Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Isabonny schreef:femmiel schreef:Ja ik heb in haar paspoort gekeken en daar stond dat ze op 1mei jarig is,dus vrijdag word ze 12
Die datum heb ik zelf verzonnen. Ze is pas op haar 5e gechipt en ik moest een geboortedatum opgeven. Meeste paarden worden in mei geboren, vandaar dat ik 1 mei heb geprikt. Kan ook wel kloppen, want aan haar tanden te zien was ze echt wel 1,5 jaar toen ik haar kocht (ik heb het later ook nog een tijdje bijgehouden om het zeker te weten).
Op de dag van het chippen was het zo chaotisch op de ponyclub. Ik stond er met 2 paarden, zat in het bestuur, dus de een vroeg me dit, de ander dat. Toen kwam die van het KNHS me naar de geboortedatums vragen en toen heb ik me bij Bonny 1 jaartje vergist. Vandaar dat ze op papier 1 jaar jonger is. Maaarrrrr, dat had ik al bij de verkoop gezegd dat ze 1 jaartje ouder was dan op papier. En ach...aan Bonny zal je het niet merken, die gaat op haar 20e nog als een trein. Die heeft temperament voor 10.
@Axel_Valerie: is dat moeilijk, met dubbele lijnen werken? Ik heb het zelf nog nooit gedaan. Ben bang dat ik dan met de lijnen in de achterbenen van het paard verstrikt raak.
Heb je er een longeersingel voor nodig?
Wat als je een pony hebt, die zich, zoals Bonny, opeens omdraait? Ze doet het zo snel dat je vaak de kans niet krijgt om te reageren.
Als je wilt longeren Femke, kun je misschien beter iemand op zijn rug zetten, die hem op de volte houdt. Is misschien een veel eenvoudigere optie.
Of: is het geen optie om een longeersingel om te doen, de teugels hieraan( of bijzetteugels, die je vaak al bij de longeerzingel koopt) vast te maken, zodanig dat ze niet (zo vlug) zich naar binnen omdraait.
Leuke foto's trouwens Femke![]()
Ik zie wel dat er uit Bonny's oog rotzooi komt. Kun je schoonmaken met een schoon sponsje/servetje met afgekoeld gekookt water.
Isabonny schreef:Ja, kun je het beste even iedere dag doen. Er komt ook iedere dag rotzooi uit.
Tja, hoe komt ze eraan...wind, een stofje in het oog, gestoten tegen een struik? Isabel heeft wel eens last van lopend oogvocht als de zon wat fel schijnt. Met haar blauwe ogen staat ze dan wat te knijpen.
Kan dus vanalles zijn. Niets om je erg ongerust over te maken. Maar ik zou het wel schoonhouden. Des te eerder is ze er weer vanaf.

Powerhorse94 schreef:Leuke pony,
Alleen probeer echt je tenen naar binnen te doen.
En op de laatste foto moet je echt op je kont blijven zitten!
Axel_Valerie schreef:wordt ze al minder heet?
Heb je al iets leuks geprobeerd met longeren?