helemaal hé als je goed begrepen zou hebben wat ik gezegt had, ik geloof jou verhaal niet helemaal van dick. Ik ben zelf zo vaak op de manege geweest en zie dat emilio gewoon meerijdt in andere lessen. en je hoeft het verhaal van nimrot er niet bij te halen, want nimrot is gewoon een hele andere pony. En wie zegt dat josé bij jou met een longeerzweep erbij zal gaan lopen? niemand toch? het is je eigen mening misschien en ik ben het daar niet mee eens ;) en in de 9 uur les zou ze dat al helemaal niet doen ! daar rijden vooral kleinere meisjes in en dan gaat ze dat echt niet doen hoor. Ik zal die verhalen over de instructrice er gewoon buiten laten en idd doen wat je zelf het beste vind ! En dat doe je ook, en ik zou idd die sporen maar gewoon weglaten, emilio loopt wel door je kan het ook met andere dingen oplossen.
ohja, en rean, ik weet hééél goed waar kim het over heeft ;) ik rijd bij haar
in de les zie haar bijna elke week rijden ;)

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:28

Dick heeft er echt wel verstand van hoor !
hij zegt niet zomaar iets ! hij weet wel waar hij het ove rheeft want , hij heeft in het NL team springen gezeten , ;)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:02

- probeer niet zo aan de teugels te plukken, friemelen, enz.
hier word hij alleen maar vervelender van en het laat hem alles behalve ontspannen
- hakken zou je wat meer uit kunnen drukken
- waarom draag je sporen?
zo te zien is het niet nodig, want sporen zijn bedoeld om de hulp te verfijnen
en zeker bij een paardje die nog wat vervelend is, is dat in mijn ogen onnodig.
- rijd veel (schijn)overgangen, je zegt mssn wel dat je dat al doet
maak er nog meer! neem je zelf voor om geen 1 rondje volop in hetzelfde tempo/gang te rijden

toetyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:15

Misschien kan je ook gaan werken met de dubbele longe?
Vaak heeft dat wel effect om misschien wat meer spieren te kweken bij z'n rug, ik weet niet of hij die al veel heeft maar áls je hem koopt en hij heeft geen spieren op zn rug kan je ''nieuwe zadel'' misschien na een paar maanden trainer verkeerd liggen doordat hij meer spieren heeft.
Ook kan je misschien dan het tempo oefenen, met het drijven enzo.
Als je een iemand erop zet en de andere het longeertouw geeft, en je alleen drijft als het echt moet, hebben we ook gedaan met een pony bij ons, Beau genaamd.
Had een goed effect!
Verder vind ik het er erg gespannen aan toe gaan, het lijkt niet alsof jullie beide er echt plezier in hebben.
Kan natuurlijk zijn omdat het best moeilijk is hem in galop te houden haha =D

Verder veel plezier nog met hem als je hem koopt!

Michelle

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:56

Bedankt voor de tips. Ik weet niet hoe het aan de dubbele longe zal gaan, maar dat zou idd wel kunnen..

xLauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:38

Rean_Pony schreef:
Dick heeft er echt wel verstand van hoor !
hij zegt niet zomaar iets ! hij weet wel waar hij het ove rheeft want , hij heeft in het NL team springen gezeten , ;)

dat heeft hier verder niets mee te maken :+
Ik heb zelf les van dick dus ik weet ook wel dat ie er verstand van heeft :P
maar dit ging even heel ergens anders over ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:55

@xLauraax: Gewoon niet meer reageren joh, deze is te naief en vastgeroest in leugentjes om iets te willen leren helaas :n

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:55

Slotje voor overleg

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:17

Moderatoropmerking:
Hier een definitief slotje omdat iedereen ondertussen al wel gezegd heeft wat er gezegd kan worden. Daarnaast wordt er in dit topic getwijfeld aan de waarheid van het introverhaal waardoor er onnodige discusies ontstaan over de manier van lesgeven, hoevaak de pony gereden wordt etc en dit is zoals jullie in de Charter van RT-HAW kunnen lezen niet de bedoeling van RT-HAW.