Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarisdB schreef:Wel even je kinketting goed uitdraaien, die heb je nu vanaf de verkeerde kant opgestoken.
Wat is je reden voor dat stuk bont achter de oren?
MarisdB schreef:De laatste schakel van de kinketting zit nu gedraaid, hij moet helemaal vlak tegen de huid aanliggen. Dat kan gewoon, alleen moet je hem dan net vanaf de andere kant over de haak heen schuiven. (van binnen naar buiten ipv van buiten naar binnen)
Daarnaast heb ik het idee dat je de kinketting nu te strak hebt gedaan. Ik snap je uitleg dan ook niet helemaal. De kinketting moet zo los zitten dat je bij aannemen van de stangteugel een hoek van ca 45gr krijgt tov de mond. Volgens mij is dat bij jou niet het geval, als ik kijk naar bijv de draffoto waar je bijschrijft dat ze wat kort in de hals wordt. Op de 2 foto's hierboven kun je dat ook goed zien. Je hebt de stangteugel aangenomen maar de stang blijft bijna verticaal staan!
Als je de kinketting vast hebt gemaakt kun je dat gewoon even checken door de stang even naar achteren te bewegen. Die moet dan gewoon kunnen doorslaan tot 45gr, dan zit ie goed.
Whinnylando schreef:Als ik eerlijk ben krijg ik na het zien van de foto's niet de indruk dat je de stangteugel losser houd als je trensteugel. Eerder strakker als je trensteugel.
Vudress schreef:Een te losse stang slaat door maar dat vind ik persoonlijk minder erg dan een te strakke stang.
Ik kan me wel eens een beetje ergeren aan kleine dingetjes die het totaalbeeld wat onverzorgd maken. Knip bijvoorbeeld de lusjes van je dekje af ipv dat je ze los laat hangen of maak ze vast! Als je bandageert, doe het dan goed en zorg dat je in gelijkmatige slagen weer bovenaan uitkomt ipv halverwege zoals nu.
Knip alle overbodige kinkettinghaakjes af maar zorg wel dat je nog 1 of 2 gaatjes speling hebt wil je wat kunnen veranderen. Nu hangt er zo'n lelijk stuk uit. Doe je neusriem 3 gaten hoger komt je hoofdstel een stuk mooier uit.
Allemaal kleine dingetjes die het doen lijken of je een beetje laks bent met de verzorging. Misschien niet alleen voor jou maar zie dat heeeeeeel veeeel gebeuren!
Succes met de rijderij en in het Z1!
Bonny4life schreef:Whinnylando schreef:Als ik eerlijk ben krijg ik na het zien van de foto's niet de indruk dat je de stangteugel losser houd als je trensteugel. Eerder strakker als je trensteugel.
dat is niet waar hoor, durf hem bijna niet in contact te nemen, denk dat het zo lijkt.
iig let ik er wel op dat hij niet te strak komt!
Ik lees ook nergens dat hij daar losser zou moeten, wel een algemene opmerking dat een lossere kinketting niet per defenitie vriendelijker is.vilouma schreef:ik vind het niet echt M2 ogen laat staan Z...
heel stijfjes en totoaal niet los in het lijf
totaal geen activiteit en hij mag veel meer op het achterbeen ,werk daaraan want in het z krijg je er vanzelf problemen mee!
vilouma schreef:ik vind het niet echt M2 ogen laat staan Z...
heel stijfjes en totoaal niet los in het lijf
totaal geen activiteit en hij mag veel meer op het achterbeen ,werk daaraan want in het z krijg je er vanzelf problemen mee!
.
)
.d0nnaa_dan schreef:Hey Roelinda, gefeliciteerd met je punten, Z startgerechtigd, toe maar!.
Ik vind het er goed uitzien, en volgens mij ben je allesbehalve laks qua verzorging (ik zag je kapstok met hoofdstellen staan in de zadelkamer![]()
)
Heel veel plezier met het starten in de Z, dat de winstpunten maar binnen mogen stromen.
Groetjes Donna (Yael d'r 'groom' toen...)
Off-topic; ik hoorde dat je af en toe lesjes gaf op Barry, doe je dat nog steeds?