Serena!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:11

Eva_D schreef:
Hij kan nu ook niet nagefelijk lopen want dan drukt die band in zijn keel lijkt me.. best zielig dit....

dit was t eerste wat mij ook op viel. Niet echt leuke foto's sorry.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:40

Sorry maar ik vind het dus echt niet normaal zo'n band.
en al helemaal niet onder het rijden,
Nja goed, verder probeer te ontspannen en terug zitten

luffie

Re: Serena!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:00

Ik heb ooit ook op een manege gereden waar de paardjes in stands vaststonden aan zo'n band, maar ze hadden die band alleen om op stal, niet tijdens het rijden.

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:05

Hm vind die band ook wel een beetje raar, mja kan jij ook niks aan doen.

Vind wel dat je teugels erg hoog hebt en ik zie pianohandjes, dus handen rechtop
En let tijdens de galop op dat je rechtop blijft zitten en je hakken uitdrukt want je trekt ze heel erg op
Ook goed opletten dat je je handen niet te dichtbij je lichaam houd in de galop want volgensmij zit je tijdens de galop wel te veel in de pony z'n mond dus gewoon je handen dragen, probeer daar goed op te letten.
En vooooor je uitkijken, geen geld zoeken haha

Nou nog veel succes :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:23

tja ook ik vind die band maar raar! en zielig voor de pony!

Verder vind ik het rijden niet zo heel goed, vooral in de galop hang je echt in zijn mond...het lijkt wel of je dat doet om je evenwicht te houden...niet erg prettig voor het paard...

misschien verstandig om een zitles te nemen, en dan gewoon aan de longeerlijn en zonder teugels rijden...

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:32

Ik vind het ook een beetje een rot idee dat hij het ze hele leven omhoud (of iig voor een lange tijd) Als het er niet af meer gaat kan je het er toch afkippen ? ik zag namelijk een x zoiets op tv en toen was de huid eronder helemaal gaan ontsteken |(

150863

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:08

_sandi_ schreef:
quote]
Lees ik dat nou goed? Er is vuil tussen gekomen en DAAROM krijg je die niet uit?

Seg hallo?! Die foto's staan hier wel om mijn rijden te beoordelen. Ni over het feit of die band uit is of niet!!
Die banden krijgt ge bij bijna geen enkel paard meer uit. Punt![/quote]

Die manege moeten ze aanklagen!
welke manege rijdt je?

dieren mishandelaars zijn het

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:13

Afgezien van de band dan.
Vind ik het er wel goed uitzien, ook al heb je een paar zit lesjes nodig.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:19

probeer haar wat meer los te laten van voren, dat ze met haar neus naar de grond gaat, buig haar laag naar links en naar rechts om... en dan pas op pakken. Dit paard is duidelijk niet los, haar achterbenen komen ergens er achter aan wapperen en ze gebruikt alleen haar hele voorkant, de achterkant doet niks.
Als je haar dan op gepakt hebt en ze is losser van voren, rijd dan de achterhand er goed onder!!

( ik denk ik zal amar even commentaar geven waar je wat aan hebt, aangezien iedereen hier in het zadel geboren is en verder alleen mekkert over die band, wat je nu wel begrepen zal hebben :j )

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:56

Ja bokkers, we weten nu wel weer dat die band niet fijn is, dat hoeft dan niet 80x herhaald te worden.
Want ze kan er niets aan doen.
Je hebt als manegeruiter gewoon niets in te brengen.

Even over je rijden: probeer op je kont te gaan zitten en niet achterover te hangen, en je handen rechtop en ontspannen te houden.
In de galop kun je denk ik voor het zitten beter even een pluk manen pakken ofzo, want je trekt hem in de galop nog erger in zijn mond! :)

Jeanneeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:46

Tenen ietsje meer naar binnen en hakken wat meer uitdrukken. In galop lijkt het alsof je hem constant aanspoort en hem inhoud aan de voorkant je trekt hem echt heel erg in zijn mond en je houding is in galop ook een beetje raar, probeer daar aan te werken verder ziet het er opzich wel goed uit.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:52

Over de band is al genoeg gezegd, al zou ik toch echt eens proberen hem er af te krijgen en dan goed schoon te maken. Die band hoort niet om tijdens het rijden en voor het paard/de pony lijkt het me ook niet echt fijn tijdens het rijden.. :n

Het rijden op zich vind ik er niet slecht uit zien, let er alleen op dat je rechtop blijft zitten; Ook in de galop! Inderdaad, probeer te ontspannen. Dan komt het vast wel goed! Succes er mee verder. ;)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:38

Jammer van die band, maar als er vuil tussen zit probeer hem danalsjeblieft af te doen. Moet er niet aan denken dat die pony daardoor wondjes/schuurplekken van krijgt.

Maar dat is niet dit topic om daar over te oordelen even een aantal puntjes.

- Let op handen laag
- Pianohandjes, probeer je handen netjes rechtop te zetten met je duim als hoogste punt
- Recht op zitten vooral in galop.
- Let alsjeblieft op je voeten die heb je in de galop erg ver in de beugel zitten als je er dan afvalt zou je weleens mee gesleept kunnen worden. Hou je hakken laag.

Als het goed is zijn dit wel weer een aantal puntjes waar je in de les aan kan werken. Misschien nu die pony toch al weer in meer lessen meeloopt ook weer eens vragen of jij ook op een ander paard/pony mag rijden. Daar kan je namelijk ook veel van leren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 01:28

AN is niet je sterkste kant? :)

Fijn dat het ding nu meer mee mag lopen in de lessen. Band is genoeg over gezeurd, zie het grote probleem er ook niet van. In stal heeft ie er geen last van dus waarom zou die er last van hebben tijdens het rijden? :) Het vuil zit waarschijnlijk niet tussen de hals en de band maar in de scharniertjes van de sluiting enz. ;)

Je houding vind ik erg gespannen, net zoals het paard eigenlijk. Je hebt een ontzettende stoelzit mede omdat het paardenbeest wel een formaatje groter zou mogen voor je... (lees: je hebt je beugels te kort omdat je niet onder de buik uit wil komen ;) ) dus beugels een paar gaten langer dat je been in een natuurlijke houding kan komen. Je handhouding is op elke foto anders waardoor ik vermoed dat je hele onrustige handen hebt. Niet fijn voor een paardenmond. Ontspannen zul je ze daarmee ook niet krijgen en in de aanleuning al helemaal niet, dus handen stil en op 1 plek. Dat ze je hand kan vertrouwen, pas dan zal ze zakken.

Galop zit je erg gespannen, je niet wanhopig in het zadel vast proberen te knijpen want dan bonk je alleen maar meer, ontspannen in je lies en rustig mee gaan met de beweging, houd jezelf niet in balans door te ver naar achteren te gaan hangen. Het lijkt nl alsof je je in balans houd door aan de teugels te hangen... Da's ook niet zo fijn voor het paardenbeest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 01:34

Nou van die halsband gaat de pony niet dood, maar probeer met name in de galop wat aan je zit te doen en bewaar niet je evenwicht door aan de teugels te gaan hangen....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 01:53

Wat is er nu weer mis met een halsband? Een halster is toch ook niet zielig?
Voor je pony is het juist fijner, die heeft meer bewegingsvrijheid als ze vast staat, dat is alleen weer niet fijn voor de verzorger :=

Je moet hem alleen wel af en toe even goed schoon maken, dat doe je met een halster ook maar dat is dan weer niet de verantwoording van ts.

Wbt je rijden; Ik heb het idee dat je wat scheeft zit, je rechterheup zit lager dan links, vraag eens aan je instructeur of die tijdens de les eens wil opletten of je wel recht zit.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 07:44

Ik denk idd dat zij ook bedoelt dat er in de band de scharnieren zo vol zitten met vuil dat ze moeilijk open gaan. De manege waar ik reed stonden pony's ook vast aan een band. Bovendien heeft zij heel weinig te zeggen, aangezien het een manege pony is.

Maargoed, het rijden.. Probeer wat minder naar achteren te leunen en je handen lager te houden. Als je je hakken goed uitdrukt heb je ook minder kans dat je voeten zo ver in de stijgbeugels schieten.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:04

Ik vind ook nix mis met een band op stal , alleen tijdens het rijden lijkt me niet prettig voor het paard, en als hij nooit meer af kan is dat ook niet goed

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:07

Ik heb met een hoop gelach dit topic doorgelezen. Je manege aanklagen omdat de paarden halsbanden dragen? Toe zeg..

In ieder geval TS: Ik vind haar voor een manege pony al erg leuk lopen. PRobeer haar/hem actief te houden en vang dit van voren op. Hou altijd gelijk contact en zorg dat je niet in je linker hand (bijvoorbeeld) 70% druk hebt en in je rechter 30% druk.

Succes!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:54

Probeer je hakken beter uit te drukken en je been er netjes aan te houden.
Probeer haar in galop iets meer op te vangen zodat ze wat rustiger en gedragener galoppeerd, ze gaat nu over tempo en valt erg op de voorhand.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:58

Wat ene leuk paardje zeg! Wat stom dat er niemand op wij rijden.

Het ziet er goed uit vind ik hoor Alleen let we op je houding in de galop!

Over de halsband: Bij ons op de anege hadden ze dat ook altijd, want die paarden stonden in ene stand, en de halsbanden mochten niet eens af. Maar kom op ik vind dat jullie het wel een beetje overdrijven. Het is niet fijn voor dat paardje, maar hoeveel last zal hij daar nou van hebben, en net alsof zij daar wat aan kan doen..

karin_1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:06

Rechtop zitten,
naar voren kijken & niet naar beneden,
hakken uitdrukken & tenen naar binnen !

Voor de rest een mooi paardje,, veel succes !!

_sandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 11:48

Heej! Hier dus even een updateje.
Ben gisteren gaan rijden. Heb de band dan toch uitgekregen. Bedoelde gewoon dat het vuil tussen de scharnieren zat, want toen de band uitging, was er niets van vuil of wondjes aan de hals zelf. Die band kan dus echt niet zoveel kwaad.
Heb wel gemerkt dat ze zonder band toch iets meer ontspannen liep. Ze ging al snel diep lopen, dus vanaf nu ga die band altijd uit bij mij ;)
Heb gisteren vooral al gelet op de houding van mijn benen. Heb mijn beugels een beetje veranderd, zodat ik mijn hakken meer kon uitdrukken :)
Heb ze ook wat langer gelaten in haar teugels. Pas op dat moment besefte ik dat ik ze anders soms echt wel kort had. Nu loopt ze dus langer & veel mooier. Alleen bij de galop neem ik ze wel korter, omdat ze dan wel eens ambetant wil doen. Dan wil ze ineens haar kop int zand steke zodat ze kan beginnen bokken of dan wil ze wel eens plots beginnen crossen..
Dus, al de eerste verbeteringen op komst he! ;)

My_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:53

Fijn te horen dat je iets met de opmerkingen hier doet! Die band zal niet hét grote verschil maken, maar leuk dat je 't toch eens zonder geprobeerd hebt én dat ie het zelf ook fijner vond zo! Aan je houding is inderdaad nog wel wat werk, maar ik ben er zeker van dat dat wel goed komt; aan jouw reactie te merken hier ben je echt wel leergierig en sta je open voor tips. Vind ik echt super, chapeau :)!

veerlee65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:22

de eerste paar foto's vind ik er wel oké uitzien, maar dan in de galop zijn je voeten echt een ramp! probeer je hakken uit te drukken en je voeten niet zo ver in de beugels te steken. let ook op je handen geen pianohanden voor de rest mag zz'n hoofd nog iets lager, als je hier een beetje aan werkt kom je er wel!