Bonny @ work thuis,2de keer stang en trens! (M2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re: Bonny @ work thuis,2de keer stang en trens! (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 19:31

en mn beugels een gaatje langer, dat werkt niet, ik verlies ze dan telkens..
mn debuut is nog niet gepland, wil echt nog even goed door trainen, ook nu in de M2 is het nog niet altijd voor elkaar,maar ja dat zal ook altijd wel zo blijven dat dingen beter moeten en kunnen.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:47

Wel even je kinketting goed uitdraaien, die heb je nu vanaf de verkeerde kant opgestoken.

Wat is je reden voor dat stuk bont achter de oren?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 19:51

MarisdB schreef:
Wel even je kinketting goed uitdraaien, die heb je nu vanaf de verkeerde kant opgestoken.

Wat is je reden voor dat stuk bont achter de oren?

hoe bedoel je aan de verkeerde kant? ik heb hem aan beide kanten zeg maar wat strakker zitten
anders was iet te groot, had hem ook helemaal uitgedraaid, maar kreeg m anders niet strakker, en dat moest ie wel.

ze is nogal gevoelig achter der oortjes,hangt nogal wat gewicht aan nu ;)

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:58

Hey roelinda!

nou ik vindt het bonny super staan en ik heb niet veel verstand van S&T maar ik vindt het voor nu super netjes!
Petje af zover als je met een pony tussen de paarden al bent! ;)
Wie weet volg ik je met mijn topper :+

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 21:15

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:48

De laatste schakel van de kinketting zit nu gedraaid, hij moet helemaal vlak tegen de huid aanliggen. Dat kan gewoon, alleen moet je hem dan net vanaf de andere kant over de haak heen schuiven. (van binnen naar buiten ipv van buiten naar binnen)

Daarnaast heb ik het idee dat je de kinketting nu te strak hebt gedaan. Ik snap je uitleg dan ook niet helemaal. De kinketting moet zo los zitten dat je bij aannemen van de stangteugel een hoek van ca 45gr krijgt tov de mond. Volgens mij is dat bij jou niet het geval, als ik kijk naar bijv de draffoto waar je bijschrijft dat ze wat kort in de hals wordt. Op de 2 foto's hierboven kun je dat ook goed zien. Je hebt de stangteugel aangenomen maar de stang blijft bijna verticaal staan!

Als je de kinketting vast hebt gemaakt kun je dat gewoon even checken door de stang even naar achteren te bewegen. Die moet dan gewoon kunnen doorslaan tot 45gr, dan zit ie goed.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:01

Een te losse stang slaat door maar dat vind ik persoonlijk minder erg dan een te strakke stang.

Ik kan me wel eens een beetje ergeren aan kleine dingetjes die het totaalbeeld wat onverzorgd maken. Knip bijvoorbeeld de lusjes van je dekje af ipv dat je ze los laat hangen of maak ze vast! Als je bandageert, doe het dan goed en zorg dat je in gelijkmatige slagen weer bovenaan uitkomt ipv halverwege zoals nu.
Knip alle overbodige kinkettinghaakjes af maar zorg wel dat je nog 1 of 2 gaatjes speling hebt wil je wat kunnen veranderen. Nu hangt er zo'n lelijk stuk uit. Doe je neusriem 3 gaten hoger komt je hoofdstel een stuk mooier uit.
Allemaal kleine dingetjes die het doen lijken of je een beetje laks bent met de verzorging. Misschien niet alleen voor jou maar zie dat heeeeeeel veeeel gebeuren!

Succes met de rijderij en in het Z1!

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:13

Als ik eerlijk ben krijg ik na het zien van de foto's niet de indruk dat je de stangteugel losser houd als je trensteugel. Eerder strakker als je trensteugel.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 12:16

MarisdB schreef:
De laatste schakel van de kinketting zit nu gedraaid, hij moet helemaal vlak tegen de huid aanliggen. Dat kan gewoon, alleen moet je hem dan net vanaf de andere kant over de haak heen schuiven. (van binnen naar buiten ipv van buiten naar binnen)

Daarnaast heb ik het idee dat je de kinketting nu te strak hebt gedaan. Ik snap je uitleg dan ook niet helemaal. De kinketting moet zo los zitten dat je bij aannemen van de stangteugel een hoek van ca 45gr krijgt tov de mond. Volgens mij is dat bij jou niet het geval, als ik kijk naar bijv de draffoto waar je bijschrijft dat ze wat kort in de hals wordt. Op de 2 foto's hierboven kun je dat ook goed zien. Je hebt de stangteugel aangenomen maar de stang blijft bijna verticaal staan!

Als je de kinketting vast hebt gemaakt kun je dat gewoon even checken door de stang even naar achteren te bewegen. Die moet dan gewoon kunnen doorslaan tot 45gr, dan zit ie goed.

ik zal hem weer wat losser doen volg. keer ;)
vorige keer werd mij vermeld dat ik hem te los had zitten...dus weet het nu ook niet meer..
en ik snap niet helemaal wat je bedoeld met de kinketting anders vast maken, volgens mij kan ik hem alleen op deze manier
bevestigen. soms ben ik beetje blond,kan je dat iets duidelijker uitleggen? volgens mij is hij zo gladgestreken vast toch?
ik heb er ook een beschermding om.
maar 45 graden hoeveel is dat ongeveer?dat hij zeg maar een klein stukje mee geeft naar achter als je de teugels op maat hebt?
dat kan je dus puur veranderen door de ketting en door niets anders?bedankt!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 12:17

Whinnylando schreef:
Als ik eerlijk ben krijg ik na het zien van de foto's niet de indruk dat je de stangteugel losser houd als je trensteugel. Eerder strakker als je trensteugel.

dat is niet waar hoor, durf hem bijna niet in contact te nemen, denk dat het zo lijkt.
iig let ik er wel op dat hij niet te strak komt!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 12:19

Vudress schreef:
Een te losse stang slaat door maar dat vind ik persoonlijk minder erg dan een te strakke stang.

Ik kan me wel eens een beetje ergeren aan kleine dingetjes die het totaalbeeld wat onverzorgd maken. Knip bijvoorbeeld de lusjes van je dekje af ipv dat je ze los laat hangen of maak ze vast! Als je bandageert, doe het dan goed en zorg dat je in gelijkmatige slagen weer bovenaan uitkomt ipv halverwege zoals nu.
Knip alle overbodige kinkettinghaakjes af maar zorg wel dat je nog 1 of 2 gaatjes speling hebt wil je wat kunnen veranderen. Nu hangt er zo'n lelijk stuk uit. Doe je neusriem 3 gaten hoger komt je hoofdstel een stuk mooier uit.
Allemaal kleine dingetjes die het doen lijken of je een beetje laks bent met de verzorging. Misschien niet alleen voor jou maar zie dat heeeeeeel veeeel gebeuren!

Succes met de rijderij en in het Z1!

bedankt voor je reactie maar.... mn lusjes zitten wel vast hoor! altijd! dus dat zie je verkeerd.
ik ben nu eenmaal niet een top bandageur...sorry hoor.
ik had mn neusriem hoger, maar toen zaten er geen vingers tussen, nu 1 dus lijkt mij hoog genoeg.
en ik ben juist alles behalve laks...jammer dat het zo lijkt, ben altijd super netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:34

Bonny4life schreef:
Whinnylando schreef:

dat is niet waar hoor, durf hem bijna niet in contact te nemen, denk dat het zo lijkt.
iig let ik er wel op dat hij niet te strak komt!

Je hebt met allebei de teugels minimaal contact, hartstikke mooi juist!

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:36

Ik heb even je vorige topic erbij gehaald, daar zit de stang zeker niet losser dan hier :? Ik lees ook nergens dat hij daar losser zou moeten, wel een algemene opmerking dat een lossere kinketting niet per defenitie vriendelijker is.

Je moet de kinketting helemaal uitdraaien en dan in die stand opsteken, van binnenaf naar buiten, dan blijft hij glad liggen. Nu draait hij terug, dat zit niet prettig voor je paard en staat slordig. Laat iemand het je evt even voordoen.

Een voorbeeld van hoe de stang moet zitten als je hem hebt aangenomen staat volgens mij ook in het proevenboekje. Iig in elk willekeurig boek over dressuurrijden wel volgens mij.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:39

Dat je stang geen 45 graden hoekt maakt komt volgens mij omdat je er niet zoveel druk op zet, en omdat je stang relatief korte scharen heeft. Die schaart minder snel. Maar dat is helemaal niet erg, beter zo dan teveel druk.
Maar loopt je pony beter met s&t dan op trens? Want anders zie ik geen reden om uberhaupt met s&t te rijden. Maargoed, een beetje proberen kan geen kwaad natuurlijk, en je gaat er netjes mee om.
De pony mag wel wat meer bergop, loopt wat teveel op de voorhand.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 14:49

@ marisdB volgens mij heb ik hem wel goed uitgedraaid maar ga nog even kijken, laat het mn instr. wel even voor doen,zal goed komen. ik had pm berichten over het andere topic.

@LETS, ik wil het gewoon proberen, als het niet fijn gaat, gaat hij er weer uit! maar ik denk zelf dat ze er fijner op kan gaan lopen dan enkel trensje.
ze mag hier idd meer bergop, vond ik zelf ook al,maarja dit is voor beide even wennen natuurlijk!
het is idd een babystang dus vandaar missch niet de 45 graden,maar zal mn ketting weer iets losser doen, misschien toch iets vriendelijker, klapperen kan hij niet volgens mij, hij zit nog extra aan het slobberriempje vast (de kinketting) en zit ook beschermhoesje om. bedankt voor de reacties!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:55

ik vind het niet echt M2 ogen laat staan Z...
heel stijfjes en totoaal niet los in het lijf
totaal geen activiteit en hij mag veel meer op het achterbeen ,werk daaraan want in het z krijg je er vanzelf problemen mee!

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:17

vilouma schreef:
totaal geen activiteit en hij mag veel meer op het achterbeen ,werk daaraan want in het z krijg je er vanzelf problemen mee!

mag ook wel iets vriendelijker! roelinda werkt zich uit de naad met deze pony en die pony zelf trouwens ook!
ik ken de pony erg goed en weet dat het niet de makkelijkste is, maar los in het lijf is ze wel! en stijf is ze niet, weet niet waar je dat ziet, maar de pony loopt wat kort, maar stijf zeker niet.

zelf zegt ze al dat ie meer op t achterbeen moet, nou is dit de ene keer beter dan de andere.

ik denk dat je best een beetje aardig mag zijn, ik vind het al heel knap dat je met deze pony in het Z komt, als je weet wat roelinda al allemaal mee heeft gemaakt met dr!

Roellie, Ik ben echt zo trots op je! je bent een topper! ik ga mee hoor bij je debuut!us
ksu

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:18

vilouma schreef:

mag ook wel iets vriendelijker! roelinda werkt zich uit de naad met deze pony en die pony zelf trouwens ook!
ik ken de pony erg goed en weet dat het niet de makkelijkste is, maar los in het lijf is ze wel! en stijf is ze niet, weet niet waar je dat ziet, maar de pony loopt wat kort, maar stijf zeker niet.

zelf zegt ze al dat ie meer op t achterbeen moet, nou is dit de ene keer beter dan de andere.

ik denk dat je best een beetje aardig mag zijn, ik vind het al heel knap dat je met deze pony in het Z komt, als je weet wat roelinda al allemaal mee heeft gemaakt met dr!

Roellie, Ik ben echt zo trots op je! je bent een topper! ik ga mee hoor bij je debuut!
kus

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 22:04

he friendje,
lief dat je even reageert, en tja je weet het he als je op bokt dingen plaatst hoe mensen hun mening soms al klaar hebben maar maakt me niets uit! we zijn al zo ver gekomen, dit laatste stukje gaat ook lukken. en al oogt het geen m2 of z, dat heb ik wel vaker gehoord, en reed die mensen er dan gewoon uit. dus daar laat ik me niet door neerhalen. ze loopt iedere dag anders, dat weet jij ook, hier was ze er ook niet helemaal bij en strakjes, stijf is ze zeker niet integendeel, wel een pony qua gangen e.d en ze mag losser blijven. maar idd ietsje liever mag wel van mij maar kan er best tegen hoor ;-)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 22:07

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 05:55

Nou ik vind het er echt super netjes en vriendelijk uitzien! Ik vind het echt een klein beetje onzin dat alles perfect moet, zoals riempjes van dekjes afknippen enzo... :S En ik vind dit wél M2 waardig! Zeker weten! En jullie komen er zeker wel! Heel veel succes!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:20

Hey Roelinda, gefeliciteerd met je punten, Z startgerechtigd, toe maar! :D.

Ik vind het er goed uitzien, en volgens mij ben je allesbehalve laks qua verzorging (ik zag je kapstok met hoofdstellen staan in de zadelkamer :') :D)

Heel veel plezier met het starten in de Z, dat de winstpunten maar binnen mogen stromen ;).

Groetjes Donna (Yael d'r 'groom' toen...)
Off-topic; ik hoorde dat je af en toe lesjes gaf op Barry, doe je dat nog steeds?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 13:29

d0nnaa_dan schreef:
Hey Roelinda, gefeliciteerd met je punten, Z startgerechtigd, toe maar! :D.

Ik vind het er goed uitzien, en volgens mij ben je allesbehalve laks qua verzorging (ik zag je kapstok met hoofdstellen staan in de zadelkamer :') :D)

Heel veel plezier met het starten in de Z, dat de winstpunten maar binnen mogen stromen ;).

Groetjes Donna (Yael d'r 'groom' toen...)
Off-topic; ik hoorde dat je af en toe lesjes gaf op Barry, doe je dat nog steeds?

haha ik ben een controlfreak volgens mensen op stal,
moet altijd alles schoon enz. hebben haha. dekjes gaan snel in de was,
en alles word nagepoetst hahaha. enne barry gaf ik lesjes op, maar helaas is hij niet zo braaf nu,
dus nu even niet ;)
bedankt voor je plezier wensen, heb ik nodig, moet er vooral van gaan genieten maar ben soms
een perfectionist haha!!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:26

hey
heb beide topics gezien (al eerder) en ik vind het er prima uitzien. Je hebt de stang mooi los, je doet het rustig aan en in het M2 topic vind ik het er zeker m2 waardig uitzien, en ik denk dat je prima het Z in kunt.

Ben benieuwd hoe jullie het over een tijdje doen :)

Opmerkingen? Ja je houding. Ga lekker trots op je paard zitten. Voorgevel naar voren, roep ik wel eens ;)

succes!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:47

Vind het er best goed uit zien. Mooi ontspannen en vooral een correcte teugelvoering. Ga trots op je paardje zitten, dan is het beeld nog mooier!
klein opmerkingkje : een slobberriem wordt gebruikt bij paarden die hun stang naar achteren laten kantelen. Met het riempje kan de stang niet verder dan de mondlijn.