Leuke fjord kruising: basis werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Leuke fjord kruising: basis werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:29

Hardstikke leuke kruising! Ik heb het idee dat je je bekken niet helemaal goed kanteld maar dit kan ook een momentopname zijn. Op een boomloos zadel moet je een onhankelijke zit hebben en die zie ik wel als je zonder zadel zit. Verder ben je goed bezig door aan je houding te werken, succes!

misty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:34

wat een leuke kruising, ik vind je houding netjes.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:42

Op sommige foto's, zoals foto 7 en 9 zie je dat het neusje van je pony een beetje achter de loodlijn komt, dat is niet de bedoeling. Dan loopt ie echt te diep.
Als je wat langer bezig bent met dat naar beneden lopen dan leer je wanneer hij erachter loopt en dan kun je net een beetje drijven op dat moment, dan komt de neus weer wat naar voren.

Je zegt dat je teugels soms wat te los zijn. Ik zie dat eigenlijk alleen terug op foto 9, terwijl dat juist 1 van de foto's is waar je pony achter de loodlijn loopt.
Daarom vraag ik me af of jij je teugels dan te lang hebt, of dat je pony gewoon zijn hoofd naar achter doet zodat de teugels te los hangen.
Ik denk dat je pony dat doet namelijk en dan helpt het dus niet om je teugels korter te pakken, want dan zal ie alleen maar dieper met zijn neus achter de loodlijn gaan lopen.
Het beste kun je dan dus je teugels gewoon op maat houden en je pony naar het bit toe drijven. Het is dan niet de bedoeling dat je pony veel harder gaat, maar dat hij zich langer maakt. Je moet dan ook voorzichtig en zachtjes drijven, want als je hem overvalt met een harde hulp zal hij gaan rennen en zijn hoofd omhoog doen. Waarschijnlijk kan je instructrice je daar wel beter mee helpen dan wij hier via bokt, want zij ziet wat er gebeurt. Maar in elk geval niet je teugels korter maken, want dat heeft echt geen zin, dan maakt je het juist erger.

Voor de rest ziet het er super netjes uit. Ik zou als ik jou was niet te veel werken aan het hoofd. Concentreer je vooral op de overgangen en op het gehoorzaam zijn aan de hulpen, dan komt de rest vanzelf.

Wat je zadel betreft, een donkerbruin lijkt me wel mooi op deze pony, maar dan moet je eigenlijk ook een donkerbruin hoofdstel hebben. Anders staat het raar denk ik.
Is dit zadel trouwens niet een beetje te klein voor jou?? Ik heb het idee dat jij niet helemaal in het zadel past en dat je been daarom zo raar ligt.
Je zou nog kunnen proberen om je beugel weer aan dat voorste ding te doen en misschien een beetje langer maken. Zolang je been zo naar achter ligt is het logisch dat jij naar voren valt, dat kan haast niet anders. Dus let daar bij je nieuwe zadel goed op, het is waarschijnlijk ook wel verstandig om te vragen of je instructrice komt kijken als je het zadel gaat passen. Zij kan gelijk zien of je goed zit op je nieuwe zadel.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 10:53

Goh, dat dit topic ineens weer omhoog komt, er was al best lang niet op gereageerd. Bedankt voor de reacties allemaal!

@ Aurora3: Zorro doet idd zijn hoofd naar achteren waardoor de teugels losser gaan hangen, eerst pakte ik ze idd wel wat strakker op, maar nu drijf ik inderdaad lichtjes. Zijn we dus inmiddels mee bezig.

Dit zadel is inderdaad aan de kleine kant voor mij, goed gezien! Het is een 17 inch, en 18 of 18,5 is voor mij beter. Dit zadel was toen alleen nog in 17 inch verkrijgbaar. We gaan nu het nieuwe model van dit zadel kopen, en dan neem ik gelijk een grotere maat. Ik kan hier best mee rijden, echt te krap is het niet, maar het is ook niet ideaal. Mijn been lag echt zo raar door de beugelophanging, heb hem weer naar voren gezet en ik zit weer netjes. Dan doe ik nog mijn been wel eens naar achteren, maar dat is gewoon een punt om aan te werken. Het voorover vallen gaat ook steeds beter, alleen in de bochten val ik nog voorover. Maar goed, als je weet wanneer je het precies doet, is het al veel gemakkelijker om te verbeteren! Bedankt voor je uitgebreide reactie in ieder geval, hier heb ik echt iets aan!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:13

als eerste moet ik even kwijt dat ik vind dat je een supermooi beest onder je kont hebt ;) wauw!

t meeste commentara is wle gegeven, maar t valt mij op dat niemand iets zegt over het ondertreden van de achterhand? nu moet ik zeggen dat op veel foto`s ze haar been nog in de lucht heeft en dus nog niet neer heeft gezet, maar ik denk dat ze toch nog best wat meer onder mag treden...

succes met dit mooie dier :)

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:58

Wat een leuke pony heb je!

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:00

Woooooow wat een stoer beest en die manen:0!!!!!!!!!!!!!!!!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:45

Bedankt allemaal!

@ Zij: achterhand mag er zeker nog meer onder, maar geloof me: dit is al heel wat voor Zorro ;) We blijven er gewoon lekker aan werken!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:41

Ziet er leuk uit hoor!
Denk dat een bruin zadel erg leuk zou staan( wel donker bruin!),
maar dan moet je wel ook een bruin hoofdstel doen in de zelfde kleur vind ik...
:D

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:27

Wat een mooie pony !! :D
mijn enigste meing is dat je been soms te ver naar achter ligt,
gewoon wat op werken en het komt snel in orde ;)
ik denk dat chocolade bruin misschien een beetje te donker is,
maar het zal hem goed staan ;)
xx