Robijn (fries X KWPN) weer @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whisper79

Re: Robijn (fries X KWPN) weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:26

Graag gedaan! ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:52

Oké, dan heb je dus nog een en ander te doen aan tempocontrole waarschijnlijk, maar dat is dat ook wel logisch omdat je al aangeeft dat ze zo rillerig is. Maar dat soort wachtoefeningen zijn wel heel goed om te doen denk ik, of je gaat ipv halthouden heel langzaam stappen zodat je niet in het verzet terechtkomt.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:27

Ik vind je zadel niet helemaal lekker liggen. Ik heb het idee dat de achterkant omhoog komt en dan wordt het wel heel moeilijk voor jou om je bekken te gaan kantelen. Verder kan dat het rillige gedrag en rennen ook verklaren.

Ik ben het eens met het advies van wachtoefeningen. Zorgen dat je de grens opzoekt. Maar er niet overheen gaan want dan krijg je een probleem bij dit soort paarden. Dus wachtoefeningen met behoud van ontspanning en zooral zonder te veel druk vanvoren.

Jullie zijn goed op weg en vooral.... een leuke combi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:37

Mijn zadel ligt zo goed als kan op dit moment, een beter passend zadel is er niet te vinden! Het ligt al met de week beter, dus wat dat betreft gaan we vooruit!

Er overheen gaan was ik ook zeker niet van plan :+ Wachtoefeningen doe ik idd veel, zeker met buitenrijden!

Bedankt voor de tips :)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:50

Het ziet er een heel stuk relaxter uit dan de vorige foto's. Robijn oogt ook veel vrolijker, alsof ze met meer plezier loopt.
En de galopfoto is vooral echt een heel stuk beter dan vorige galopfoto's +:)+

Over je houding is al genoeg gezegd en daar werk je zo te zien ook hard aan.

verder is het goed om te lezen dat je inderdaad in een rustig tempo wil zorgen dat haar beenzetting correct is, dan zal ze makkelijker loslaten in haar rug en zelf zakken aan de voorkant.
Als dat voor elkaar is kan je verder werken aan de aanleuning, maar je zal merken als haar beenzetting correct is, ze sterker wordt en beter onder je blijft dat het dan allemaal zoveel makkelijker gaat :)

De tip van wachtoefeningen, dus tot aan halthouden, paar pasjes stappen en weerhalthouden zou ik juist niet doen, heb zomaar het idee dat ze daar erg fel van zal worden.
Kan je beter zorgen dat je in iedere gang een tempo pakt dat net onder het tempo ligt wat zij zelf graag wil, en zodra je merkt dat ze ontspant dat je dan wat verder gaat opbouwen met laten wachten.
Denk dat alsmaar halthouden onnodige spanning opbouwt en dat is zonde want het ziet er nu juist een stuk meer ontspannen uit :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:13

Renske_ schreef:
De tip van wachtoefeningen, dus tot aan halthouden, paar pasjes stappen en weerhalthouden zou ik juist niet doen, heb zomaar het idee dat ze daar erg fel van zal worden.
Kan je beter zorgen dat je in iedere gang een tempo pakt dat net onder het tempo ligt wat zij zelf graag wil, en zodra je merkt dat ze ontspant dat je dan wat verder gaat opbouwen met laten wachten.
Denk dat alsmaar halthouden onnodige spanning opbouwt en dat is zonde want het ziet er nu juist een stuk meer ontspannen uit :)

Daarom had ik ook gevraagd wat ze zou doen als ze dat deed ;) Ik heb zelf namelijk een paard dat daar in het begin ook vreselijk van in het verzet kwam, dus dat heb ik toen ook anders opgelost (na andere training ging dat overigens wel, heeft ook iets te maken met ruggebruik volgens mij). Maar in het verzet terechtkomen heeft in dit stadium ook niet zoveel zin, daarom gaf ik al aan dat ze dan wellicht langzaam stappen kon doen ipv halthouden-stap-halthouden :)

Jouw tip over het onder het tempo rijden in elke gang vind ik ook juist.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:16

Wat is dat ding wat ze voor haar borst heeft zitten??

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:20

WowAmigo schreef:
Oké, dan heb je dus nog een en ander te doen aan tempocontrole waarschijnlijk, maar dat is dat ook wel logisch omdat je al aangeeft dat ze zo rillerig is. Maar dat soort wachtoefeningen zijn wel heel goed om te doen denk ik, of je gaat ipv halthouden heel langzaam stappen zodat je niet in het verzet terechtkomt.

Naar mijn idee lok je bij stressige paarden nog veel meer stress uit met dit soort oefening..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:36

Treace schreef:
Wat is dat ding wat ze voor haar borst heeft zitten??

Een borsttuig ;)

Onder tempo rijden doe ik idd al :j

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:37

Adil18 schreef:
WowAmigo schreef:

Naar mijn idee lok je bij stressige paarden nog veel meer stress uit met dit soort oefening..

Ook bij stressige paarden moet je tempocontrole hebben toch? Ik denk dat je er naar moet streven om dit wel te kunnen. Hoeft niet in een keer, maar het geeft wel aan dat de basiscontrole er dus nog niet is. Paard moet gewoon onder je blijven, heet of niet. En daar zal je dan naartoe moeten werken. En juist bij stressige paarden zijn wachtoefeningen nuttig lijkt me. Maar het moet wel in je training passen, je moet idd niet op het moment dat ze lekker heet aan het stuiteren zijn eens even stap-halt-stap doen nee, da't gaat niet werken :D.

Maar ook dit paard heeft zijn momentjes van ontspanning wel en dan kan je daar best aandacht aan besteden, zeker omdat ik vind dat ze teveel onder haar uitloopt (en dat geeft ze zelf ook aan). Maar goed, dat is mijn mening dan he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:59

Maar hier besteed ik ook aandacht aan ;)

Ik let er alleen nog erg op in welke gang, stap hebben we namelijk eigenlijk geen problemen, ja, buiten :+ Maar in de bak blijft ze juist keurig onder mij, mag ze zelfs wat actiever! maar dan gaan we draven :=

Daarin ben ik dus dit soort oefeningen aan het doen, een keer een schijnovergang naar stap, en weer terug naar basis... van alles!

Iig bedankt voor het meedenken allemaal :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:14

Robijntjah schreef:
Maar hier besteed ik ook aandacht aan ;)

Ja weet ik, dat had je ook al aangegeven, maar was meer de reactie op Adil :)

Succes met je paard, ben benieuwd hoe het verder gaat met jullie!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:03

Ik heb je topics af en toe gevolgd, en vind er wel verbetering in zitten.
Je paardje begint steeds beter te ontspannen, tenminste wat ik vanaf de foto's kan zien.
Vind haar nog wel vrij schraal en erg arm bespierd, vooral in de hals.
Ennuh, waarom heb je zo'n voortuig om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:05

Vooral in de hals? :+

Joh, ze heeft me een hals, kan menig merrie jaloers op zijn!

Voortuig is omdat mijn zadel naar achteren schuift door de vorm van haar buik (singel zoekt het smalste punt op).

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:39

Robijntjah schreef:
Vooral in de hals? :+

Joh, ze heeft me een hals, kan menig merrie jaloers op zijn!

Voortuig is omdat mijn zadel naar achteren schuift door de vorm van haar buik (singel zoekt het smalste punt op).

Ja, ze is arm bespierd in de hals. ZIe nergens de halsspier en de bovenlijn van de hals is ook matig.
Tenminsten zo ziet het er op de foto's uit.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:41

Ziet er leuk uit, probeer dat als je paardje zo diep gaat lopen dat je haar los kan laten en je paardje op je eigen benen gaat lopen. Zelf mag je ook meer rechtop blijven zitten en je schouders naar achteren houden. En trouwens, ik ken genoeg merrie's die een mooiere en gespierdere hals hebben dan de jouwe dus ik denk niet dat er veel mensen jaloers op zijn. ;)

Succes :)

azalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:41

Het zijn ook niet de mensen die er jaloers op zijn, het zijn die merries. Sta ik een keer in een wei wat stront te scheppen, hoor ik gesmiespel, staan daar ineens een paar merries jaloers naar Robijn te kijken. :-D Maar wat maakt het verder nou uit? Het is een redelijk jong paard, ik vind het een knap perdje en volgens mij is ze ook erg leergierig, van wat ik de afgelopen paar keren dat ik er bij was, heb gezien.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:38

So hee Jolijn, wat een verschil weer zeg!!
Ik vind dit echt een stuk beter eruit zien en het is duidelijk zichtbaar dat jullie weer keihard gewerkt hebben :j
Petje af meis!
Je houding is weer beter EN je hebt aanleuning!! :D
Keep up the good work!! ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:40

Stravero schreef:
Ziet er leuk uit, probeer dat als je paardje zo diep gaat lopen dat je haar los kan laten en je paardje op je eigen benen gaat lopen. Zelf mag je ook meer rechtop blijven zitten en je schouders naar achteren houden. En trouwens, ik ken genoeg merrie's die een mooiere en gespierdere hals hebben dan de jouwe dus ik denk niet dat er veel mensen jaloers op zijn. ;)

Succes :)

Volgens mij was Jolijns reactie sarcastisch bedoelt :+
Je gaat er veelte serieus op in Stravero :D

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:41

Heej je paardje lijkt veel
op mijn Dany ook kruising fries x kwpn
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:04

Helaas zijn we even uit de running voorlopig Klomp!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:24

Uit de running? Wat is er gebeurd?

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:05

het spijt me een beetje eigenlijk, maar ik vindt dit geen fijn beeld geven . ik had ook je andere topics bekeken en kan eerlijk gezegt niet echt verschillen vinden. ik snap dat het leuk is om bemoedigende dingen te horen maar probeer ook wat te doen met kritiek.

ik vind het paard rennerig. hij loopt wat onder je uit en ik vnid het plaatje gewoon niet fijn. ik weet het ; dat moet nog komen maar probeer toch meer naar ontspanning en eenheid te rijden . ik denk heel belangrijk bij dit paard.
mss is het een idee om je paard af en toe eens met pessoa te longere. bij mijn eigen paarden heeft dat ook geholpen. pessoa is toch iets stiller en geef duidelijker aan je paard aan wat je van m wilt. succes met je paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:49

Renske_ schreef:
Uit de running? Wat is er gebeurd?

Ze is al een tijd linksachter niet helemaal goed en het werdt weer erger dus heb er nogmaals DA bij gehad! Maandag gaan we naar de kliniek voor foto's!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:02

ojee..ik hoop niet dat het ernstig is...
wat de foto's betreft...op foto 6 valt ze volledig uitelkaar,daar integen vind ik foto 5 een goed beeld geven...waarvan jij juist zegt te diep.
ik vind het een heel leuk paard,maar ze lijkt mij niet makkelijk te rijden,en maakt een wat slungelige indruk...maar ze is nog jong.

Je houding vind ik helemaal niet zo slecht,en het geheel is al heel erg veel beter dan voorheen!