Stral schreef:ik weet niet of ik hem echt feller naar mijn hand rij in de proef, heb misschien een beetje de neiging hem wat vast te houden uit voorzorg voor moest hij ergens naar beginnen kijken dat wel, maar zowiezo 'zakt' hij precies altijd ineen eens we rond die ring moeten gaan, echt raar, in de inrijpiste heb ik vaak een goed luchtig gevoel zoals je zegt Femke, vaak nog beter dan hij thuis of op training loopt, en dan in proef verdwijnt het en weet ik vaak niet goed hoe het zo snel op te lossen denk ik...
misschien moet ik gewoon eens naar zo'n mental coach gaan, ik heb geen stress maar kan precies niet meer nadenken tijdens zo'n proef wel
Hoi Hoi,
Grappig zeg dat jij dat ook hebt. Ik heb ook in mn proef dat ik zoiets heb van, BLIJF NADENKEN! Blijf schakelen, blijven activeren etc. En dan is idd een mental coach echt zalig! Een vriendin die ook rijdt gaat vaak met me mee. Dat is zo fijn! Dit zegt dan vaak even, nog meer dit, even dat.. En blijf er aan rijden in de proef. En als je hem dan met losrijden al veel meer aan hebt gezet, dan lukt het vaak beter in de proef. Bij mij wel. Hopelijk bij jouw ook! Misschien dat je ook zo'n vriendin hebt die ook rijdt en die je net daar doorheen kunt helpen!
Hopelijk heb je hier ook wat aan.Wat betreft de keertwendingen. Als je bang bent dat hij dan stopt in de proef. Vaak thuis oefenen dat je leert de draai in de stap te beheersen. Iedere pas controle. Misschien helpt het als je vanuit de stap, volte 10 m travers stelling en buiging neemt en dan volte zo rustig verkleinen naar een keertwending. Zo leer je meer controle te krijgen vanuit het binnenbeen/buiten teugel. Is een fijne oefening voor de beheersing. Hopelijk heb je hier ook wat aan zodat de keerwendingen ook beter worden!!

Verder ook een paar keer in je hoofd de proef rijden vooraf en vooral letten op wat er belangrijk is op die momenten doet ook veel, maar dat zijn allemaal dingen die jij vast ook wel weet e
Was in één klap verliefd

Heel veel succes!!!