Haflinger Storm @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

W_W

Re: Haflinger Storm @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:45

Ik geloof zeker dat je niet elke pas zit te prikken! Goed iig dat je er op let dat je niet aanspoort wanneer het niet nodig is.
Over de zweep moet je overleggen, ik zie persoonlijk liever een jong paard dat met zweep gereden word dan met sporen, sporen zijn niet om voorwaarts te rijden. Gevoelig op t been moet hij toch worden?

Dat dragen komt wel goed, je hebt prima les. Het plaatje vertekend gewoon een beetje (qua hangen). Verder is t gewoon een leukerd! Veel succes!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:40

opisop_shop schreef:
Ook al heb ik mijn tenen nog niet netjes naar binnen, ik zit hem echt niet bij iedere pas te drijven met mijn sporen hoor...
Ik voel zelf of ik daadwerkelijk aanspoor of niet en let daar ook bewust op.
Van mijn instructeur moet hij als ik de zweep gebruik ook echt FLINK reageren, dus echt even doorgaan naar galop bijvoorbeeld, in elk geval een flinke voorwaartse reactie eisen. Dan is bijtikken dus niet echt handig wat dat betreft denk ik, zal het hem eens vragen :)
Hij zal inderdaad wel wat beter zijn hoofd dragen als hij van achteren wat meer gaat dragen, hoop dat we dit nu kunnen bereiken.

Ik hoop inderdaad dat zijn manen zo mooi blijven en nog wat bijgroeien, hij heeft van zichzelf hele snelgroeiende en dikke manen.

Je hoeft em niet door midden te slaan ;-)
Maar ik ben het er wel mee eens dat je hem beter 'een tikkie bij' kan geven hij te wein ig op je been reageerd. Soms helpt het al om je zweep aan te leggen bij een bepaalde wending of oefening. Als ik mijn zweep gebruik is het meestal dusdanig zacht dat ik dezelfde tik in mijn gezicht zou kunnen verdragen. Als hij daarentegen iets uithaalt of niet op mijn been reageerd, tik ik meer vanuit mijn pols bij en hoor je de tik ook (geen zweepslagen hoor, voordat iedereen de DB belt!)