Het plezier is verdwenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het plezier is verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:27

Was ik weer. Ik zit nu ook met een moeilijke keuze, zie onderschrift. Ik snap hoe lastig het is...

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:50

Ik had ook zo'n merrie, die was 16 en ik had haar al 10 jaar.

een paard dat pijn heeft en het werk fysiek niet meer aankan kun je eigenlijk niet meer fijn trainen. Ik heb de beslissing genomen haar op de wei te zetten. Ze is nu voltijds fokmerrie, en ze ziet er gelukkig uit in haar weitje.

Het klinkt hard, maar je moet ophouden jezelf en je paard zo te kwellen. Zet haar op pensioen en begin opnieuw met een paard dat wel gezond is.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:14

Ik denk dat je eerst even goed moet lezen @rapperijder. TS zegt dat ze het paard al een poos op de wei heeft gezet, maar daardoor werd het paard alleen maar stijfer. Dus die optie heeft TS niet anders had ze het paard wel met pensioen gelaten en zoals ze meld voor het rijden hoeft ze het ook niet te doen omdat ze ook een jong paard te rijden heeft.

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:33

Mijn paard heeft ook artrose en die heb ik destijds ook op het land gezet met het idee van we zien het wel..Lekker op rust en geen pijn meer dacht ik..

Helaas ging dit niet op. Na verschillende soorten voeding en medicijnen zagen wij toch de bui al hangen want een beest met veel pijn daar moet je in mijn ogen eerlijk tegen zijn. Maar mijn dierenarts was bezig met een cursus accupunctuur (weet niet hoe je het schrijft) en vroeg of ze mijn paard moet gebruiken als probeerpaard.. Ik was in het begin erg sceptisch en geloof er nooit zo erg in maar wonder boven wonder is mijn merrie na een aantal behandelingen behoorlijk opgeknapt. In eerste instantie hebben we de behandelingen 1 x in de week gedaan maar nu wij duidelijk zien dat ze weer plezier heeft in de wei is dit afgebouwd naar 1 x in de 2 weken. Natuurlijk is ze nog wel heel stijf en is ze niet altijd pijnvrij maar dit is iets wat echt geholpen heeft..

Hopelijk heb je er wat aan

Groetjes Leonihuis

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:38

Ik vind je ook erg hard naar je paard toe. Ik bedoel, haar gewricht is een puinhoop en dan vind je het raar dat ze tegen een (pijn)grens aanloopt??

Daarmee wil ik niet zeggen dat je haar maar moet op de wei zetten en hopen dat ze het daar maar mee red. Wel actief op zoek naar een oplossing (en die ligt dus niet in het fanatiek rijden :)* ). Als er geen oplossing is en je paard heeft echt te veel pijn om zelf gewoon in de weide te kunnen lopen als grasmaaier, dan is er maar 1 optie vrees ik. Maar ik hoop dat je daar nog ver van af zit.